המשקיעה ב-NSO מעוניינת לרכוש את חברת הרחפנים קונווקסום בתמורה ל-29 מיליון דולר

בעלת השליטה בחברת הסייבר ההתקפי NSO , חברת הייעוץ האמריקאית BRG, שגם מינתה לה נאמן בסוף השנה שעברה, תרכוש את חברת הרחפנים קונווקסום מידי הנאמן ב-29 מיליון דולר • לפי ההסכם, מתוך עסקת 29 מיליון הדולר, 7.5 מיליון דולר ילכו לנושי החברה, ו-11.5 מיליון יוזרמו לקופת קונווקסום

קבוצת NSO / צילום: Shutterstock
קבוצת NSO / צילום: Shutterstock

בעלת השליטה בחברת הסייבר ההתקפי NSO , חברת הייעוץ האמריקאית בי אר ג'י (BRG) הגיעה להסכמה על רכישת חברת הרחפנים של NSO, קונווקסום, עם הנאמן שמונה לה בתחילת השנה לאחר שבית המשפט הורה על שיקומה. NSO רכשה את קונווקסום לפני שנתיים תמורת 4 מיליון דולר ובסוף השנה שעברה ביקשה BRG למנות לה נאמן לאחר הלוואה שיצרנית רוגלת פגסוס לא פרעה לטענתה.

על פי ההסכם החדש, BRG, באמצעות קרן נואל שבשליטתה, תרכוש את החברה מידי הנאמן עו"ד אורי גאון בתמורה ל- 29 מיליון דולר, כ-9 מיליון דולר במימון ביניים לחברה, חלקו מקופתה של של חברת הסייבר, 7.5 מיליון דולר לנושי החברה, הזרמת כספים לקופתה בסך של 11.5 מיליון ועוד 1.25 מיליון דולר בשכר טרחה לעו"ד גאון.

בבקשת הנאמן לאישור העסקה, נחשפו פרטי ההצעות שהועברו לרכישת קונווקסום ולא התקבלו בסופו של דבר. כך, בהמשך לחשיפת גלובס, הוזכרה הצעתה של קרן ההון סיכון קומרה של ארז שחר, בועז דינטי וסיון שמרי-דהן. קומרה הציעה לרכוש את הפעילות בתמורה ל-16 מיליון דולר ולהעסיק רק 80% מעובדי החברה; קרן פורטיסימו של יובל כהן הגישה הצעה משופרת בסך 24 מיליון דולר, מהם 4 מיליון שישולמו לנאמן במועד החתימה ועוד 20 מיליון דולר בהמשך הדרך בהתאם לצרכי הגדילה של החברה.

על פי ההסכם החדש, נואל התחייבה להותיר את כלל העובדים בחברה לפחות לעוד שנה אחת ובסופה אף לחלק להם בונוס אישי בשיעור של 40% מסך המשכורות המצרפי של כלל העובדים, כאשר הבונוס יהיה אינדבידואלי בהתאם לביצועי כל עובד והערכת מנהליו.

הנאמן בביקורת חריפה: להיקף ההזמנות של NSO אין אחיזה במציאות

נאמן החברה מתח ביקורת חריפה על התנהלות NSO, שהיא חברת האם של קונווקסום ואשר לה אינטרס להותירה בידה לקראת מכירה אפשרית של כלל פעילות הקבוצה, בכלל זה רוגלת פגסוס. התנהלותה, לטענתו, הוא זה שהביא אותו לחפש פתרון של הפרדה בין החברות. "התברר כי למצגים שהוצגו על ידי קבוצת NSO באשר להיקף ההזמנות שנעשו מהחברה בשנת 2021, כ-14 מיליון דולר, אין כל אחיזה במציאות", כתב הנאמן. "וכי בפועל ההזמנות שנעשו בשנה זו עומד על 10% בלבד מהסכום שעליו הצהירה.

"בפועל, ככל שחלף הזמן, התחוור לנאמן ולצוותו כי הנתונים שנמסרו על ידי הקבוצה באשר לתחזיות היקפי ההזמנות נעדרי כל בסיס" נכתב בבקשה. "אנשי קבוצת NSO שהיו אמונים על הפעילות העסקית של החברה לא ביצעו שום עסקה אמיתית. על בסיס תחזיות שסופקו על ידי הקבוצה לביצוע הזמנות, החברה הזמינה מספקים שונים שלה מערכות בעלות כספית נכבדת, אשר אין באפשרות הנאמן לשלם עבורן. מצב דברים זה גרם ליצירת חוסר אמון מצד אותם ספקים".

עיקר הויכוח בין הצדדים ניטש על השאלה האם על חברת הרחפנים לפעול בנפרד מ- NSO או תוך שימוש במשאביה, כמו למשל עובדי שיווק ומכירות שהוקצו לה מתוך החברה האם. לטענת הנאמן, חלק ניכר מהגורמים שאליהם פנה על מנת לעניינם ברכישה או בהשקעה "הביעו הסתייגות נוכח תיוגה של החברה כחלק מקבוצת NSO".

החברות סאגיטה וקרן נואל, בניהול קרן BRG, מיוצגות על ידי עו"ד שלמה נס, רונן קנטור ויונתן גמרניק ממשרד דורון טיקוצקי קנטור. הווארד ברקוביץ', נציג בי אר ג'י וקרן נואל, מסר: "צוות החוקרים והמפתחים המוכשר של קונווקסום יצר פתרון פורץ דרך לרחפנים המסחריים שמאיימים על המרחב הציבורי שלנו, על תשתיות קריטיות, ועל המרחב האווירי המסחרי. כעת, יותר מתמיד, הטכנולוגיה שפותחה על ידי קונווקסום קריטית לבטיחות הציבור, ואנו מחויבים להמשיך בדרכנו להביא אל השוק את מוצריה החדשניים של החברה".