מגמת ההתאוששות בתיירות הנכנסת נמשכת: 250 אלף איש ביקרו בישראל בחודש יולי

בחודש שעבר ביקרו כ-250 אלף תיירים בישראל - מספר המשקף שיפור משמעותי לעומת השנתיים האחרונות, אך עדיין רחוק מנתוני השיא של 2019 • לפי משרד התיירות, מבצע "עלות השחר" לא הוביל לביטולים מסיביים בביקורים מתוכננים • גם מספר היוצאים לחו"ל צפוי לגדול

נתב''ג. כ-250 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש יולי 2022 / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב''ג. כ-250 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש יולי 2022 / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

כ-250 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש יולי 2022, מספר המשקף שיפור משמעותי לעומת השנתיים האחרונות והדומה לנתוני 2014. ביחס לנתוני 2019, שנת השיא בתיירות, מדובר בירידה של כ-30% - ביולי 2019 ביקרו בישראל כ-323 אלף תיירים.

יולי הוא חודש המאפיין את תיירות הפנאי, והוא חודש שבו יש פחות תיירות עסקית ופחות תיירות מאורגנת - הסיבה לכך אגב נעוצה בביקוש הגבוה לחדרי לינה גם על-ידי תיירי הפנים, ולכן רמת המחירים הגבוהה ממילא יקרה אף יותר בחודשים אלה ומקשה על קבוצות מאורגנות (של צליינים ברובן) להגיע לביקור בארץ הקודש. ביולי 2021 ביקרו בישראל רק 50 אלף תיירים, לנוכח מגבלות הכניסה לתיירים שהיו נהוגות בשעתו על רקע מגפת הקורונה ואשר הוסרו בחודש מרץ האחרון.

"אחרי הקורונה, תעשיית התיירות לא יכולה הייתה לספוג עוד מכה"

לפי הודעת משרד התיירות, קצב הכניסות עד כה מהווה בסיס לצפי של כניסות תיירים לישראל השנה, בטווח של 2.2 עד 2.5 מיליון כניסות. בשנת השיא, 2019, נכנסו לישראל כ-4.55 מיליון תיירים. מבצע "עלות השחר" לא הוביל לביטולים מסיביים בביקורים מתוכננים, וסיומו המוקדם יוביל לכך שלא תורגש פגיעה בתיירות הנכנסת.

שר התיירות יואל רזבוזוב מסר: "המגמה החיובית ממשיכה, ולפי הנתונים שבידינו, היא תמשיך גם בחודש הזה, על אף מבצע 'עלות השחר'. חשוב להבין שאחרי הקורונה, תעשיית התיירות לא יכולה הייתה לספוג עוד מכה. אך המבצע הצבאי היעיל והמהיר השיג את המטרות המדיניות, החזיר את הביטחון לדרום ואת ההרתעה הישראלית, ועם זאת שמר על תעשיית התיירות, כדי שזו תמשיך להכניס כסף רב למשק ולכלכלה הישראליים". 

גם מספר היוצאים לחו"ל צפוי לגדול 

גם מספר היוצאים לחו"ל לאחר ט' באב צפוי לגדול. בימים אלה עומדת תנועת הנוסעים בנתב"ג על כ-80 אלף ביום (בתנועת הלוך ושוב), וזאת בכ-450 טיסות בינלאומיות. מספר הנוסעים בחודש אוגוסט, חודש השיא של השנה, צפוי לגדול מ-20 לאוגוסט ואילך ולהגיע לתנועה יומית של כ-100 אלף נוסעים. על-פי דיווחי רשות שדות התעופה, עומסי התורים והליך הטרום-טיסה שופרו במסגרת גיוס כוח-אדם וייעול תהליכים.

ההמלצה לנוסעים היא לבצע צ'ק-אין מוקדם (על-פי מדיניות חברות התעופה) ולהגיע למסלול המהיר בשדה התעופה, בהנחה שהם מצוידים במזוודת טרולי בלבד. גם כאן כדאי לשים לב - לכל חברה יש את מדיניות גודל הכבודה המותרת אצלה,  והקיבולת במטוס להעלאת מזוודות היא מוגבלת. לכן, ככל שמקדימים הגעה לשער העלייה, הסיכוי לשלוח מזוודת טרולי למטוס גדול יותר.

בתוך כך נזכיר כי לנוסעים עם אל על, טורקיש איירליינס ופגסוס המתגוררים בצפון יש אפשרות לבצע צ'ק-אין מוקדם בשדה התעופה בחיפה, במסגרתו נציג משפחה מגיע עם הכבודה ומסמכי הנסיעה יום לפני הטיסה המתוכננת, וכך ביום הטיסה הטסים עוברים במסלול המהיר מבלי להתעכב בתורי הבידוק.