התיק של אלטשולר שחם בחו"ל נחשף: בעיקר פיננסים וטכנולוגיה

דיווח שהעביר בית ההשקעות הגדול בישראל לבורסה האמריקאית מעלה כי אפיק השקעה המרכזי שלו, שמהווה כמחצית מהתיק בארה"ב, הוא מניות פיננסים, ביניהן סיטיבנק, בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

אם מחפשים הסבר לשיפור בתשואות שהניב אלטשולר שחם לעמיתיו בחודש שעבר, וכן הצצה לאלו העתידיות, ניתן למצוא אותם בדוח ההחזקות במניות בחו"ל של בית ההשקעות נכון לסוף הרבעון השני. 

■ החודש הטוב ביותר בפנסיה ובהשתלמות מתחילת השנה: אלטשולר מובילה
גילעד אלטשולר לא נבהל מהפדיונות ומהתשואות הנמוכות. אלה 6 העצות שלו למשקיעים 

מדיווח שהעביר בית ההשקעות הגדול בישראל לבורסה האמריקאית בנוגע להחזקותיו עולה כי אפיק ההשקעה המרכזי שלו, שמהווה כמחצית מהתיק בארה"ב, הוא מניות פיננסים. בין השמות הבולטים בתיק של אלטשולר ניתן למצוא את הבנקים הגדולים סיטיבנק, בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן.

אם המגמה החיובית בשווקים מהחודש וחצי האחרונים תימשך, ההחזקות הללו צפויות להמשיך ולהשתלם לאלטשולר שחם גם באוגוסט, כשבחודש האחרון קפצו מניות הבנקים הללו ב-8%-12%. מדובר בהחזקה חדשה יחסית של בית ההשקעות.

אפיק בולט נוסף בתיק הוא מניות הטכנולוגיה, המהוות קרוב ל-30%. בין השמות הבולטים כאן ניתן למצוא את החברה האם של גוגל, אלפאבית, ענקית הסייבר פאלו אלטו של ניר צוק, את אפל ומגוון רחב של השקעות בתעשיית השבבים באמצעות קרנות סל ומניות. גם מניות אלו רשמו בשבועות האחרונים תשואות מרשימות, לאחר הנפילה במחצית הראשונה של השנה.

 
  

לא מעט מניות ישראליות בתיק

בין ההחזקות הבולטות של אלטשולר שחם מעבר לים יש גם לא מעט מניות ישראליות. ענקית הדשנים איי.סי.אל (לשעבר כיל) למשל היא בין שמונה ההחזקות המרכזיות. מנייתה קפצה בחודש האחרון יותר מ-10%. עוד ברשימה - ענקית הטכנולוגיה הביטחונית אלביט מערכות , חברת הספנות צים וחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט . בסך-הכול, כ-80% מההחזקות של אלטשולר שחם הן בתחומי הטכנולוגיה והפיננסים; 10% מופנים לענפי התעשייה; 6% לתחום חומרי הגלם, וכל היתר לסקטורים כגון בריאות ואנרגיה.

"בסופו של דבר, אני מסתכל לאורך כל השנים ורואה שהשקעה במניות ובעסקים טובים מניבה פירות, יותר מכל דבר אחר", אמר גילעד אלטשולר לפני כחודשיים, בשיא הירידות בשוקי ההון.

"לכן גם בתקופה כזאת, לאט לאט צריכים להגדיל את שיעור המניות. להגיד שהטיימינג יהיה מושלם - ברור שלא. להגיד שנדע תמיד לפגוע בדיוק בנקודה מתי צריכים להיכנס ולצאת - ברור שלא. אבל לרוב, אלה שמחכים כמעט תמיד קונים יקר יותר בסופו של דבר. לכן האסטרטגיה שלנו היא שלמרות כל המוזיקה השלילית שיש מכל הסביבה, לאט לאט להגדיל החזקות, בהנחה שבסופו של דבר הכלכלה העולמית תתקן את עצמה ונמשיך קדימה". לפחות על פי החודש וחצי האחרונים, נראה שהוא צדק.