פרויקט של בית ספר אריסון למינהל עסקים: סטודנטים שימשו כהנהלת Be

וגם: חברת סונוביה התקינה את הטכנולוגיה הירוקה שלה לייצור טקסטיל, באמצעות גלי קול, בקו הייצור והפיתוח של מפעל דלתא גליל בכרמיאל • אירועים ומינויים

אירוע סיום הפרויקט של אוניברסיטת רייכמן ורשת Be / צילום: ליאור מזרחי, יח''צ
אירוע סיום הפרויקט של אוניברסיטת רייכמן ורשת Be / צילום: ליאור מזרחי, יח''צ

אזור התעשייה (1)

סטודנטים שימשו כהנהלת Be

בתום מיונים רבים נבחרו שישה סטודנטים וסטודנטיות מבית ספר אריסון למינהל עסקים באוניברסיטת רייכמן לשמש במשך שלושה חודשים כהנהלת הצללים של חברת Be מבית שופרסל, במטרה להבין טוב יותר דפוסי חשיבה ומגמות של דור הצרכנים החדש.

במהלך החודשים מאי־יולי, הסטודנטים צוותו למנכ"ל ולחמישה סמנכ"לים, קיימו עימם מפגשים ואף השתתפו באופן אקטיבי בישיבת הנהלת Be.

הסטודנטים נחשפו למיזמים שונים והתבקשו להציג הערות ורעיונות כיצד לקדמם. למשל, קווי מוצרים חדשים לקהלים ספציפיים (כגון, תינוקות), כדאיות פתיחת סניפים חדשים ונוכחות דיגיטלית ברשתות.

לדברי אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, "השילוב של הדור הצעיר והתרומה שלו לקידום תהליכים בחברה, היא לא פחותה ממה שהענקנו להם בתקופה הזו".

אזור התעשייה (2)

סונוביה ודלתא משתפות פעולה

חברת סונוביה התקינה את הטכנולוגיה הירוקה שלה לייצור טקסטיל, באמצעות גלי קול, בקו הייצור והפיתוח של מפעל דלתא גליל בכרמיאל. במפעל מיוצרים פריטי הלבשה תחתונה עבור מותגים כמו טומי הילפיגר, קלווין קליין ואדידס.

מדובר בהתקנה מסחרית ראשונה של הטכנולוגיה הישראלית בקו תעשייתי בינלאומי. דלתא תשתמש בטכנולוגיה של סונוביה לייצור בגדים, בכפוף להצלחת תהליך הפיתוח. מחיר מכונה עומד על 150 אלף דולר, ולהערכת החברה, כל מכונה מותקנת תניב הכנסה שנתית של מיליון דולר.

ענף הטקסטיל נחשב לתעשייה הרביעית המזהמת בעולם, אחרי אנרגיה, תחבורה וחקלאות. הטכנולוגיות הקיימות כיום לדחיית מים, ספיגת ריח ואנטי בקטריאליות פועלות באמצעות הספגת חומר לתוך הבד, מה שמוביל לזיהום משמעותי של הסביבה. מנגד, הטכנולוגיה של סונוביה מופעלת באמצעות גלי קול, ללא צורך בכימיקלים מזהמים. עבור זאת, החברה פיתחה מכונה אולטרסונית בשיתוף עם חברת ברוקנר הגרמנית, מיצרניות מכונות הטקסטיל המובילות בעולם.

סונוביה, שמעסיקה כיום כ־50 עובדים, הוקמה בשנת 2013 לצורך מסחור פטנטים של אוניברסיטת בר־אילן לטיפול ירוק בטקסטיל. מנכ"ל החברה הוא יגאל זיתון. משרדי סונוביה, שהונפקה בבורסה בתל אביב בדצמבר 2020, נמצאים במתחם הבורסה ברמת גן.

חדשות טובות

רשת יוחננוף נרתמת לפרויקט סלי המזון "כולנו משפחה אחת": על כל שקל שיתרמו לקוחותיה, תתרום הרשת שקל נוסף.

כדי לעודד את ההצטרפות למהלך, הרשת יוצאת בקמפיין דיגיטלי בכיכובם של המנכ"ל והבעלים איתן יוחננוף, ושל הפרזנטור הקבוע, איציק כהן.

לראשונה, התרומות יתקבלו גם באמצעות האינטרנט, ולא רק בסניפי הרשת.