הפסדי למונייד גדלו, אך המשקיעים מעודדים מהתחזיות, והמניה מזנקת

שי וינינגר, מנכ"ל חברת הביטוח הדיגיטלית: "עם כמיליארד דולר בקופה, אנו על המסלול לרווחיות עתידית ללא צורך בגיוסי כספים נוספים"

גם בלמונייד חווים האטה בצמיחה. הנפקת החברה ב־2020 / צילום: באדיבות NYSE
גם בלמונייד חווים האטה בצמיחה. הנפקת החברה ב־2020 / צילום: באדיבות NYSE

מניית למונייד נסחרה בעלייה לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2022, שבהם הצביעה לראשונה על הדרך שלה לרווחיות בעתיד. חברת הביטוח הדיגיטלי המתמקדת בתחום ביטוחי הדירות בארה"ב, שנכנסה לאחרונה גם לתחום ביטוחי הרכב בארה"ב, נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-1.7 מיליארד דולר, שנתיים לאחר שהונפקה בה לראשונה בשווי של 1.6 מיליארד דולר. עם זאת ביחס למחיר השיא אשתקד, נפלה מניית החברה ב-86%.

ברבעון השני, הכנסות החברה צמחו ב-77.3% ל-50 מיליון דולר (בפרמיות נרשמה עלייה של 54% ל-458 מיליון דולר) ומתחילת השנה ההכנסות צמחו ב-82.4% ל-94.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי הרבעוני היה 67.9 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 55.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית ההפסד גדל ב-36.4% לכ-143 מיליון דולר.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 50.3 מיליון דולר ברבעון, וכ-108 מיליון דולר במחצית הראשונה, ובשני המקרים מדובר על עלייה בהפסדי ה-EBITDA לעומת התקופות המקבילות ב-2021. מספר הלקוחות גדל במהלך הרבעון ב-31% ביחס לרבעון המקביל, לכ-1.6 מיליון.

לדברי שי וינינגר, מייסד ומנכ"ל משותף של למונייד, "תוצאות הרבעון מראות כי על אף תנודות השווקים והאינפלציה הגבוהה, למונייד ממשיכה לצמוח ולעמוד בתחזיות, גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה. לאחר שנים של השקעות בבניית בסיס טכנולוגי ומוצרי חזק, השנה נגיע לנקודה שבה היחס בין ההשקעות להכנסות מתהפך. עם כמיליארד דולר בקופה, אנו נמצאים על המסלול לרווחיות עתידית ללא צורך בגיוסי כספים נוספים".

בחברה מעריכים כי ה-EBITDA ב-2022 יהיה משופר ביחס לתחזיות הקודמות. קודם לכן דובר על הפסד של 280-265 מיליון דולר של למונייד לבדה, וכעת מדובר על הפסד EBITDA של 245-240 מיליון דולר בהכללת חברת מטרומייל שנרכשה לאחרונה. מטרומייל צפויה להציג EBITDA שלילי של 45 מיליון דולר השנה. למונייד מעדכנת שהיא לא צפויה להידרש לגיוס הון נוסף עד להגעה לרווחיות.

רכישה שמאיצה הכניסה לשוק ביטוחי הרכב

למונייד ציינה במכתב למשקיעים את השלמת רכישת מטרומייל תמורת מניות בשווי 145 מיליון דולר. לפי למונייד, היא קיבלה בתמורה עסק עם למעלה מ-155 מיליון דולר במזומנים ורישיון לפעול ב-49 מדינות בארה"ב, כמו גם דאטה מכחצי מיליארד נסיעות.

טרם רכישתה מניית מטרומייל נפלה בכ-80% תוך חודשים ספורים, לאחר שמוזגה לחברת SPAC של אשת העסקים בטסי כהן - מה שאיפשר ללמונייד לרכוש את החברה בשליש משוויה במיזוג. למונייד הודיעה זמן קצר קודם לכן על כניסה לשוק ביטוחי הרכב, ורכישת מטרומייל האיצה את תוכניותיה בשוק זה.

בלמונייד הסבירו את העובדה שהרכישה בוצעה בעסקת מניות בכך ש"אנחנו מנהלים את התזרים ואת המאזן שלנו בצורה מאוד מדויקת ומתוכננת, ועסקה כזאת פחות תשפיע על תוכניות עתידיות". עם השלמת עסקת מטרומייל ברבעון הנוכחי, צפויים להיפתח כ-7 שווקים נוספים שבהם למונייד תוכל להציע מכירות צולבות של מוצר ביטוח הרכב וביטוח בתים.