הצוללת | פודקאסט

?הפרדוקס של רותם סלע: למה ב-2022 השקעה בפרסום לא מבטיחה את הצלחת המותג

האם מותג ששופך מיליונים על פרסומות בטלוויזיה הוא בהכרח מותג אהוב ומוערך? האם מותג שלא משקיע ולו שקל על פרסום הוא בהכרח חלש? התשובה, נכון ל-2022, היא כמובן שלא • מסקנות ממדד המותגים 2022 של גלובס ומדוע הבנקים, מקדונלד'ס ופייסבוק מצאו את עצמם מחוץ לרשימה • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

זו השנה ה-19 שבה גלובס מפרסם את מדד המותגים השנתי שלו, שבו מדורגים 100 המותגים האהובים בישראל.  זו הייתה שנה סוערת. שנה של עליות מחירים ושל מחאות צרכנים, למשל כנגד אסם שהעלתה את מחירי הפסטה. שנה שבה אחד המותגים הישראליים הכי חזקים, שטראוס, היה על המוקד בגלל פרשת הסלמונלה בשוקולד; ושנה שבה גם המותגים הרב-לאומיים, כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, היו על המוקד - בעיקר מעבר לים - בגלל הכוח המונופוליסטי שלהם.

וזו גם הייתה שנה שבה חזרנו לשגרה אחרי שנתיים של קורונה, והתנפלנו על הקניונים ועל רשתות השיווק. שבה יצאנו לטייל איפה שרק יכולנו, וגם המשכנו לבקר במקומות שבהם חייבים לבקר, הבנקים למשל. אבל - למרות כל הקמפיינים, הפרזנטורים והכסף הגדול שהם שופכים על פרסום - זה לא עזר לבנקים להפוך למותגים אהובים. ואפילו מקדונלד'ס ופייסבוק (חברת מטא) מחוץ לרשימה.

איך כל הדברים האלה באים לידי ביטוי במדד המותגים של שנת 2022? ואיך - בעצם - הופכים למותג אהוב בישראל? האזינו לפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".