בנקים, אשראי וביטוח: הענף הפיננסי משתלט על הפסקת הפרסומות

אחרי שבועיים באוויר, הבחירה של בנק הפועלים בעמוס תמם כפרזנטור מוביל משתלמת - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהודה ביותר השבוע שייכת לביטוח 9 בכיכובם של אודי כגן ובדיחות האבא

קמפיין מקס / צילום: צילום מסך
קמפיין מקס / צילום: צילום מסך

המגזר הפיננסי משתלט על הפסקת הפרסומות: חמישה קמפיינים בטבלת הזכורות והאהובות שייכים לבנקים, חברת כרטיסי אשראי וחברת ביטוח.

בנק דיסקונט ובנק מזרחי טפחות רושמים נוכחות קבועה על המסך, ובהתאם לכך מופיעים תדיר במקומות הראשונים בדירוג הזכירות. לעומתם, בנק הפועלים ו-MAX לא הפגינו נוכחות כזו עד כה, ואולי משום כך עברו כשבועיים מרגע שעלו לאוויר ועד שהתברגו בדירוג.

הפועלים, בהובלת עמוס תמם (באמצעות באומן-בר-ריבנאי) - שלפני כשנתיים היה חלק מנבחרת פרזנטורים וכעת נותר יחיד, אם כי הפעם מצטרף אליו אלי פיניש - ממוקם במקום הרביעי מבחינת זכירות. 

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

הקמפיין של כרטיס MAX, שבו שחר חסון ולוסי איוב מגיעים לארוחת ערב במסעדה מומלצת באיטליה - ואז נקלעים למריבה בין העובדים - ממוקם במקום השמיני מבחינת זכירות. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום זוהי גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה כספית של כמיליון שקל.

במקס כבר מציגים (באמצעות מקאן תל אביב) סרטון הומוריסטי נוסף בקו דומה, שבו חסון ואיוב מגיעים למלון בדאון טאון ניו יורק "מטר מהרכבת התחתית". מעניין יהיה לראות כיצד ההמשכיות בשפה הפרסומית תתקבל אצל הצופים.

הפרסומת האהודה ביותר השבוע (23.6%) שייכת לביטוח 9 בכיכובם של אודי כגן ובדיחות האבא - קמפיין שעלה לאוויר כבר באמצע יוני, אך עדיין מצחיק את הצופים. האהדה לפרסומת גבוהה יותר בקרב גברים, ועולה עם העלייה בגיל וברמת ההכנסה.

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

גם שתי חברות הטלוויזיה הגדולות בישראל, yes והוט, מככבות בדירוג בשבועות האחרונים עם קמפיינים בהובלת נועה קירל וגל גדות בהתאמה. שתיהן דמויות אהובות מאוד בישראל, אך למרות זאת "כוכבה" (קרן מור) של בזק זוכה לרמת אהדה גבוהה יותר (15% לעומת 9.3% ו-5.1%).

מי שלא נכנסת לדירוג היא הפרסומת של מועדון הצרכנות הייטקזון, שעלה בקמפיין טלוויזיוני ראשון מאז הקמתו ב-2009. בסרטון מעט מנג’ס (זו כנראה המטרה) מציק רני ההייטיקיסט לחני שעובדת איתו, מאחר שהוא אינו מסוגל להחליט מה הוא רוצה לאכול או לעשות. הפתרון עבורו הוא ZONE, שמוגדר כ"ארנק הארגוני לקהילת ההייטק בישראל" - אבל לרוב הצופים המוצר הזה לא רלוונטי, מה גם שהוא מזכיר להם איזה פינוקים והטבות הם לא מקבלים בעצמם. 

 
  

צעירים בעד כוכבה

האהדה לפרסומת של בזק גבוהה בקרב צעירים בגילאי 18-34.

ירידה חדה בהשקעה

ההשקעה בפרסום צונחת השבוע מ-34 מיליון שקל ל-27 מיליון שקל בלבד.

השלישייה של אדלר

אדלר-חומסקי מככב עם 3 פרסומות, ראובני-פרידן ומקאן תל אביב עם שתיים לכל משרד.