ענקית הקולנוע של משפחת גרדינגר עומדת לפשוט את הרגל

חברת סינוורלד (Cineworld), רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם, מתכוננת להגיש בקשה לפשיטת רגל • החוב של החברה עמד בסוף השנה שעברה על 8.9 מיליארד דולר • החברה הודיעה כי היא מנהלת מגעים בנוגע למימון פוטנציאלי או על ארגון מחדש

בית קולנוע של סינוורלד בלונדון / צילום: Associated Press, Alastair Grant
בית קולנוע של סינוורלד בלונדון / צילום: Associated Press, Alastair Grant

ימים ספורים לאחר שהזהירה מפני משבר נזילות מסתמן, חברת סינוורלד (Cineworld), רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם, מתכוננת להגיש בקשה לפשיטת רגל - כך דיווח היום (ו') הוול סטריט ג'ורנל.

מניית סינוורלד, הנסחרת בבורסת לונדון, צנחה ב-58.3%. מתחילת השנה ערכה ירד בכמעט 90%.

ביום רביעי האחרון הזהירו ברשת, הפועלת ב-10 מדינות כולל ארצות הברית ובריטניה, כי המחסור בסרטים עתירי תקציב פוגע בהכנסות וככל הנראה יימשך עד נובמבר - מה שעלול לסבך את המאמצים לצמצם את החובות של החברה. "אין לנו מה להוסיף מעבר להצהרה שעשינו ביום רביעי", אמר היום דובר הרשת.

החוב הפיננסי נטו של החברה עמד בסוף השנה שעברה על 8.9 מיליארד דולר. סינוורלד עומדת גם בפני חובות לבעלי המניות לשעבר של החטיבה האמריקאית שלה, ובפני קנס פוטנציאלי של מיליוני דולרים בשל סכסוך עם החברה הקנדית Cineplex.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, סינוורלד העסיקה עורכי דין מפירמת "Kirkland & Ellis" ויועצים מ-"AlixPartners" עבור הליך פשיטת הרגל.

בהצהרה ביום רביעי הודיעה החברה כי היא מנהלת מגעים בנוגע למימון פוטנציאלי או על ארגון מחדש, וציינה כי בעלי המניות נמצאים בסיכון ל"דילול משמעותי מאוד" של האינטרסים שלהם.

אפילו לפני התפרצות הקורונה החברה הייתה שקועה בחובות. המנכ"ל הישראלי מוקי גרידינגר, שסינוורלד נמצאת בבעלותו ובבעלות משפחתו, אמר בחודש מרץ האחרון כי המצב משתפר בזכות סיום סגרי הקורונה. באותו זמן הוא העריך באופטימיות כי סרטים חדשים כמו "אהבה בשחקים: מאווריק" צפויים לסייע לחברה.

AMC, המתחרה הגדולה ביותר של סינוורלד, התמודדה בשנים האחרונות עם אתגרים דומים - השלכות הקורונה והיצע מוגבל של סרטים חדשים, אך החברה הצליחה לגייס הון עצמי של יותר מ-2.2 מיליארד דולר כדי לשפר את מצבה, בעיקר באמצעות משקיעים עצמאיים, מהלך שהפך אותה למניית מם.

בריאיון לוול סטריט ג'ורנל באוקטובר 2021 אמר גרידינגר כי הוא שמח עבור AMC וכי "לא כל מניה בשוק האמריקאי היא מניית מם".