פרטנר מקפיצה את מחיר חבילת הטלוויזיה ב-40%

העלאת המחיר תקפה רק למצטרפים החדשים לחבילה שמבוססת על אפליקציה • העלאת המחיר מוסברת על רקע מחירי ההשקה של התוכנית החדשה, אך בפועל נדמה שפרטנר חשה שאין סיבה להוריד מחיר כשמתחרותיה נשארות יקרות יותר

מנכ"ל פרטנר, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל פרטנר, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת פרטנר העלתה את מחירי הטלוויזיה ל-69 שקל לחודש. המחיר הקודם היה 49 שקל לחודש לחבילה שמבוססת אפליקציה, וכעת כאמור המחיר קפץ ב-20 שקל.

מבחינת פרטנר, המחיר המוזל היה מחיר השקה לשירות טלוויזיה מבוססת אפליקציה, למרות שלכאורה היה נדמה שזה יהיה המחיר הקבוע, ואולם כעת החברה מעלה את המחיר. נראה כי אולי המחיר החדש מגיע על רקע העובדה שפרטנר רואה שהכניסה של דיסני פלוס או שרמת התחרות מאפשרות זאת. נדגיש כי המחיר הקודם לא ישתנה, ומדובר במחירים ללקוחות חדשים בלבד. 

פרטנר והוט חותכות מחירים, דיסני מגיעה: המפץ בטלוויזיה יצא לדרך, ואף אחד לא יודע איך הוא יסתיים  
פרטנר מורידה את מחירי הטלוויזיה ל-49 שקל לחודש 

לפני מספר חודשים הודיעה פרטנר על מהלך מפתיע והוזילה את שירות הטלוויזיה שלה ל-49 שקל לחודש, ביחד עם חבילה של 99 שקל הכוללת את נטפליקס. המהלך של פרטנר התפרש כתגובה מקדימה לכניסה של דיסני פלוס ולכניסה הצפויה של FREETV מבית קשת ו-RGE, ולכן ההפתעה מגיעה כעת כשהחברה דווקא מעלה מחיר.

על-פי הערכות בשוק, המחיר החדש מגיע מפני שפרטנר ראתה שהמחיר המוזל אינו משפיע דרמטית על גיוס מנויים חדשים ולא מצרף מנויים בכמויות שהחברה העריכה, ובנוסף, מתחרותיה נשארו עם מחיר גבוה יותר, והלקוחות לא נראים מושפעים מכך.

נדגיש כי הכניסה של דיסני פלוס כרגע באה לידי ביטוי במספר הלקוחות שנרשמים לשירות ב-yes בעיקר, וההצטרפות הרחבה נובעת מהעובדה שמדובר במבצע חינמי של 6 חודשים, וקשה להעריך מה יקרה עם מספר המצטרפים לשירות לאחר תקופת ההשקה.

נקודה נוספת שאולי סייעה לפרטנר לקבל את ההחלטה על ייקור החבילה היא ש-FREETV צפויה להיכנס לשוק רק במהלך הרבעון האחרון של השנה, בניגוד להערכות שהיא תעשה זאת קודם, ולכן לכאורה אם יהיה שינוי בשוק בעקבות כניסתה, הרי שפרטנר תוכל להוריד את המחירים בתגובה במועד המתאים.

נזכיר כי גם סלקום נמצאת עם חבילת טלוויזיה במחיר של 69 שקל לחודש, והוט מציעה חבילת נקסט של 59 שקל לחודש. על-פי הערכות, FREETV צפויה להיכנס במחיר של 40 שקל לחודש.