דוחות פאגאיה: ההכנסות זינקו ב-83% ברבעון השני, אך החברה עדיין מפסידה

התוצאות הכספיות לרבעון השני של חברת הפינטק הישראלית מעידות על המשך צמיחה בפעילות חיתום ההלוואות שלה • בחודש האחרון נרשם זינוק של 800% במניית החברה, כנראה בשל מיעוט המניות הזמינות למסחר • המניה מטפסת במסחר המקדים

פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק / צילום: עידו איז'ק  - יח''צ
פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק / צילום: עידו איז'ק - יח''צ

דוחות כספיים ראשונים בתור חברה ציבורית לפאגאיה. חברת הפינטק הישראלית שהוקמה על ידי גל קרובינר, יהב יולזרי ועמית פרדו, החלה להיסחר בנאסד"ק עם השלמת המיזוג שלה עם SPAC ביוני האחרון. התוצאות הכספיות מלמדות כי ברבעון השני צמחו ההכנסות ב-83% ל-181.5 מיליון דולר, אולם לא ברור עד כמה המשקיעים במניות פאגאיה אכן מתעניינים בתוצאות הכספיות עצמן. לפי ההערכות, בשל מיעוט המניות הזמינות למסחר כיום נרשם זינוק של 800% במחיר המניות בחודש האחרון - שהוביל את פאגאיה להיסחר בשווי שוק של 14.8 מיליארד דולרים כעת, ומניית פאגאיה  מטפסת ב-5.3% במסחר המקדים.

פאגאיה עוסקת בחיתום של הלוואות בארה"ב. החברה פיתחה פלטפורמה שבוחנת לפי מאות קריטריונים שונים עד כמה נוטל ההלוואה הוא "בטוח". לשם כך הקימה מעין "רשת השקעות", שבאמצעותה מבצעים השותפים העסקיים של החברה את החיתום להלוואות, כאשר הנגזרת של השימוש באותה רשת מהווה את מנוע ההכנסות של פאגאיה. רשת ההשקעות של החברה צמחה ברבעון השני של 2022 ב-79% ל-1.9 מיליארד דולר, גידול המשקף צמיחה חזקה בפעילות עם שותפיה של החברה.

"ברבעון זה, הראשון שלנו כחברה ציבורית", ציין מנכ"ל החברה גל קרובינר, נרשם "המשך גידול ב"רשת ההשקעות" של החברה ועל המשך גידול בהכנסות החברה. צמיחה זו משקפת את החוזק של הטכנולוגיה הייחודית של החברה, שמוכיחה את תוצאותיה ושל המודל העסקי שמאפשר צמיחה מתמדת בכל סביבות השוק".

הכנסות פאגאיה במחצית הראשונה של 2022 עמדו על 352.1 מיליון דולר, עלייה של 92% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השני הפסד חשבונאי נטו המיוחס לבעלי המניות בסכום של 146.3 מיליון דולר, הנובע מתגמול לעובדים בסכום של 146 מיליון דולר, זאת מול הפסד של 5.3 מיליון דולרים בתקופה המקבילה. עם סיכום המחצית הסתכם ההפסד ב-164.6 מיליון דולר מול הפסד של 76.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

פאגאיה הציגה רווח לפני פחת מיסים והפחתות (EBITDA), חיובי לרבעון השני שהסתכם ב-4.9 מיליון דולר. כמו כן, EBITDA מתואם למחצית הראשונה של 2022 בגובה 9.3 מיליון דולר.

החברה צופה כי רשת ההשקעות שלה תגדל לטווח שבין 7.2 ל-7.7 מיליארד דולרים בשנת 2022 (נזכיר לשם השוואה כי היקפה הסתכם ב-1.9 מיליארד דולר ברבעון השני). ההכנסות השנה ינועו בין 700 ל-725 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם ינוע בין הפסד של 20 מיליון דולר לרווח של 10 מיליון דולר.