רשת יוחננוף משקיעה בסטארט-אפ ישראלי של עגלות חכמות

רשת קמעונאות המזון הציבורית משקיעה בחברה המחזיקה בסטארט-אפ הישראלי Cust2Mate שמפתח עגלות חכמות לסופרמרקטים ללא מעבר בקופה • היקף ההשקעה מסתכם בכ-2 מיליון דולר עבור כ-7% ממניות החברה עם אופציות להגדלת ההחזקה

העגלה החכמה של רשת יוחננוף / צילום: אלי לוי
העגלה החכמה של רשת יוחננוף / צילום: אלי לוי

יוחננוף  משקיעה בעגלות חכמות. רשת קמעונאות המזון הציבורית שבשליטת משפחת יוחננוף רוכשת מניות וכתבי אופציה בחברת A2Z השולטת בסטארט-אפ הישראלי Cust2Mate המפתח עגלות חכמות הפועלות בסניפים שלה סכום של כ-2 מיליון דולר.

מדובר בחברת סטארט-אפ ישראלית המפתחת עגלות חכמות למרכולים ללא צורך במעבר פיזי בקופת התשלום אשר נוסד ב-2010 ומשרדיו נמצאים ביבנה. מייסדיו הם אמנון פלג ויוסף בנצור.

הסטארט-אפ נשלט ע"י חברת A2Z המחזיקה בכ-78% ממנו. בחודשים האחרונים יוחננוף עושה שימוש בעגלות החכמות הללו בסניפיה במסגרת פיילוט שנחשף ב"גלובס". בנוסף מחזיקה A2Z בכלים רובוטיים לייצוא לתחום הביטחוני וכן בטכנולוגיה התומכת במניעת שריפות ברכבים המתפרצות בעת תאונות דרכים.

עתה יוחננוף מעדכנת כי רכשה, במסגרת הקצאה פרטית יחד עם משקיעים נוספים, מניות רגילות וכתבי אופציה של A2Z, חברה ציבורית אשר ניירות הערך שלה רשומים למסחר בבורסה בקנדה (TSXV:AZ) ובארה"ב (OTCQX:AAZZF). מחיר המימוש של כתבי האופציה כאמור הינו 0.90 דולר קנדי למניה וניתנת למימוש עד תום תקופה של חמש שנים. בהתאם לדין הקנדי, המניות וכתבי האופציה חסומים למכירה חוזרת לתקופה של ארבעה חודשים ויום מרגע הנפקתם.

במסגרת ההנפקה השקיעה יוחננוף סך של כ-2.6 מיליון דולר קנדי (כ-2 מיליון דולר ארה"ב), וזאת מתוך סך גיוס כולל של כ-8.34 מיליון דולר קנדי, המשווה ל-A2Z שווי של כ-39 מיליון דולר קנדי לאחר ההנפקה ועל בסיס המחיר בהנפקה. ביוחננוף מציינים כי המחיר ששילמה החברה בהנפקה מהווה הנחה בשיעור של כ-16% על מחיר הסגירה של מניית A2Z בבורסת טורונטו נכון ל-2 בנובמבר 2020. לאחר ביצוע ההנפקה, עומד שיעור החזקות יוחננוף במניות A2Z על כ-6.83% וכ-10.37% בדילול מלא.

נוסף על האמור, לחברה אופציה עד חודש אפריל 2021, לרכישת מניות נוספות של A2Z מבעל השליטה ב-A2Z, בתמורה לסך של 50 אלף שקל.

ביוחננוף מציינים היום כי "דירקטוריון החברה סבר כי השקעה כאמור, בטכנולוגיה בעלת פוטנציאל, אך כזו אשר פועלת כבר במועד זה בסניפי החברה, ואשר הינה בליבת העסק של החברה, היא לטובת החברה ומשקיעיה".

לאחרונה גילה איתן יוחננוף בראיון ל"גלובס" כי לפני שלוש שנים חברה יוחננוף לסטארט-אפ - "הם עם הידע הטכנולוגי שלהם ואנחנו עם שלנו, והפקנו עגלה שיודעת לקחת את המוצרים, לסרוק אותם, ולשקול אותם. אתה מסיים את הקנייה דרך העגלה עצמה ומבצע בה את התשלום, ללא צורך לעבור בקופה".

לדבריו, נכון לחודש אוקטובר פועלות בסניף שבו מתקיים הפיילוט ברחובות כ-20 עגלות שכבר עובדות. "אנחנו בוחנים עדיין עוד הרבה היבטים - איך העגלה נכנסת ויוצאת, איך היא בודקת את סל הקנייה, האם עגלות כאלה שיצאו החוצה יעלמו לנו, איך מגבילים אותן לאזורים מסוימים".

הוא ציין כי הדבר המשמעותי הוא "האלמנט שהצרכן יצטרך לגעת כמה שפחות פעמים במוצר - לקחת מהמדף, לשים בעגלה, והשלב הבא שאתה נוגע בו זה בהורדה לרכב. מה שקיים היום, כמו קופות אוטומטיות, זה משהו שמכריח אותך לעבוד. זה נכון לקניות קטנות, אבל לא לקניות גדולות. העגלה הזו נותנת מענה לקניות גדולות".