אפשר לטייל בנגב גם בקיץ: טיולי הליכה ליליים למשפחות באזור שדה בוקר

ביום אמנם חם בנגב, אבל בערב מתחולל קסם. נושבת בריזה, נעשה כמעט קריר ויש שפע של מסלולי טיול לחוויה לא שגרתית

מישור צין. לטייל בצד המואר של הירח / צילום: אורלי גנוסר
מישור צין. לטייל בצד המואר של הירח / צילום: אורלי גנוסר

למרות שמרחבי הנגב חיממו מנועים, הטמפרטורות זוחלות מעלה ורשמית כבר חום יוליאוגוסט, לא מן הנמנע לטייל בהם גם בקיץ. ממדבר יהודה, דרך המכתשים ומחוזות הנגב בואכה מרחבי הערבה, המדבר מהווה שליש ממדינת ישראל, וככזה, אף שבימים אלה הוא מתלהט עד מאוד, קשה - וחבל - להתעלם ממנו. הטבע והמדבר עומדים לרשותכם בשפע של מסלולים והפתעות.

החוכמה היא לצאת לעת ערב או באישון ליל ירח מלא. אז, עם שוך החום הגדול, מתחולל בנגב קסם. הלהט מצטנן, בריזה מצטרפת לפרקים, זה הזמן לטיול קליל בצד המואר של הירח. גם יפה, גם מיוחד וגם חוויה משפחתית לא שגרתית.

בכניסה לקיבוץ שדה בוקר חולף שביל הר הנגב המסומן בסגול, עולים עליו לכיוון דרום-מזרח. כעבור קילומטר וחצי יש פניה שמאלה לדרך עפר, שהופכת לכביש צר ושבה אל הקיבוץ. אם אתם קצרים בזמן, זה הקיו שלכם לחזור. תשלימו שלושה קילומטרים כיפיים. רוצים עוד? המשיכו עם הסגול עד ראש מעלה צין, נקודה מרשימה לתצפית מופלאה אל שמורת מצוק הצינים, ושובו בשביל השחור שחובר שוב לסגול כמו לולאה, ובחזרה לקיבוץ - כשישה קילומטרים שהם כשעה וחצי עד שעתיים של הליכה קלילה ומהנה לכל גיל.

מי שלא רוצים לטייל לבד בלילה ומעדיפים לחבור לטיולים מודרכים למיניהם יכול להצטרף ליוזמה של תיירות הנגב - פסטיבל לילות קיץ קרירים שיתקיים מדי סוף שבוע עד סוף החופש הגדול. התכנית העשירה, גדושת מסלולי טיולים ואקשן וסדרת אירועים ופעילויות מסובסדות, ותצא למסעה בסוף השבוע הנוכחי עם צעדת בן גוריון, שברוח הפסטיבל תתרחש בשעות אלטרנטיביות, שפויות וצוננות, כיאה ללילות הקיץ המדבריים.
מסלול הצעדה עוקף את הקיבוץ מדרום וגולש מזרחה, מקיף את תא השטח המוכר כשדה צין. זוהי רמה מישורית, ירחית, שבעבר שימשה כאפיק של נחל צין. שדה צין כלוא בין קיבוץ שדה בוקר למדרשת שדה בוקר והתברך בחלקות חקלאיות, כרמי זיתים ושטחי בר פתוחים - כר פורה לפעילות בעלי חיים ליליים.
הצעדה מצטרפת לציר הנפט המוביל לכיוון מעלה צין, חוצה שדות, מתמזגת ונפרדת משביל הר הנגב המסומן בסגול ומתפתלת בחדווה בשטח הרחב. לבסוף, בתום מסלול מעגלי של חמישה קילומטרים, שבה לכניסה לקיבוץ.

טיפ לחופש הגדול: נחשים וגולגלות

אם אתם כבר כאן, ועם ילדים - אחד מאתרי החובה למשפחות מטיילות שוכן במדרשת שדה בוקר: נגב ספארי, או בשמו הקודם הנחשייה. זהו מוזיאון טבע קסום ובו אוסף פוחלצים וגולגלות של חיות מדבר לצד אוסף נחשים חיים, שאת חלקם אפשר לחוות מקרוב.

אין מה לחשוש, העור חלקלק ונעים וזו הזדמנות די נדירה לפגוש בהם פנים מול פנים. הביקור מודרך ויכול להשתלב עם ספארי לילה שמוביל ד"ר חיים ברגר בשדה
צין (054-5343797).

אם אתם מצטרפים לאחד מסופי השבוע של הפסטיבל, יש בו היצע חוויות גדול מגוון ומסובסד מהסוג הזה. סיורי זריחה ושקיעה, ספארי לילה, סיורי עקרבים, פעילות אסטרונומית, גלישת חולות ועוד. לפרטים: www.negevtour.co.il