פלטפורמת הקריפטו הגדולה בארה"ב עומדת בפני חקירה של רשות ניירות ערך

ה-SEC תבדוק אם קוינבייס אפשרה לאמריקאים לסחור בנכסים דיגיטליים שלא היו רשומים כניירות ערך, כך לפי דיווח בבלומברג • לפני מספר ימים הוגשה תביעה נגד מנהל לשעבר בחברה בחשד לסחר במידע פנים

בורסת הקריפטו קוינבייס / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו קוינבייס / צילום: Shutterstock

קוינבייס , הפלטפורמה הגדולה ביותר בארה"ב למסחר בקריפטו, עומדת בפני חקירה של רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), בחשד שאפשרה מסחר על הפלטפורמה שלה בנכסים דיגיטליים שהם למעשה ניירות ערך, אך לא נרשמו ככאלו. דיווח על כך פורסם בבלומברג, וצוין כי החקירה טרם נחשפה ומבוססת על מידע של מקורבים לנושא.

חקירת ה-SEC נגד קוינבייס הורחבה לאחר שפלטפורמת המסחר הגדילה את מספר המטבעות והטוקנים שהיא מאפשרת לסחור בהם, שלגבי חלק מהם קבעה הרשות שהם עונים על תנאים של נייר ערך, ולא משמשים כמטבע להעברת ערך כספי בלבד.

קוינבייס חשפה בדוחות שלה לרבעון הראשון שהיא קיבלה זימונים לחקירה מה-SEC בנוגע למסמכים ומידע על תוכניות מסוימות של לקוחות, פעולות ומוצרים עתידיים, כולל ה-stablecoin שהנפיקה.

נוסף על כך, אישן ואהי, מנהל מוצר לשעבר בקוינבייס, ניקיל ואהי וסאמיר רמאני, מואשמים במסחר על בסיס מידע פנים, שמקורו בבורסת קוינבייס. זהו כתב האישום השני שמוגש בשל שימוש במידע פנים בעולמות הקריפטו. על פי האישום, הנאשמים ביצעו לפחות 25 עסקאות בהתבסס על מידע פנים, והשיגו רווח של 1.5 מיליון דולר.

על פי האישום, החל מאוקטובר 2020 אישן ואהי עבד בקוינבייס כמנהל מוצר בצוות רישום הנכסים. בתפקידו הוא היה חלק מהצוות שרושם מטבעות קריפטו חדשים למסחר בקוינבייס. ערך השוק של המטבעות עלה בדרך כלל באופן משמעותי לאחר הודעת קוינבייס כי הם יתחילו להיסחר בפלטפורמה שלה. לכן, העובדים בקוינבייס נדרשו לשמור את המידע על הנכסים החדשים בסודיות מוחלטת.

מתוקף תפקידו היה אישן ואהי חבר בערוץ הודעות פרטי ששימש לדיון, בין היתר, בתאריכי ההשקה המדויקים, ובהכרזות הפומביות על מטבעות חדשים. לפחות ב-14 פעמים הוא העביר את המידע לנאשמים האחרים, שהשתמשו בארנקים אנונימיים לרכוש את המטבעות רגע לפני הוספתם לפלטפורמת קוינבייס, וכן למכור אותם ברווח לאחר ההודעה.

כתב אישום זה מגיע לאחר שרק בחודש שעבר הוגש אישום נגד מנהל עמוד במרקטפלייס OpenSea, הפלטפורמה הגדולה ביותר בתחום ה-NFT, על ביצוע עסקאות בהסתמך על מידע מוקדם שהיה לו על הקולקציות שיופיעו בעמוד הבית של הפלטפורמה, ושיזכו לחשיפה גבוהה.