הממשלה אישרה את מינויו של אמיר שביט לתפקיד יו"ר רשות החשמל

זאת אחרי שנתיים ללא יו"ר קבוע • שביט נבחר לתפקיד עוד בחודש יוני האחרון ע"י השרה קארין אלהרר, כשמאז התעכב ההליך ברשות החברות ובוועדה לבדיקת מינויי בכירים • עד לאחרונה כיהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום, ובתפקידיו הקודמים כיהן כמנכ"ל תחנות הכוח סולאד ותמר של יצרנית החשמל הפרטית אדלטק

אמיר שביט / צילום: יח''צ
אמיר שביט / צילום: יח''צ

מינויו של אמיר שביט לתפקיד יו"ר רשות החשמל אושר היום (א') על ידי הממשלה. שביט יגיע לרשות לאחר שנתיים בהן התנהלה ללא יו"ר קבוע, כשבתקופה זאת מילא את המקום יואב קצבוי, שיפרוש מהרשות. הרשות היא הרגולטור האחראי על שוק החשמל, ובתוך כך על עדכוני המחירים לצרכן.

שביט נבחר לתפקיד עוד בחודש יוני האחרון על ידי שרת האנרגיה, קארין אלהרר, כשמאז התעכב ההליך ברשות החברות ובוועדה לבדיקת מינויי בכירים (ועדת גילאור). כבר לפני חודש אישרה הוועדה את המינוי, אלא שלא ניתן היה להעלותו לאישור הסופי של הממשלה, כיוון שהוועדה יצאה לפגרת הקיץ, ולא היה ניתן לחתום על הפרוטוקול של הדיון בעניין שביט.

עד לאחרונה כיהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום. משקי הדרום היא בעלת אחזקות בחברת משק אנרגיה, הפעילה בתחום האנרגיות המתחדשות ושותפה בבעלות על תחנת גז פרטית. עוד עוסקת החברה באספקה פרטית של חשמל ביחד עם חברת סלקום (תחת השם "סלקום אנרג'י"), אגירת אנרגיה ועוד.

בתפקידיו הקודמים כיהן שביט כמנכ"ל תחנות הכוח סולאד ותמר של יצרנית החשמל הפרטית אדלטק. בתחילת דרכו שימש שביט כמרכז תחום מים ואנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר ולאחר מכן כסמנכ״ל כלכלה וכספים ברכבת ישראל. ניסיונו הרב של שביט במשק האנרגיה הפרטי צפוי לסייע לו מקצועית כרגולטור האחראי על שוק החשמל, אבל גם להגביל אותו בהסכם ניגוד עניינים נרחב למדי, מול פרויקטים שהיה קשור אליהם.

השרה אלהרר ציינה: "אמיר שביט הוא אדם מוכשר, בעל ניסיון עשיר בניהול והיכרות עמוקה עם משק האנרגיה. אני בטוחה שנסיונו הרב של אמיר ויכולתיו הגבוהות יסייעו בתכנון ויצירת משק חשמל אמין, יעיל ונגיש כלכלית הנסמך על מגוון מקורות אנרגטיים בדגש על אנרגיות ירוקות. זוהי ההזדמנות להודות למר יואב קצבוי שהוביל את רשות החשמל בשנתיים האחרונות נוכח אתגרים רבים, ביניהם הרפורמה בחברת החשמל, ועשה זאת בצורה אמיצה ומרשימה, על אף שביצע את התפקיד כממלא מקום".