בהיעדר קריאטיב מבריק, גם הפרזנטוריות המפורסמות ביותר זוכות לאהדה מוגבלת

ההומור של אודי כגן וחברת הביטוח 9 מתקבל היטב אצל הצופים, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הבחירה של רשת אופטיקנה לתת לפרזנטור עומר אדם להקריא את התגובות נגדו עדיין לא מוכיחה את עצמה

נועה קירל / צילום: צילום מסך מיוטיוב
נועה קירל / צילום: צילום מסך מיוטיוב

אנשים מפורסמים אמורים להיות קיצור דרך לזכירות ואהדה, אבל גם השבוע קיבלנו הוכחה לכך שבהיעדר קריאטיב מבריק, המוכרות איננה מספיקה לבדה - אפילו אם היא באה עם השקעה גדולה במדיה.

רותם סלע ונועה קירל, שתי דמויות אהובות, מככבות השבוע בסרטים שמפציצים את הברייק, והן זוכות לרמת אהדה מסוימת - אך מוגבלת. כך גם גל גדות, כנראה הכוכבת הישראלית המצליחה והאהובה ביותר בימים אלה, שהפרסומת ל-HOT בכיכובה מספקת נתונים נמוכים ביחס לפיגורה התקשורתית שלה - בוודאי אם מוסיפים לכך את השילוב בין שיר מוכר וקליט לילדים מרקדים.

לעומת זאת, הפרסומת האהובה של השבוע (כמו בשבוע שעבר), לחברת הביטוח 9 בכיכובו של אודי כגן, מזכירה כי כשיש הומור שעובד היטב, גם עם סרט "קטן" יחסית אפשר לייצר אהדה גבוהה.

 
  

שתי פרסומות של משרד הפרסום ראובני פרידן למזרחי טפחות ולהוט נכנסו השבוע למדד, אך דווקא הקמפיין השלישי הבולט של המשרד השבוע - למותג אופטיקנה - מעניין במיוחד. ברשת המשקפיים השתמשו בזמר עומר אדם מקריא ביקורות נוקבות שכתבו עליו גולשים ברשת, ויצרו מהן אנלוגיה לכך שכמו מול ביקורת, כך גם מול השמש יש צורך בהגנה טובה.

למרות שמדובר בזמר מוכר ואהוב, הפרסומת בכיכובו לא השתלבה בדירוג. ייתכן שבגלל העובדה שהיא עלתה לאוויר רק בימים האחרונים, וייתכן שלמרות הקריאטיב הבולט, השקט מקשה על חדירת המסר לתודעת הקהל.

קמפיין נוסף שנעדר השבוע מהדירוג הוא הסרטון החדש ל-yellow, שעושה שימוש בשיר המיתולוגי הופה היי, שהפך לצורך הקמפיין ל"הופה עז". למרות שמדובר בקמפיין עתיר מדיה, ולמרות שמדובר בשבוע השני שלו באוויר - כך שלכאורה הוא כבר אמור היה להיחרט בתודעה - משהו בהתאמצות של הקמפיין לא עובר לקהל.

ההשקעה בחשיבה קריאטיבית וביצירת קריאטיב שפורט על נימים מתחדדת ביתר שאת בשבוע שבו מתקיים פסטיבל הפרסום "אריות קאן", כששלוש עבודות שנוצרו בארץ לרגל יום האישה הצליחו להתברג לרשימת המועמדים הסופיים. שלושתן מהוות תזכורת חשובה לכך שעבודות מצטיינות מצליחות לייצר לא רק זכירות ואהדה, אלא גם אימפקט.

מדובר בעבודה שיצר משרד הפרסום מקאן ת"א לדומינוס פיצה, שבה נשלחו למשפיענים פיצות שמהן נחתך שליש, כדי להמחיש ויזואלית את המצב שבו אישה מרוויחה שכר הנמוך ב-30% לעומת גבר; ובעבודה שיצר משרד הפרסום ענבר מרחב G בשיתוף עם המגזין לאשה, שבמסגרתו הופקע השער המסורתי לטובת המספר של קו הסיוע לנשים הנמצאות במערכת יחסים אלימה; ובעבודה של אדלר חומסקי לפייבוקס, שמועמד בקטגוריית המדיה.

בכל המקרים, באמצעות כסף קטן יחסית ושימוש יצירתי במדיה וקריאטיב, נוצר שיח רלוונטי שהיטיב לא רק עם הנושא שהועלה לסדר היום, אלא גם עם מי שיצרו את הקמפיינים עצמם - משרדי הפרסום והמפרסמים שבשמם נעשה המהלך.

צעירים עם גל תורן

האהדה לפרסומת החדשה של בנק מזרחי טפחות עולה עם העלייה בגיל, ולבנק לאומי ככל שיורדים בגיל.

קפיצה בהשקעה

הביקוש לפרסום עלה משמעותית, מ-36 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-43 מיליון שקל השבוע.

סדרת דאבלים

מקאן, אדלר, באומן וראובני מכניסים לדירוג שתי פרסומות לכל משרד.