אחרי שנתיים ללא יו"ר קבוע: קארין אלהרר מינתה את אמיר שביט לעמוד בראש רשות החשמל

כיום מכהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום ובתפקידיו הקודמים כיהן שביט כמנכ"ל תחנות הכוח סולאד ותמר של יצרנית החשמל הפרטית אדלטק • לפי הערכות של גורמים המצויים בפרטים, הסכם ניגוד העניינים המסתמן של שביט יאסור עליו עיסוק ישיר בפרויקטים שבהם הוא מעורב במסגרת תפקידיו במגזר העסקי

שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

אחרי שנתיים ללא יו"ר קבוע לרשות החשמל: היום (ה') הודיעה שרת האנרגיה, קארין אלהרר, כי בחרה את אמיר שביט לתפקיד. ההודעה נעשתה בתום הליך ארוך של בדיקת ניגודי עניינים של שביט, שבעשור האחרון כיהן בתפקידים בכירים בחברות במשק החשמל. הרשות היא הרגולטור האחראי על שוק החשמל ובין היתר קובעת את התעריפים.

כפי שנחשף בגלובס, שביט היה המועמד המוביל לתפקיד, אחרי שוועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, בחרה בו וביאיר זילברשטיין, יו"ר עמידר. אלהרר ראיינה את שני המועמדים כבר לפני מספר שבועות והיום הודיעה לשביט על הבחירה בו. כעת היא תצטרך להביא את המינוי לאישור הממשלה על מנת שייכנס לתוקף. עוד כפוף המינוי לאישור הוועדה לבדיקת מינויי בכירים (ועדת גילאור). שביט צפוי להחליף את מ"מ הרשות, יואב קצבוי.

אמיר שביט
 אמיר שביט

כיום מכהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום. משקי הדרום היא בעלת אחזקות בחברת משק אנרגיה, הפעילה בתחום האנרגיות המתחדשות ושותפה בבעלות על תחנת גז פרטית. עוד עוסקת החברה באספקה פרטית של חשמל ביחד עם חברת סלקום (תחת השם "סלקום אנרג'י"), אגירת אנרגיה ועוד. בתפקידיו הקודמים כיהן שביט כמנכ"ל תחנות הכוח סולאד ותמר של יצרנית החשמל הפרטית אדלטק. בתחילת דרכו שימש שביט כמרכז תחום מים ואנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר ולאחר מכן כסמנכ״ל כלכלה וכספים ברכבת ישראל.

לפי הערכות של גורמים המצויים בפרטים, הסכם ניגוד העניינים המסתמן של שביט יאסור עליו עיסוק ישיר בפרויקטים שבהם הוא מעורב במסגרת תפקידיו במגזר העסקי. ככל הנראה, לא יימנע ממנו עיסוק רוחבי במשק החשמל הפרטי, אף שזה ישפיע בעקיפין על הגורמים שעבד עבורם עד כה

לשביט תואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, הוא מתגורר בקיבוץ נען, נשוי ואב לארבעה.