פרטנר מורידה את מחירי הטלוויזיה ל-49 שקל לחודש

החברה משיקה חבילה שמיועדת לטלוויזיות חכמות בלבד, ללא סטרימרים וללא טכנאים • בנוסף תשיק חבילה ב-99 שקל ביחד עם נטפליקס ותמכור סטרימרים ב-290 שקל

אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב

התחרות בתחום הטלוויזיה מתחממת ופרטנר מודיעה היום (ה') על הורדת מחיר השירות שלה. החברה יוצאת עם חבילת חדשה ב-49 שקל לחודש המיועדת לטלוויזיות ולמכשירים חכמים בלבד. השירות אינו כולל סטרימר ולקוחות שירצו את השירות ושאין ברשותם סטרימר, יוכלו לרכוש מהחברה אחד במחיר של 290 שקל או לרכוש אחד בשוק החופשי.

נזכיר כי פרטנר העלתה את המחירים לפני פחות משנה על מנת להקטין את ההפסדים בתחום, שכן הפעילות בטלוויזיה אינה רווחית, אך כעת ולאור הכניסה של שחקנים חדשים - מקומיים ובינלאומיים - החברה נערכת להתמודד עם השינוי ומורידה מחירי, מה שאומר שהפעילות תמשיך להיות הפסדית.

המהלך של פרטנר מגיע עכשיו כדי להקדים את כניסת FREETV מבית קשת ו-RGE וכדי להיערך טוב יותר לכניסה של דיסני פלוס. FREETV צפויה לעלות במחצית השנייה של השנה ולכלול חבילת תוכן שכוללת חבילת ערוצי ספורט מורחבת, ועם תכנים לילדים, וכן את ערוצי הברודקאסט - וכל זאת במחיר של 40-50 שקל לחודש על פי הערכות.

ביוני צפויה להיכנס גם דיסני פלוס לישראל כאפליקציה חופשית, ובמקביל תושק גם דרך חבילה עם yes פלוס. מהלכים אלו צפויים להשפיע על השוק ולהגביר את התחרות בו.
פרטנר החליטה לא לחכות ולהקדים עם מהלך משלה.

החברה תשיק בנוסף חבילה ב-99 שקל שכוללת את החבילה שלה ביחד עם נטפליקס. בכך היא גם מחזקת את הקשרים בינה לבין נטפליקס שהתבססו מהרגע שפרטנר עלתה לאוויר עם מוצר הטלוויזיה שלה.

פרטנר מנסה לבדל את החבילה החדשה מהחבילות הקיימות בכך שמי שיהיה מנוי על חבילת ה-49 שקל לא יוכל להזמין טכנאי להתקנת הסטרימר. כלומר טכנאים יהיו זמינים רק עבור החבילות הישנות היותר יקרות.

הסטרימרים החדשים שתשיק יהיו זמינים ללקוחות מכל החברות, והן יכללו את האפליקציות של פרטנר ושל השחקנים הבינלאומיים.

מה יעשו המתחרות?

ההחלטה של פרטנר להוריד מחירים בשוק הטלוויזיה מעניינת כאמור בשל העיתוי שהיא מגיעה בו, אך השאלה היא מה תהיה תגובת מתחרותיה והאם תפרוץ כאן מלחמת מחירים.

מלחמה כזו תשפיע בצורה קשה על השחקניות הוותיקות - בעיקר הוט ו-yes - אבל מותירה שאלה מאוד מסקרנת מה תעשה סלקום עם שירות הטלוויזיה שלה.

נזכיר שסלקום הציעה לפרטנר למכור לה את שירות הטלוויזיה בסוף השנה שעברה אך העסקה לא יצאה לפועל משום שפרטנר הסכימה רק לעסקה שבה היא תרכוש את פעילות הסיבים והטלוויזיה של סלקום במקביל.

עוד נקודה שחשוב לציין היא שגם בפרטנר וגם בסלקום הצמיחה בטלוויזיה כמעט ונעצרה, אך התחרות מצידן ממשיכה ללחוץ את המחירים למטה. הכניסה של FREETV שכרגע לא ידוע מתי תעלה לאוויר על רקע הבדיקות שנעשות ברשות השנייה לפני שתעלה, היא זו שצפויה להשפיע בצורה חזקה על השוק בגלל שהיא כוללת את ערוצי הספורט של RGE ואצל המתחרות מדובר בתוספת תשלום.

פרטנר צפויה לעלות הערב עם קמפיין חדש לקידום המהלך.