5 כפרי נופש משפחתיים ברמת הגולן עם נוף וגישה נוחה לטיולים באזור

רמת הגולן מככבת עכשיו עם אתרי המים, הנחלים והמעיינות • כפרי הנופש בקיבוצים הם אי של נוחות, בעיקר למשפחות עם ילדים

עין זיון. מדשאות קיבוציות וקרבה ליעדי טיול / צילום: אורלי גנוסר
עין זיון. מדשאות קיבוציות וקרבה ליעדי טיול / צילום: אורלי גנוסר

הרגוע: כפר חרוב

כפר הנופש מצפה השלום נהנה קודם כל מלוקיישן הורס הצופה אל הכינרת, וחוץ מזה יש בו 39 יחידות אירוח, מרביתן בקתות משפחתיות דו-קומתיות עם גלריה שילדים אוהבים ושש סוויטות לזוגות. גולת הכותרת היא "רוח על המים", מקום יוצא דופן לטיפולי מים, שעבר לאחרונה מתיחת פנים. יש בו שתי בריכות לחוויה ובריכת מלח להתרגעות, הטיפולים בהזמנה. בקיבוץ עצמו יש בריכת שחייה ובסופי שבוע גם טיול קבלת שבת להכרת הקיבוץ.

● מה בסביבה: על שפת המצוק יש שביל המשובץ ספסלים ונוף מפעים. מדרום - מצפה השלום, המשקיף אל הכנרת, וממנו גולש שביל שחור לעין השלום. זהו מעיין זעיר שאפשר ללכת ולחזור אליו (שימו לב לסימונים!). הטיול קל, אבל העלייה חזרה קצת קשוחה. מהמצפה נמתחת טיילת המחברת למבוא חמה.

המפתיע: אפיק

כפר הנופש אתנחתא שבקיבוץ אפיק טובל בשטח ירוק, עשיר בצמחייה וטבע וצופה אל נוף נחל פיק הדרמטי הגולש אל הכינרת. בכפר 45 חדרי פרימיום וסוויטות מרווחות. יש בו ספא (בהזמנות בלבד), גן שעשועים ומתקני כושר, בריכת שחייה צמודה ויש גם בית קפה/פאב חדש. יש מתחם פודטראקים, גם הוא חדש, אופניים להשכרה ומגרשי ספורט.

● מה בסביבה: שני שבילי טיול, קצר וארוך יוצאים משתי נקודות בקיבוץ אל עין פיק. המקום טופל ושוקם ומי המעיין נקווים אל בריכת בטון קטנה, מעין שוקת, שבה אפשר לטבול ולשכשך בצל עצי תאנה. זהירות, הסבך קוצני.

אתנחתא באפיק / צילום: אורלי גנוסר
 אתנחתא באפיק / צילום: אורלי גנוסר

המתחדש: אורטל

מתחם "הנוף הצפוני" בקיבוץ אורטל אמנם ותיק, אך מתחדש תכופות. לצד עשר בקתות עטופות בחורשת אורנים, יש 42 חדרים כפריים מלאי חן ומתיקות ששופצו לאחרונה, וכל היחידות מתאימות למשפחות, עם מיטות נפתחות ומטבח מאובזר באופן בסיסי. סביבת המתחם מזמינה, הצמחייה פורחת, המדשאות מוריקות ומנוקדות בשולחנות פיקניק.

בקיבוץ פועלים יקב, חוות סוסים, סדנת שוקולד וטיולי ריידרים מדליקים בשטח. ואם בא לכם לאכול בערב בחוץ, מסעדת חוות הג'ילבון נמצאת במרחק נסיעה קצר ומציעה תפריט בשרים מגוון, מענה טוב לכל אחד מכפרי הנופש.

● מה בסביבה: תל שיפון, נחל ג'ילבון ועוד. בג'ילבון שני מסלולים, קצר וארוך. מומלץ הקצר (כ-3 שעות), הכולל ביקור במפל ג'ילבון ובמפל דבורה.

הקלאסי: מרום גולן

כפר הנופש של קיבוץ מרום גולן הוא הגדול שבחבורה, עם 116 חדרים במגוון רמות אירוח, מזוגי ועד משפחתי. חלקם במבנה דו קומתי בסגנון מלונאי. הוא משתרע על שטח רחב ידיים, עם בריכה, גן שעשועים, חוות סוסים שמציעה מגוון טיולים באזור.

לא חסר מה לאכול באזור. בין היתר, יש מסעדת בשרים מיתולוגית, "הבוקרים", בית קפה חדש ופודטראק בסופי שבוע. בשבתות אחר הצהריים יריד פודטראקים במגוון טעמים וסגנונות.

מה בסביבה: שלל יעדי טיולים, כמו הר בנטל והר אביטל, מאגר בנטל, המפקדה הסורית ועוד. שביל טיולים המסומן באדום יורד מן הבנטל לכיוון מאגר וקיבוץ מרום גולן. שביל הגולן המסומן בירוק, לבן, כחול.

ההיפראקטיבי: עין זיון

סביב מדשאה רחבה וגינות פרחוניות, פזורים 49 חדרים מסוגים שונים. חדר האוכל המשופץ קיבל חיזוק של לובי ובר לשעות הערב. יש גם בריכה, שני יקבים, מפעל שוקולד, בוסתן לקטיף עצמי ועוד.

עין זיון. מדשאות קיבוציות וקרבה ליעדי טיול / צילום: אורלי גנוסר
 עין זיון. מדשאות קיבוציות וקרבה ליעדי טיול / צילום: אורלי גנוסר
 

● מה בסביבה: שביל הגולן החולף בסמוך, מעיין עין מוקש שבמרחק נסיעה קצר, ומימיו עמוקים, קרירים ונעימים לשחייה. עוד בסביבה: הפארק הוולקני ותצפית קונייטרה, שלידה גם אנדרטה ל"כוח נתי" ממלחמת יום כיפור.