החלום של חברת ההייטק המדוברת מרוטשילד הגיע לסופו: 120 עובדי סולוטו יפוטרו

אשוריון, החברה האמריקאית שרכשה את סולוטו לפני תשע שנים, החליטה לסגור את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב • המהלך יתבצע בשלבים: היום קיבלו 80 עובדים זימון לשימוע מיידי והבטחה למענקי פרישה מעל הממוצע, ו-40 עובדים יוותרו במרכז על מנת לטפל בהעברת הטכנולוגיה למרכז החברה בנשוויל שבטנסי

מנכ''לית סולוטו, מירב אורן / צילום: נוי ערקובי
מנכ''לית סולוטו, מירב אורן / צילום: נוי ערקובי

המסע של חברת סולוטו - אחת מחברות ההייטק המדוברות בישראל שהוקמה על ידי תומר דביר וישי גרין בשדרות רוטשילד לפני 14 שנה - הסתיים. אשוריון, החברה האמריקאית שרכשה אותה לפני תשע שנים, החליטה לסגור את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב, מה שיוביל לפיטוריהם של 120 עובדים.

המהלך יתבצע בשלבים: היום (א') קיבלו 80 עובדים זימון לשימוע מיידי והבטחה למענקי פרישה מעל הממוצע. 40 עובדים יוותרו במרכז על מנת לטפל בהעברת הטכנולוגיה שפותחה בישראל למרכז החברה בנשוויל שבטנסי.

תומר דביר, ממייסדי סולוטו / צילום: אמיר מאירי
 תומר דביר, ממייסדי סולוטו / צילום: אמיר מאירי

המהלך הישראלי הוא חלק מרה-ארגון אותו מבצעת החברה העולמית: גם שם תקצץ החברה 750 במרכז החברה בנשוויל כחלק מתהליך התייעלות עולמי שמשמעותו קיצוץ מצבת העובדים בכ- 4%.

אשוריון רכשה את סולוטו הישראלית ב-2013 בסכום שהוערך בזמנו בכ-100 מיליון דולר, רכישה שבאותו הזמן לא נחשבה גדולה במיוחד (הושקעו בה 20 מיליון דולר סך הכל). הרכישה גילמה בתוכה הבטחה לצמיחת הפעילות של החברה האמריקאית בישראל והבטיחה למרכז בתל אביב מעמד ייחודי בחברה שמנוהלת מטנסי ולה פריסה רחבה בכל ארה"ב.

אשוריון פעילה בשוק הטק-קייר, תחזוקת מכשירים חכמים, והיא מהוותיקות בארה״ב המפעילות שירות ביטוח למכשירי מדיה חכמים כמו טלפונים סלולריים וקונסולות משחקים, ומחזיקה בסניפי רשת מעבדות תיקוני המכשירים uBreakiFix אותה רכשה ב-2019.

זכתה בפרס הסטארט-אפ המבטיח של הבלוג היוקרתי טקראנץ

סולוטו היא לא רק אחת מחברות הסטארט-אפ הוותיקות בתל אביב, אלא גם אחת המדוברות, ומייסדיה - תומר דביר וישי גרין - שימשו לא אחת כנערי הפוסטר של סצינת הסטארט-אפים בשדרות רוטשילד. ישי גרין שילב אותה בצילומיו לעונה השנייה של הסדרה ״מחוברים״ ששודרה בשנת 2009, אז גם זכתה החברה בפרס הסטארט-אפ המבטיח של הבלוג היוקרתי טקראנץ'; תומר דביר התפרסם בהרצאותיו בפני משלחות זרות ובאירועים חברתיים על יזמות וניהול.

בשנת 2009 ניהל את החברה למשך מספר חודשים ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שגם היה אחד המשקיעים הראשונים בסולוטו. לאחר שגייס את קרן הענק בסמר להוביל את סבב ההשקעות המוסדי הראשון לחברה, פרש ממנה כדי לנהל את מועצת יש״ע. עם זאת, מניותיו בחברה זיכו אותו ברבות הימים בכ-3 מיליון דולר בעת המכירה לאשוריון.

"ההחלטה לסגור את המשרדים בתל אביב ולהיפרד מהצוות שתרם רבות להצלחה ארוכת השנים של החברה שלנו אינה קלה", מסר ג'ון לאונרד, סגן נשיא חברת אשוריון, "הצוות בסולוטו היה חלק חשוב בצמיחה שלנו ובהצלחה שלנו מאז נרכשה החברה ב-2013".

מנכ"לית סולוטו מירב אורן מסרה: "בצער רב נאלצנו היום לבשר לכל אנשי הצוות העובדים עמנו בסולוטו, על החלטתה של אשוריון לסגור את מרכז הפיתוח הישראלי. מדובר באנשים שמאמינים בחברה ובמוצר ויחד נתנו את ליבם ויכולותיהם מדי יום בכדי ליצור את המוצר הטוב ביותר למשתמשים שלנו. לאורך שנים ריכזנו בסולוטו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, המהווים את חוד החנית של תעשיית הטכנולוגיה בישראל ושמרנו על תרבות יחידה במינה. עבורי באופן אישי, מדובר ברגע קשה במיוחד. אנו מחויבים לעשות את כל המאמצים על מנת לתמוך ולסייע לכל אחד ואחת למצוא מקום עבודה מעולה שייהנה מהיכולות והכישורים שלהם".

תומר דביר, ממקימי סולוטו, מסר: "נעצבתי מאוד על ההחלטה. הקמנו צוות מקצועי עם תרבות ייחודית שבמשך 14 שנים יצר, השפיע על התעשייה המקומית, על אשוריון ועל מאות מליוני לקוחות בכל העולם. למרות הכאב אני יודע שאנשי הצוות ייקחו עמם את הכישרון, התרבות והגישה הייחודית לחברות בנות המזל בהן ימשיכו את דרכם".