יובל שטייניץ הודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים: לא יתמודד בפריימריז בליכוד

שטייניץ הודיע על החלטתו ליו"ר ההליכוד נתניהו לאחר שהתלבט בנושא בשבועות האחרונים • שטייניץ נחשב למקורבו של נתניהו ולסמן מתון בתוך הליכוד לאורך השנים

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

ח"כ יובל שטייניץ מהליכוד הודיע היום כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ואיננו מתכוון להתמודד בפריימריז הקרובים על מקום ברשימת המפלגה. שטייניץ הודיע על החלטתו ליו"ר המפלגה נתניהו לאחר שהתלבט בנושא בשבועות האחרונים. שטייניץ כיהן בכנסת מטעם הליכוד מאז 1999, ובתפקידים בכירים בממשלה כשר אוצר, שר האנרגיה, שר המודיעין ויו"ר ועדת חוץ ביטחון של הכנסת וכעת יפרוש לאחר 23 שנים בפוליטיקה.

שטייניץ נחשב למקורבו של נתניהו ולסמן מתון בתוך הליכוד לאורך השנים.

שטייניץ גיבש את מתווה הגז ותרם לפיתוח מאגר הגז לוויתן, עצר את התוכנית להרחבת תחנת הכוח הפחמית בחדרה מתוך מטרה לעבור לאנרגיות ירוקות לייצור חשמל ולהפחית אנרגיות מזהמות. שטייניץ קיבל ביקורת על כך שהציג תחזיות אופטימיות באשר לרווחים מהגז שכיום לא עמדו במבחן המציאות. כשר אוצר בין 2009 ל-2013 העביר את ישראל לראשונה לתקציב דו שנתי, העביר תיקון לחוק השקעות הון כדי להזרים כסף למדינה ובתקופתו גם נכנס לתוקף חוק הריכוזיות באשראי שיזם. שטייניץ כיהן כשר אוצר בתקוםת המחאה החברתית של 2011 ועליות המחירים ונדרש בעקבות התגברות המחאה למספר צעדים בהמלצת ועדת טרכנטנברג.

בהודעה לתקשורת, מסר שטייניץ כי "לאחר 23 שנים כחבר כנסת - שבמהלכן זכיתי לכהן בתור שר האוצר, שר המודיעין, שר האנרגיה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון - הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי.

"אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון. חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD ; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "חברי ד״ר יובל שטייניץ היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה. המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל - בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות. כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו".

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "יובל, לפני הכל - היית חבר ושותף לדרך וכך תישאר גם כשתצא לאזרחות. בדרכך הנעימה ושקטה ביצעת כל תפקיד ומשימה שהוטלה עליך. בכל תחום בו פעלת, עשית זו ביסודיות, מקצועיות ומתוך תחושת שליחות אמיתית. אני מאחל לך הצלחה והנאה בכל דרך בה תבחר ללכת, ואין לי ספק שתמשיך להיות חלק בלתי נפרד מהבית שלנו, מהליכוד, גם מחוץ למשכן".