נובוקיור ממשיכה לצמוח ומחכה לכמה תוצאות ניסויים בשנה וחצי הקרובות

ברבעון השני של 2022, צמחו הכנסות נובוקיור ב-6% ל-140.9 מיליון דולר • לחברה 948 מיליון דולר בקופה, כך שלעומת חלק מחברות הביומד האחרון, מנייתה לא מושפעת מן החשש כי תצטרך לגייס דווקא בתקופה הקרובה, של ההאטה בשוק

חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנסדא''ק / צילום: Nasdaq OMX
חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנסדא''ק / צילום: Nasdaq OMX

לפני שנה חברת כטיפול בסרטן נובוקיור הייתה לרגע החברה הישראלית הגדולה בנאסד"ק, עם שווי של 22 מיליארד דולר. מאז, שוק הביומד כולו חטף מכה קשה וכמו חברות אחרות, גם נובוקיור נסחרת בירידה של 69% מהשיא, ל-7.4 מיליארד דולר, למרות שעסקיה לא נפגעו. החברה ממשיכה לצמוח, וגם עדיין מפסידה, אבל גם זה היה צפוי שיקרה, כל עוד החברה משקיעה בפיתוח הזדמנויות בסוגי סרטן חדשים.

נובוקיור פיתחה טיפול חדשני בסרטן, באמצעות שדות חשמליים המונעים את התרבות התאים. קצב הצמיחה של החברה מראה כי היא מתחילה להגיע לרוויה מבחינת מיצוי השווקים הקיימים שלה, שוק סרטן המוח מסוג גליובלסטומה וסרטן ריאות מסוג מסויים שנגרם בדרך כלל מאסבסט, בארה"ב. יש לה אפשרות לצמוח על ידי התרחבות גיאוגרפית, או לסוגי סרטן נוספים, או לשדרג את הטיפול הקיים שלה כך שיהיה אפקטיבי יותר, כך שהוא ישיג נתח שוק רחב יותר והמטופלים גם יחיו יותר, כלומר ישתמשו במכשיר לאורך זמן רב יותר. היא מתכננת לתקוף את כל החזיתות הללו במקביל.

ברבעון השני של 2022, צמחו הכנסות החברה ב-6% ל-140.9 מיליון דולר. 108.2 מיליון הגיעו מארה"ב, 18.5 מאירופה, 8.3 מיליון מיפן ו-5.9 מיליון מסין.

החברה מציינת כי בגרמניה, חלה ירידה במספר המשתמשים במוצר בשל שינוי במדיניות השיפוי. אירוע כזה מעיד כי למרות שנובוקיור מאריכה חיים של חולים בסרטן, לא כל רשויות הבריאות רואות במוצר שלה חובה לשימוש בכל המטופלים. כלומר, השגת תוצאות מובהקות של הארכת חיים בניסויים קליניים זו רק ההתחלה, בעולם שבו מתרבים הטיפולים מאריכי החיים לסרטן וההוצאות של חברות הביטוח עליהם. גם אחרי הישג אדיר כזה, הארכת החיים צריכה להיות משמעותית במיוחד, מול מתחרים אחרים באותו התחום, כדי שהחברה תוכל לגבות את השיפוי הביטוחי. בפרמטר הזה יבחנו הניסויים הבאים של החברה.

נובוקיור ציינה בשיחת הועידה שלה כי כעת יש לה הבנה טובה לגבי אילו מטופלים יצליחו לקבל את השיפוי בגרמניה, ועם ההבנה הזו היא מאמינה כי תוכל להמשיך להגדיל את פעילותה בשוק הגרמני.

הרווח הגולמי עמד על 80%, והוצאות המו"פ היו 57.1 מיליון דולר, גידול של 13% בשל עליה בכמות הניסויים המתקדמים שביצעה החברה. גם עלויות השיווק עלו ב-31%, לעומת התקופה המקבילה. ההפסד עמד על 24 מיליון דולר.

לחברה 948 מיליון דולר בקופה, כך שלעומת חלק מחברות הביומד האחרון, מנייתה לא מושפעת מן החשש כי תצטרך לגייס דווקא בתקופה הקרובה, של ההאטה בשוק.

אבן הדרך הבאה צפויה ברבעון הראשון של 2023, תוצאות של ניסוי קליני של החברה בסרטן ריאות מסוג Non small cell. שוק זה אמור להיות גדול יחסית לשווקים אליהם פונה החברה היום.

עוד השנה, צפוי להתקבל מידע מניסוי שלב II של החברה בטיפול בסרטן המוח מסוג GBM, באמצעות שדות בעוצמה גבוהה יותר. ב-2023 צפויות תוצאות מניסוי שלב III בסרטן שחלות ובגרורות מוחיות. תוצאות מניסוי בסרטן הלבלב צפויות ב-2024.