הוט הפחיתה תעריפים סיטונאיים ותתחיל לשווק החודש אינטרנט אחוד

לאחר שמשרד התקשורת מצא כי הוט לא מפחיתה את מחיר השימוש בתשתיותיה בעוד שהיא בעצמה מוכרת אינטרנט במחירים נמוכים, עוכב ביצוע הרפורמה באינטרנט בהוט, וכעת בעקבות התיקון תבוטל ההפרדה בין ספק לתשתית עבור הוט

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ אוהד רומנו
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ אוהד רומנו

לאחר שמשרד התקשורת לא אישר להוט לבטל את הפיצול בין תשתית וספק על רקע חשש לצמצום מרווחים ופגיעה בתחרות, הוט הפחיתה תעריפים סיטונאים באופן ניכר המבטל את צמצום המרווחים. לגלובס נודע כי בימים האחרונים עדכנה החברה את התעריפים הסיטונאיים, ולאחר שעדכנה את משרד התקשורת, ביטול הפיצול בין תשתית וספק בהוט ייכנס לפועל ב-14 באוגוסט.

נסביר כי הוט לא קיבלה את האישור ממשרד התקשורת למכור אינטרנט כמוצר אחוד וללא הפרדה בין ספק לתשתית, וזאת על רקע העובדה שהשוק הסיטונאי לא עבד באופן משביע-רצון. הוט מכרה אינטרנט במחירים נמוכים ביחס למחיר הסיטונאי עבור מתחרותיה, ובכך מנעה מהן להשתמש בתשתיותיה לטובת התחרות וכחלק מתוכנית משרד התקשורת.

הוט יכלה למעשה להוריד את מחיר השימוש בתשתיותיה או להעלות את התעריפים באינטרנט. אלא שהחברה הגיעה למסקנה שעדיף לה למכור אינטרנט במחירים יותר נמוכים במסגרת התחרות בשוק, ולכן העדיפה להפחית את מחיר השימוש בתשתיותיה - מה שפותר לכאורה את בעיית צמצום המרווחים שאפיין את התעריפים הקודמים.

על-פי המסתמן, הוט תפחית את עלות הנגישות של חברות אחרות לתשתית שלה ב-6.4 שקלים. כעת המרווח בין החבילה שהיא מציעה לצרכנים הפרטיים לבין החבילה שחברות אחרות מוכרות תוך שימוש בתשתית של הוט במסגרת השוק הסיטונאי עומד על 25%.