נתח המכוניות הסיניות בישראל הוכפל, ועכשיו מגיעה עוד אחת חדשה

הכלים הסיניים שולטים בפלח החשמלי: כלי רכב מתוצרת סין תפסו כ-58% מסך המכירות בפלח • וגם: חברת EV MOTORS, יבואנית כלי הרכב החשמליים של המותג הסיני JAC, החלה לשווק בישראל את הקרוס-אובר החשמלי e-JS4 • השבוע בעולם הרכב  

כלי הרכב מתוצרת סין תפסו במחצית את המקום הרביעי במסירות על פי אזור ייצור / צילום: Shutterstock
כלי הרכב מתוצרת סין תפסו במחצית את המקום הרביעי במסירות על פי אזור ייצור / צילום: Shutterstock

במחצית הראשונה של 2022 נרשמה עלייה חדה במכירות כלי הרכב מתוצרת סין בישראל. מכירות כלי הרכב, כולל טסלה 3 שמיוצרת בשנחאי, הסתכמו ב-8,594 יחידות, עליה של 132% לעומת המחצית הראשונה של 2021. כלי הרכב מתוצרת סין תפסו במחצית את המקום הרביעי במסירות על פי אזור ייצור, עם נתח שוק של כ-5.5%, לעומת נתח של כ-2% בלבד במחצית המקבילה אשתקד.

כלי הרכב מתוצרת סין שלטו ללא עוררין במסירות בפלח החשמלי עם כ-58% מסך המכירות בפלח. עם זאת במחצית השנייה של השנה צפויה האטה משמעותית בקצב המסירות של כלי הרכב מתוצרת סין בשל השיבושים הלוגיסטיים, שנוצרו עכב הסגרים הממושכים ברבעון השני, ובשל הצפי להתייקרות של כלי הרכב. בענף מעריכים כי תידחה לשנה הבאה גם ההשקה באירופה ובישראל של מספר מותגי רכב, שהודיעו על השקה במחצית השנה של 2022.

קרוס-אובר חשמלי חדש של JAC נוחת בישראל

חברת EV MOTORS, יבואנית כלי הרכב החשמליים של המותג הסיני JAC, החלה לשווק בישראל את הקרוס-אובר החשמלי e-JS4. אורכו של הרכב4.41 מ', רוחבו 1.8 מ' גובהו 1.66 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.62 מ'. הוא מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק 193 כ"ס ובסוללה של כ-65 קילוואט-שעה, שמספקת טווח של עד כ-410 ק"מ בתקן WLTP. הרכב מצויד המצלמה היקפית, מסך מולטימדיה אך אינו מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית אלא בהתרעה פסיבית. המחיר כ-160 אלף שקל.

הקרוס-אובר החשמלי e-JS4 של JAC / צילום: יח''צ
 הקרוס-אובר החשמלי e-JS4 של JAC / צילום: יח''צ

סדרת קיה ספורטאג' החדשה מתעדכנת 

חברת טלקאר, יבואנית קיה, מרחיבה את היצע הגרסאות של סדרת הספורטאז' החדש, שהושקה במרץ השנה. למבחר נוספה גרסה עם מנוע 2 ליטר ללא טורבו בהספק 156 כ"ס עם תיבה אוטומטית בת שש מהירויות. הרכב מיועד בעיקר לציים ויהיה הזול במשפחה, עם מחיר של כ-165 אלף שקל. בקצה השני של קשת הדגמים נוספה גרסת 1.6 ליטר היברידית, שמשלבת מנוע טורבו-בנזין בהספק 180 כ"ס עם מנוע חשמלי בהספק כולל של 230 כ"ס. הגרסה הזו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומחזירה בממוצע כ-17.5 ק"מ לליטר. מחירה 230 אלף שקל. בפסגת ההיצע נמצאת כעת גרסת פלאג-אין הייבריד עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, מנוע חשמלי חזק וסוללה גדולה, עם הספק משולב של 265 כ"ס וטווח חשמלי של עד 70 ק"מ. הגרסה הזו מגיעה עם הנעה כפולה בלבד ומחיר 239 אלף שקל לדגם ברמת אבזור גבוהה.

סדרת קיה ספורטאג' החדשה / צילום: יח''צ
 סדרת קיה ספורטאג' החדשה / צילום: יח''צ

חברת האוטו-טק "אורורה לאבס" משלימה סבב גיוס

חברת האוטו-טק אורורה לאבס (AURORA LABS), שמפתחת פתרונות לפיתוח תוכנה מבוססי בינה מלאכותית שמשולבים בכל מחזור החיים של הרכב, החל מפיתוח התוכנה ועד לבדיקת איכות, אינטגרציה, בקרת האיכות, התאמה לרגולציה ועדכון תוכנה שוטף מרחוק, הודיעה היום על השלמת סבב C בהיקף של 63 מיליון דולר בהובלת Moore Strategic Ventures (MSV).

בסבב השתתפה גם פורשה SE, בעלת השליטה בקבוצת פולקסווגן העולמית, שהשקיעה בחברה גם בסבב הקודם ולראשונה גם קבוצת כלמוביל בבעלות משפחת חרל"פ, יבואנית יונאי, מרצדס ומיצובישי. סך הגיוסים של אורורה לאבס עומד על כ-100 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. אורורה לאבס מחזיקה ב-90 פטנטים ונמצאת ב-15 פרויקטים עם לקוחות גלובליים. אסף חרל"פ, דירקטור בקבוצת כלמוביל, בבעלות משפחת חרל"פ: "אנו גאים ללוות את המשך הצמיחה של מערכת ה-AI, פורצת הדרך של אורורה לאבס המוסיפה ערך עצום לאחד האתגרים הגדולים בעולם הרכב - תוכנה. תעשיית הרכב העולמית מתמודדת בין השאר עם אתגרי אבטחת סייבר, פרטיות, מניעת תקלות ועדכוני תוכנה בזמן אמת".

אלקטריאון חותמת על שת"פ עם חברת הלימוזינות האמריקנית GTC

חברת האוטו-טק אלקטריאון, שמפתחת טכנולוגיה לטעינה חשמלית, חתמה על מזכר הבנות עם חברת התחבורה האמריקאית CTG, שמפעילה צי של כ-2,800 לימוזינות ומוניות בניו יורק ולאס וגאס. CTG מתכננת להסב את כל צי הרכבים שלה לרכבים חשמליים, עם טעינה אלחוטית באמצעות הטכנולוגיה של חברת אלקטריאון שתאפשר צמצום ההשקעה הראשונית, חיסכון בשטחים באזורי התפעול, הימנעות ממפגעים בטיחותיים של תחנות טעינה מבוססות כבלים, שמירה על חזות ויזואלית אסתטית ללא ריבוי עמדות, והבטחת תפעול פשוט ורציף של ציי הלימוזינות החשמליות.

התשלום עבור שירותי הטעינה האלחוטית ייגבה פר רכב ויכלול תמיכה ושירות מלאים כולל מתן שירותי תוכנה. בשלב הראשון תרכוש חברת CTG שירותי טעינה סטטיים לשטחי התפעול שלה בלאס וגאס ובהמשך תישקל התקנת טעינה חצי דינאמית בשדה תעופה ובמספר מלונות על מנת לאפשר צמצום גודל הסוללות ותפעול אופטימלי של הצי. השלב הבא, המתוכנן במקביל לפרויקט הטעינה בלאס וגאס, יכלול מכירת שרותי טעינה לצי הרכבים של CTG גם באזור ניו יורק. כמו כן, יבחנו הצדדים את האופציה להתקין קירוי סולארי לשטחי התפעול של CTG במיקומים שונים.