דוחות כאל: מחזורי העסקאות זינקו במחצית הראשונה - וכך גם הרווחים

חברת כרטיסי האשראי דיווחה על רווח נקי של 161 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022, לאחר שמחזור העסקאות זינק ב-19% • תיק האשראי צמח ב-24% בהשוואה לסוף הרבעון השני של השנה שעברה

לוי הלוי, מנכ''ל כאל / צילום: רמי זרנגר
לוי הלוי, מנכ''ל כאל / צילום: רמי זרנגר

חברת כרטיסי האשראי כאל פרסמה הבוקר (ד') את התוצאות הכספיות שלה למחצית הראשונה של השנה, ודיווחה על שיפור הן בהכנסות והן בשורת הרווח.

הרווח הנקי של כאל צמח ב-15% בהשוואה למחצית הראשונה של 2021 והסתכם ב-161 מיליון שקל, זאת הודות לזינוק של 26% בהכנסות החצי שנתיות, שהסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל. לצד זאת הציגה גידול של כ-24% בתיק האשראי, עלייה של כ-19% במחזור העסקאות (שהסתכמו ב-71.2 מיליארד שקל) וצמיחה של כ-7% במצבת הכרטיסים - שעמדה בסוף הרבעון על 4.1 מיליון.

ברבעון השני לבדו הסתכמו הכנסות החברה ב-615 מיליון שקל, גידול של 28% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורת הרווח הנקי, הצמיחה פחות חדה במבט רבעוני: הרווח עלה ב-2% והסתכם ב-81 מיליון שקל. מחזור העסקאות עלה ב-18% ברבעון והסתכם ב-37.1 מיליארד שקל. בחברה מייחסים את הצמיחה החזקה להתאוששות המשמעותית במחזורי חו"ל, לצד גידול במחזור העסקאות בארץ שהבולט שבהם הוא ענף התיירות - שבשנה שעברה היה נתון למגבלות בשל הקורונה.

ברבעון האחרון גדלו יתרות האשראי הצרכני בכ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף יוני, תיק האשראי הכולל עמד על 7.5 מיליארד שקל, גידול של כ-24% לעומת אשתקד.

עוד נרשמה עלייה בהכנסות המימון, שעמדו על 332 מיליון שקל במחצית הראשונה בהשוואה ל-262 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של 27%. ברבעון השני לבדו מדובר בגידול של 29%, כאשר הההכנסות הללו הסתכמו ב-172 מיליון שקל.

ההוצאות להפסדי אשראי במחצית הראשונה של השנה עמדו על 26 מיליון שקל, לעומת הכנסה בסך 19 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכמו ההוצאות להפסדי אשראי ב-27 מיליון שקל, לעומת הכנסה של 15 מיליון שקל אשתקד. זאת, מציינת החברה, בשל קיטון בהיקפי המחיקות והאשראי הבעייתי.

התשואה להון של כאל עמדה במחצית הראשונה על 14.4%, ירידה קלה בהשוואה ל-14.6% במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני עמדה התשואה להון על 14.6% לעומת תשואה בשיעור של 16.7% ברבעון השני של השנה שעברה.

לוי הלוי, מנכ"ל כאל, הסביר כי "הגידול ברווחיות מגיע על רקע צמיחה משמעותית בכל הפרמטרים העסקיים, ובכלל זה גידול בצריכה, בדגש על מחזורי חו"ל, וצמיחה בביקוש לאשראי. במקביל המשכנו בפיתוח פלטפורמת האשראי והתשלומים המחזקת את המובילות הטכנולוגית של כאל, ואנו צפויים להשיק עוד מיזמים משמעותיים שיחוללו תחרות ויביאו חדשנות ובשורה אמיתית לשוק".