השופטים הציעו לפאינה קירשנבאום לחזור מהערעור על הרשעתה ורמזו: נקל בעונשה

ראש ההרכב השופט בעליון יצחק עמית רמז כי אם פאינה קירשנבאום תקבל אחריות על מעשיה בדרך של חזרה מהערעור, בית המשפט יפחית מעונש המאסר בן ה-10 שנים שהוטל עליה

פאינה קירשנבאום בדיון בערעור על גזר דינה / צילום: רפי קוץ
פאינה קירשנבאום בדיון בערעור על גזר דינה / צילום: רפי קוץ

שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, ענת ברון ואלכס שטיין הציעו לפאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר, לחזור בה מהערעור על הרשעתה ב-12 אישומים. זאת לאחר ששמעו את טיעוני עורכי דינה במשך 3 ימים מלאים. ראש ההרכב השופט עמית אמר "חשבנו שיהיה נכון גם מבחינת נטילת האחריות שהיא תחזור בה מנושא ההרשעה". בכך רמז כי אם תקבל אחריות על מעשיה בדרך של חזרה מהערעור, בית המשפט יפחית מעונש המאסר בן ה-10 שנים שהוטל עליה.

באשר לרמי כהן, ממייסדי מפלגת ישראל ביתנו, עליו נגזרו שנתיים וחצי מאסר הודיע השופט עמית כי ערעור הפרקליטות להחמיר בעונשו יידחה. לכהן הוצע גם לחזור בו מהערעור על הרשעתו.

פאינה ביקשה להפחית את עונשה ואמרה לבית המשפט "אני שבר כלי נפשי ובריאותי. מי שלא ישב בכלא לא יכול לדמיין בגיל 67 להיכנס לכלא עם בעל, ילדים ונכדים. זה קשה מאוד. העונשים חסרי פרופרוציה. אני מתחרטת. מבקשת לתת לי תקווה לחיות. להנות קצת מילדיי".

עורך דינה של קירשנבאום גיורא אדרת אמר "יצרו אווירה שאינה ראויה למשפט פלילי. המערערת לא מסוכנת לציבור שיש להחזיקה 10 שנים מאחורי סורג ובריח".

קירשנבאום, הורשעה בעבירות שוחד בפרשת "ישראל ביתנו" ונידונה ל-10 שנות מאסר. עורכי דינה גיורא אדרת, אורן אדרת ועודד גזית, טענו כי בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע "שורה חסרת תקדים של מסקנות שאינן מבוססות על ראיות או על ידיעה שיפוטית" וכי קירשנבאום "פעלה בתוך מסגרת נורמטיבית קיימת של הענקת כספים קואליציוניים. גם אם בתוך המסגרת הזו נפלו פגמים".

באשר לעונש המאסר הכבד שהוטל עליה, נטען כי הוא "בלתי מידתי, חורג ממדיניות הענישה במקרים דומים, ויש להתערב בו ולהפחיתו משמעותית". קירשנבאום החלה לרצות בדצמבר את מאסרה בכלא נווה תרצה ברמלה לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשתה לעכב את ביצוע גזר הדין עד להכרעת הערעור.

ביולי 2021 הורשעה סגנית השר לשעבר בפרשת שחיתות חמורה. היא הייתה אמונה במהלך כהונתה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו בסכום כולל של כ-1.2 מיליארד שקל. היא הורשעה בקבלת שוחד בהיקף של כ-2 מיליון שקל, באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם. את השוחד קיבלה משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה, בין היתר מהחברה לפיתוח השומרון, המועצה המקומית מגילות, מתנ"ס מטה בנימין ועמותת איילים.

את כהן מייצגים עורכי הדין אבי חימי, ז'ק חן, משה וייס ושי אילון. את המדינה ייצגו עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ועו"ד יעל שחף לוי מהמחלקה.