חברת העגלות החכמות A2Z נכנסת לטורקיה

A2Z, חברה ישראלית שפיתחה עגלת קניות חכמה, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם רשת המרכולים הטורקית Ticaret Migros • בישראל הוטמעו כאלף עגלות חכמות של A2Z ברשת יוחננוף

עגלה קניות חכמה של A2Z / צילום: יח''צ
עגלה קניות חכמה של A2Z / צילום: יח''צ

החברה הישראלית A2Z, שפיתחה עגלה חכמה המשמשת כקופה עצמאית ברשתות קמעונאיות, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם רשת המרכולים הטורקית Ticaret Migros, הכוללת כאלף סניפים וכ-160 מיליון לקוחות. פוטנציאל העסקה מוערך בשלב הראשון בעשרות מיליוני דולרים.

הקשר הראשוני בין שתי החברות נוצר לפני שלושה חודשים, ולאחר פיילוט שנערך בסניף אחד, ברשת הטורקית הביעו עניין בהטמעת העגלות בכל סניפי הרשת.

חברת A2Z הישראלית תפרוס עגלות חכמות ברשת המרכולים אוורגרין בארה"ב  
רשת יוחננוף משקיעה בסטארט-אפ ישראלי של עגלות חכמות 

"מיגרוס היא מהרשתות הענקיות בעולם", אומר רפאל ים, מנכ"ל Cust2Mate, חברת-הבת של A2Z. "אנחנו באים עם צי של עגלות, והתחלנו את ההטמעה. כרגע אנחנו מקימים את התוכנה עם התשתית הקיימת, ובסביבות נובמבר העגלות שלנו כבר ירוצו בטורקיה. כשנראה שהכול בסדר, נצא לפריסה מלאה".

ים מזכיר כי מיגרוס נחשבת קמעונאית טכנולוגית, "והייתה הראשונה לאמץ את הקופות העצמאיות של NCR. כמנכ"ל NCR ישראל לשעבר, עבורי זו סגירת מעגל".

לדבריו, החברה חתמה על הסכמי שיתוף-פעולה גם עם אחד המפיצים הגדולים של טושיבה בארה"ב ועם מפיצים נוספים באירופה ובאסיה. "אנחנו מקימים תשתית חזקה לפעילות בכל העולם. כרגע יש צוות שלנו ב-Fairprice, השופרסל של סינגפור, ובקרוב נשלח לשם את העגלות הראשונות, ובניו יורק אנחנו בשלב ההפצה".

התרחבות גלובלית

קבוצת A2Z נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בקנדה. היא מציעה עגלות חכמות שמזהות כל פריט שמוכנס לתוכן, ומצוידות במסך מגע ומערכת ראייה מרחבית. כך, הקונים מקבלים הצעות למבצעים תוך כדי הקנייה, ובסיום אינם נדרשים לגשת לקופה אלא מבצעים את התשלום ישירות לעגלה.

בדצמבר 2021 חתמה החברה על הסכם עם רשת המרכולים הכשרה אוורגרין, שסניפיה ממוקמים בניו יורק ובניו ג'רזי. קודם לכן חתמה על הסכם דומה עם רשת מורטון וויליאמס בניו יורק, והעגלות החכמות כבר הוטמעו גם ברשת Chedraui במקסיקו.

בישראל הוטמעו כאלף עגלות חכמות של A2Z ברשת יוחננוף, שמחזיקה בכ-6% ממניות החברה (כ-9% בדילול מלא), ועד סוף השנה צפויות העגלות להיכנס לכל הסניפים ברחבי הארץ.