דו"ח הניידות של אריקסון: ארה"ב מובילה את העולם בדור החמישי

דו"ח הניידות השנתי של אריקסון צופה כי מספר מנויי הסלולר בדור החמישי יעבור את המילארד משתמשים עד סוף השנה • ארה"ב מובילה בקצב הצמחיה המהיר ביותר, עם צפי שעד 2027 לבדה 90% מהמנויים יהיו מנויי דור חמישי

5G / צילום: Shutterstock, Lisic
5G / צילום: Shutterstock, Lisic

210 חברות סלולר בעולם מפעילות רשתות דור חמישי, ו-20 מהן מפעילות דור חמישי תקני (standalone). השירותים הבולטים שמספקות החברות הן בעיקר רוחב פס גבוה יותר, תקשורת אלחוטית נייחת, כמו למשל אינטרנט מהיר לבתים על גבי הסלולר, משחקים, ושירותים של מציאות רבודה. כך עולה מדו"ח הניידות השנתי שמפרסמת חברת אריקסון.

● דוח הניידות השנתי של אריקסון לגבי הדור החמישי שופע אופטימיות
● בעוד שוק הסיבים האופטיים פורח, הדור החמישי של הסלולר תקוע במקום

מהדו"ח עולה כי במגזר העסקי, שירותי דור חמישי נפוצים בעיקר בתעשייה במפעלים, תחבורה, ערים חכמות וספורט. בנוסף, הדו"ח מציין כי עד סוף השנה צפוי שמספר מנויי הסלולר בדור החמישי יעבור את המיליארד משתמשים. נכון לרבעון הראשון מספר המנויים עמד על 620 מיליון, כאשר אריקסון מציינת כי בשל המלחמה בין רוסיה ואוקראינה התחזית לשנה יכולה להשתבש בכ-100 מיליון משתמשים פחות או יותר.

את הצמיחה בדור החמישי מובילות בעיקר ארה"ב ומדינות דרום מזרח אסיה, אחריהם מדינות המפרץ הפרסי ולאחריהן מערב אירופה. עד סוף 2027 צופה אריקסון כי בארה"ב לבדה 90% מהמנויים יהיו מנויי דור חמישי. לגבי שאר העולם היא מעריכה כי הממוצע יעמוד על 48% חדירה ומספר כולל של 4.4 מיליארד משתמשים. ניכר כי קצב האימוץ של הדור החמישי בעולם גבוה יותר מאשר קצב האימוץ של הדור הרביעי.

היקף התעבורה בסלולר גדלה מהרבעון הרביעי 2021 לרבעון הראשון 2022 ב-10% אך הכפילה את עצמה במונחים אבסולוטיים בשנתיים האחרונות והגיעה להיקף תעבורה של 93 אקסאבייט.