המנכ"לית שעזבה הכול ופתחה עסק לחולצות בצבע לבן: "זה תרגיל חשוב לאגו. פתאום את לגמרי לבד"

עליזה חורי מגבעת שמואל • נשואה פלוס שלושה ילדים ושני נכדים • מייסדת ובעלי biancashirts - חולצות לבנות לנשים • "השקעתי בסט צילומים מהמעלה הראשונה, אבל אז נכנסנו לסגרים. לא הייתה סיבה לרכוש חולצה לבנה, והאתר עמד שומם כמעט שנה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

עליזה חורי, מייסדת ובעלי biancashirts. Bianca - חולצות לבנות לנשים / צילום: נירי גתמון
עליזה חורי, מייסדת ובעלי biancashirts. Bianca - חולצות לבנות לנשים / צילום: נירי גתמון

עד לפני 3 שנים, עליזה חורי עוד הייתה מנכ"לית משותפת במשרד יחסי הציבור שטרן אריאלי. היא מעידה על עצמה שהיא פריקית של מידע, כזו שקוראת 5 עיתונים מדי יום, וחייבת לדעת הכול. אבל יום אחד, אחרי יותר משני עשורים בתחום, היא החליטה לקום וללכת. "ניהלתי קמפיינים, ניהלתי אנשים, ניהלתי כספים, אבל היה לזה מחיר. את הולכת עם תחושה תמידית של חוסר אוויר. בשלב מסוים החלטתי שדי, מיציתי לגמרי.

"זו לא הייתה גחמה ולא בעטתי בדלי. למעשה, בשנים האחרונות הכנתי את עצמי לפרישה - היו אצלנו יותר ויותר לקוחות מעולם האיקומרס, והשילוב בין ביזנס, מסחר ושיווק בעולם החדש הלהיב אותי".

אחרי תקופה ארוכה של מנוחה וגמילה מצריכת תקשורת, היא קפצה על המשימה הבאה - הקמת האתר biancashirts.com המשווק חולצות בצבע לבן. למה דווקא לבן? "תמיד אהבתי חולצות לבנות. אבל אני זוכרת בדיוק מתי נפל לי האסימון - הייתי בכנס השיווק של גלובס וראיתי ש־50% מהנשים לבשו חולצות לבנות. רובן לבשו אותן עם ג'ינס ונראו אופנתיות ומתוחכמות. וזה היופי בחולצה לבנה - היא מתאימה לכל בגד".

האתר של עליזה עלה לאוויר אבל לרוע מזלה, זה קרה רגע לפני הקורונה. "השקעתי בסט צילומים, אבל אז נכנסנו לסגרים. לא יצאנו לעבודה, לא היו אירועים, ואת החגים חגגנו לבד. למעשה, לא הייתה סיבה לרכוש חולצה לבנה, והאתר עמד שומם כמעט שנה".

בעקבות הקורונה, גם המימון נפגע. "מאחר ואני עסק צעיר זכיתי למעט מאוד סיוע ממשלתי, שכן האתר עדיין לא הספיק להראות הכנסות משמעתיות". כיום, לאחר כל המהמורות, האתר מתחיל לעלות על מסלול ההצלחה. הוא מכיל מגוון רחב של גזרות ומידות, חלקן מיובאות וחלקן תוצרת הארץ, ובטווח רחב של מחירים (60־400 שקל). העסק עובד בעיקר מהאתר אך בתיאום מראש ניתן גם להגיע לסטודיו.

אחד הקשיים שעליזה נתקלה בהם הוא ההסתגלות לכובע החדש. "המעבר מעמדת המנכ"לית לבעלת עסק עצמאי הוא תרגיל חשוב לאגו. פתאום את One Woman Show. אחרי שנים שניהלתי עובדים, אני צריכה לעשות הכול לבד - כל פעילות העסק עלי. גם אסטרטגיה, גם טקטיקה, גם תפעול, גם יבוא, גם פיתוח עסקי, גם שיתופי פעולה, גם שירות לקוחות וגם ניהול חשבונות. אבל שלא יובן לא נכון - אני לא מתלוננת. נהנית מכל רגע".

בתחילת הדרך, עליזה ניהלה בעצמה את כל תהליך היבוא והרגולציה. "נסעתי מספר פעמים לאירופה להביא דגמים, ועבדתי ישירות מול המערכות השונות במכס. כיום, אני עובדת עם מנהלת יבוא שדואגת להכול.

"גם ניהול הדיגיטל נערך בתחילה על ידי. אחר כך החלטתי להוציא אותו החוצה, וכיום אני עובדת עם מערכת AdScale שמספקת טכנולוגיה מתקדמת. בעצם, אני משאירה לעצמי לעסוק במה שאני אוהבת ויודעת".

לדבריה של עליזה, האתר כבר רואה ברכה, אך השאיפות שלה לא מסתכמות בכך. "אני מקווה שבהמשך נהיה מותג ידוע המזוהה עם חולצות לבנות, ומשווק לכל מקום בעולם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il