מ-3 קומות למגדל עם יותר מ-100 דירות: המהפך של בניין ישן ברמת גן

פרויקט פינוי-בינוי יבוצע במגדל בשכונת נחלת גנים, במרחק הליכה קצרה מפארק הירקון וממוזיאון רמת גן • במקום בניין בן 37 דירות, ייבנה מגדל בן 20 קומות ובו 111 יחידות דיור • זוהר אליהו, נציג הדיירים בפרויקט: "לקח 6-7 שנים עד שהגענו לסיכום עם העירייה"

התחדשות עירונית בשכונת נחלת גנים, רמת גן / הדמיה: ויופוינט
התחדשות עירונית בשכונת נחלת גנים, רמת גן / הדמיה: ויופוינט

סיפור הפרויקט:

במסגרת הפרויקט יפונו 37 בעלי דירות ברחוב הפודים 30 ברמת גן ויבנה מגדל בן 20 קומות ובו 111 יחידות דיור. המגדל ממוקם בשכונת נחלת גנים, במרחק הליכה קצרה מפארק הירקון וממוזיאון רמת גן. יש נגישות נוחה לדרך אבא הלל, לקניון איילון ולמרכזי תעסוקה סמוכים. האזור רווי קווי אוטובוס ולא רחוק מהקו האדום של הרכבת הקלה שאמור להיפתח בעוד חודשים אחדים.

זוהר אליהו, נציג הדיירים בפרויקט, מספר כי רכש את הדירה בבניין בשנת 2007 בתמורה ל־90 אלף דולר (כ־360 אלף שקל), אולם מעולם לא גר בה בעצמו. "הדירה הייתה שוות ערך ל־500 אלף שקל בזמנו, אולם מדובר על בניין ישן. מלבד תשעה בעלי דירות שגרו בדירות שלהם, כל השאר היו שוכרים. בבניין היו כל מיני תקלות: הצנרת הראשית נסתמת, נזילות מהגג. היו דרישות מצד העירייה לתקן וכל הזמן עשינו תיקונים נקודתיים - זה היה טלאי על טלאי".

התחדשות עירונית בשכונת נחלת גנים, רמת גן / צילום: רמי חכם
 התחדשות עירונית בשכונת נחלת גנים, רמת גן / צילום: רמי חכם

לגבי התהליך, אליהו מספר כי בשנת 2010 - שלוש שנים לאחר שרכש את הדירה - פנה אליו 'מאכער', כדבריו, וניסה לקדם את הפרויקט אולם התמורות שהוא הציע לא נשמעו רציניות. "הבחור שפנה אלינו ניסה לקבל תמורה כספית בעבור ניהול הפרויקט, לא התקדמנו איתו אבל נדלק לי ניצוץ. הוצאנו מכרז יזמים וכשהתחלנו לקבל הצעות העירייה גרמה לנו לשנות את התכנון כל הזמן. לקח שש־שבע שנים עד שהגענו לסיכום עם העירייה".

אליהו מבין שהתכנון שהציעו לא קל לעיכול, "לבנות 20 קומות במרכז רמת גן זה לא קל בכלל. צריך לדאוג לגני ילדים ולהרבה דברים נוספים, והיו 108 התנגדויות בוועדה המחוזית וכמעט על כל דבר בפרויקט: על הגובה, על הרוחב, על החניות. אפילו ראש העיר הגיש התנגדות. בסך-הכול לקח לנו 11 שנים לסיים את תהליך ההיתר של הפרויקט".

מה אתה ממליץ למי שמתחיל תהליך דומה?
"רמת גן היא עירייה שתומכת בפינוי-בינוי, אבל אני ממליץ לבחור בעלי מקצוע טובים, גם עורכי דין מומחים בתחום". אליהו מסכם שהוא "בסך-הכול מרוצה מהפרויקט".

התמורה ליזם:

74 דירות למכירה. דירות 5 חדרים בשטח של כ־123 מ"ר + 15.7 מ"ר מרפסת מוצעות במחיר החל מ־3.5 מיליון שקל; דירות פנטהאוז בקומה 20 החל מ־7.9 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

12 מ"ר, הכוללים ממ"ד ו־12 מ"ר מרפסת שמש, חניה בחניון תת-קרקעי.

לו"ז:

היתר בנייה התקבל בנובמבר 2021, הבנייה החלה במרץ 2022.

כתובת: הפודים 30 רמת גן

סוג הפרויקט: פינוי-בינוי

המצב הקיים: 3 קומות עם 37 יחידות דיור

היזמים: קבוצת אביב, סער שקד נדל"ן

הקבלן המבצע: חברת אביב
ייזום וניהול נדל"ן

אדריכלים: משרד אדריכלים
רן בלנדר אחראיים לתכנון, דניאל חסון עיצב את השטחים הציבוריים

עו"ד הדיירים: עו"ד אדם שפרוך וליעד קלדרון ממשרד יגאל ארנון-תדמור לוי

עו"ד היזם: אריאל שמחייב ממשרד הרצוג־פוקס־נאמן
התחדשות עירונית