השווי מתקרב לת"א? עסקה ראשונה בדרום מתחם האלף בראשל"צ

ב.ס.ר ומשפחת קופרלי חתמול על עסקה ראשונה בחלקה 10 של מתחם האלף בראשון לציון • העסקה מותירה לבעלי הקרקע 48.5% מהזכויות • הפרויקט יכלול כ־10,000 מ"ר שטחי מסחר ומבני ציבור, והמתחם יכלול את מרבית יחידות הדיור במתחם • על פי ההערכות, השווי המבונה של הפרויקט יעמוד על כ-200 מיליון שקל

מתחם האלף ראשון לציון / הדמיה: טוטם הדמיות
מתחם האלף ראשון לציון / הדמיה: טוטם הדמיות

עסקה ראשונה בחלקה 10 של מתחם האלף בראשון לציון עם נתח משמעותי לבעלי הקרקע: לגלובס נודע כי שלושה גורמים יזמיים - חברת ב.ס.ר, משפחת קופרלי וחברת ארמונות חן - חתמו לאחרונה על עסקת קומבינציה עם 15 בעלי קרקע פרטית, שתקנה 51.5% מהזכויות בפרויקט ליזמים, ושיעור של 48.5% לבעלים.

"מדובר באחוזי קומבינציה גבוהים מאוד לאזור", אומר עו"ד אביעד שוב, שותף במשרד שוב ושות' המייצג מאות בעלי קרקעות פרטיים במתחם שבמערב העיר. "אלו אחוזים ברמה של תל אביב, שבעבר רק היא ראתה עסקאות קומבינציה סביב רמה של 50% זכויות לבעלי הקרקע. בראשון לציון עד לפני כמה שנים נהוג היה להעניק זכויות בשיעור של 38% בעסקאות כאלו, ולפני שלוש שנים, כשבוצעה עסקה כזו במתחם האלף עם 41% זכויות לבעלים, היא נחשבה בעלת שיעור זכויות גבוה מאוד".

מדובר בקרקע בשטח של שבעה דונמים, בייעוד מסחר ומבני ציבור, שניתן להקים עליה יותר מ-10,000 מ"ר בנויים. על פי ההערכות, השווי המבונה של הפרויקט יעמוד על כ-200 מיליון שקל. "עסקת קומבינציה שנושקת ל-50% זכויות לבעלים מעידה כמה מתחם האלף מבוקש ואטרקטיבי", מוסיף עו"ד שוב. "בקרוב אמורה להיחתם במקום עסקה דומה נוספת, אך הפעם על קרקע בייעוד מגורים - ולכן לדעתי האחוזים לבעלים יחצו בה את הרף הזה".

נציין כי משפחת קופרלי, אחת החברות שביצעו את העסקה בקרקע, היא מבעליה של רשת הקמעונאות חצי חינם. הרשת עצמה מחזיקה ב-50% משותפתה לעסקה של משפחת קופרלי, חברת ארמונות חן. ב.ס.ר, השותפה השלישית, מתכננת להקים במתחם האלף, בצידו המזרחי, את פרויקט B.S.R 1K, שיכלול שני מגדלים בני 24 קומות כל אחד, וכן כיכר מסחרית במרכז מבנה בן שלוש קומות.

את בעלי הקרקעות הפרטיים ייצג בעסקה, לצד עו"ד שוב, עורך דין רותם קלימי ממשרד שוב ושות'. את שלוש החברות ייצג עו"ד דרור רוזנבלום ממשרד מקוב נוף הוברמן ושות'.

חלקה 10: 1,882 יחידות דיור וכ-48,500 מ"ר מחסר ותעסוקה

חלקה 10, או מתחם ג', משתרעת על פני 284 דונם בדרום התוכנית, בצמוד לסינמה סיטי של ראשון לציון. על פי התכנון ייבנו בשטחה 1,882 יחידות דיור, מעט יותר משליש יחידות הדיור שייבנו במתחם האלף כולו. היא תכלול גם 48,450 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, אשר ייבנו ברובם בקומות התחתונות של בנייני המגורים.

"האפשרות לקדם חתימה מהירה בעסקת הקומבינציה הזו היא תולדה של התאגדות בעלי הזכויות במקרקעין לייצוג משותף", מציין עו"ד שוב, "עוד לפני אישור תוכנית האיחוד והחלוקה. ההתאגדות הזו אפשרה לנו לוודא שיוקצו להם מגרשים במשותף, וכך הם יכלו, מייד לאחר אישור התוכנית לפני חודשים ספורים, לקדם עסקה".

מתחם האלף כולו נמצא בין נתיבי איילון לחוף הים של ראשון לציון. הוא משתרע על פני כ-1,000 דונם, ומכאן שמו, ועל פי התוכנית ייבנו בו בסך-הכול כ-5,400 יחידות דיור, כ-800 חדרי מלון וכ-1.7 מיליון מ"ר למסחר ותעסוקה - ש-1.2 מיליון מ"ר מהם מיועדים למשרדים. עוד יכלול המתחם כ-110 דונמים של פארקים.

נציין כי לאחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון לציון לחברת הפניקס להוסיף ארבע קומות בשלושה בניינים בקומפלקס שהיא מתכננת להקים במזרח מתחם האלף, לא רחוק מחלקה 10. האישור הוא להגדלת מספר הקומות בבניינים C , D ו- E מ-19 ל-23, כך שכל אחד מהם יתנשא לגובה של 112 מטר, במקום 85 מטר בתכנון המקורי. השינוי יביא להקטנת התכסית של הבניינים, אך היקף זכויות הבנייה בפרויקט לא ישתנה.