9.4 מיליון נוסעים חלפו בנתב"ג מתחילת השנה. כמה מהם טסו בחברות לואו קוסט?

ממשיכים להתקרב למספרים של לפני המגפה: תנועת הנוסעים בחודש יולי 2022 בנתב"ג עמדה על 2.1 מיליון נוסעים (הלוך ושוב) - יותר מפי שניים לעומת תנועת הנוסעים ביולי 2021 • עם איזו חברת תעופה טסנו הכי הרבה ולאן?

תורים בנתב''ג / צילום: כרמל לויתן
תורים בנתב''ג / צילום: כרמל לויתן

ממשיכים להתקרב למספרים של לפני המגפה: תנועת הנוסעים בחודש יולי 2022 בנתב"ג עמדה על 2.1 מיליון נוסעים (הלוך ושוב) - יותר מפי שניים לעומת תנועת הנוסעים ביולי 2021 (שבו הכניסה לתיירים לישראל הוגבלה בשל מגפת הקורונה). תנועת המטוסים בחודש יולי עמדה על כ-70 אלף. 

הכלים שיעזרו לכם לחסוך כסף בטיסות ובמלונות

מרבית תנועת הנוסעים בחודש יולי האחרון היא של ישראלים, כאשר על-פי נתוני משרד התיירות, בחודש החולף נרשמו 250 אלף כניסות של תיירים לישראל.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי מתחילת השנה ועד לסוף יולי עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על 9.4 מיליון. 

אל על מובילה 

החברה שהטיסה את מספר הנוסעים הגדול ביותר בחודש יולי היא אל על עם נתח של 21% מתנועת הנוסעים (שיעור שלא מספק לה הנחה מרבית מאגרות רשות שדות התעופה). החברה הזרה החזקה היא וויז אייר, שהטיסה 154 אלף נוסעים ונגסה בנתח של 7.3% מתנועת הנוסעים. אחריה טורקיש איירליינס וריאנאייר. ישראייר הטיסה כ-106 אלף נוסעים בחודש יולי - מעט יותר מארקיע שהטיסה כ-104 אלף נוסעים. כל אחת מהחברות תפסה נתח של כ-5% מתנועת הנוסעים.

במחצית הראשונה של השנה, אל על הטיסה יותר מ-2 מיליון נוסעים, שהיוו 22% מכלל תנועת הנוסעים. ריאנאייר הטיסה כ-700 אלף נוסעים, וויז אייר כ-575 אלף, ואיזי ג'ט כ-434 אלף, כלומר כ-1.7 מיליון נוסעים. שלוש חברות הלואו קוסט תפסו נפח פעילות של 18% מכלל תנועת הנוסעים מתחילת השנה. טורקיש איירליינס הטיסה 643 אלף נוסעים, שחלקם המשיכו בטיסות קונקשן, וחלקם נפשו בטורקיה שהפכה ליעד המוביל בין יעדי הנופש לקיץ.

מתחילת השנה ישראייר הטיסה 412 אלף נוסעים, שהיוו כ-4.4% מכלל תנועת הנוסעים; וארקיע הטיסה כ-330 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות - 3.5% מכלל תנועת הנוסעים. שלוש חברות התעופה הישראליות שיקפו כ-30% מתנועת הנוסעים מתחילת השנה.

מבין חברות התעופה האמריקאיות, יונייטד הטיסה את מספר הנוסעים הגדול מאז תחילת השנה עם כ-350 אלף נוסעים, אמריקן איירליינס הטיסה 130 אלף נוסעים, ודלתא אייר ליינס הטיסה כ-117 אלף נוסעים.

טורקיה היא היעד המוביל לחודש יולי, ואחריה ארצות-הברית, יוון, צרפת ואיטליה. 

שירות טרום-טיסה 

בתוך כך, במטרה להקל על העומסים בנתב"ג ככל שתנועת הנוסעים באוגוסט צפויה להיות גדולה מזו של יולי - ב-14 באוגוסט יושק שירות טרום-טיסה במתחם האקספו בתל אביב. בשלב זה השירות מיועד לנוסעי אל על בלבד (למרבית יעדי החברה). הצטרפות חברות נוספות תלויה ביכולת או במוכנות שלהן להציב נציגים במקום.

השירות קיים גם לטובת תושבי הצפון בנמל התעופה בחיפה, שם הוא אפשרי גם לטסים עם טורקיש איירליינס ועם פגסוס.

השירות, שאינו כרוך בתשלום, מאפשר לנציג אחד מכל משפחה להגיע עם הכבודה ועם המסמכים הנדרשים ולבצע את הליך טרום הטיסה יום לפני מועד ההמראה המתוכנן. ביום הטיסה הנוסעים יגיעו היישר למסלול המהיר בנתב"ג.