פיתח טכנולוגיה שעוזרת לשפר את האנגלית: "מערכות החינוך מתקשות בלימוד מיומנות הדיבור"

איל אשד, בן 52 מתל אביב, נשוי + 2 • מייסד משותף ומנכ"ל SpeakingPal • "בעשורים האחרונים הקרנות הישראליות נמנעו מלהשקיע סכומים משמעותיים בחברות חינוך. רוב החברות המקומיות בתחום סבלו מחוסר מימון ונאלצו לגייס בעיקר ממשקיעים זרים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

איל אשד, מייסד משותף ומנכ"ל SpeakingPal / צילום: נועה אשד
איל אשד, מייסד משותף ומנכ"ל SpeakingPal / צילום: נועה אשד

חברת SpeakingPal הוקמה ב־2009, לאחר שחבר של איל אשד הציע לו לפתח טכנולוגיה המאפשרת לשפר את כישורי הדיבור באנגלית. "בזמנו הייתי כבר אחרי מכירה וניהול של כמה חברות בתחום האבטחה, אבל הרעיון שלו שבה אותי", מספר איל. "חברתי לכמה שותפים והקמנו יחד את SpeakingPal. כיום, יש לנו 8 מיליון משתמשים מסביב לעולם וכ־400 בתי ספר משתמשים במערכת בארץ".

איל מסביר איך זה עובד. "פיתחנו סימולטור שיחה ממוחשב, שמאפשר לתרגל דיבור באנגלית מול שחקנים שצולמו מראש, ולקבל משוב מיידי על הביצועים באמצעות טכנולוגיית זיהוי דיבור ייחודית. אני ושותפיי מגיעים מהעולם העסקי. כולנו חווינו את הצורך להיות מספיק רהוטים וברורים כדי להעביר מסר מדויק באנגלית. אבל בכל העולם יש אנשים שמתקשים לשוחח באופן שוטף וקוהרנטי. בדיוק על רקע זה, עלה הרעיון להקמת החברה.

"שני מיליארד אנשים בעולם לומדים אנגלית מגיל צעיר כשפה שנייה, אבל מערכות החינוך מתקשות ללמד את מיומנות הדיבור במסגרות המסורתיות של מורה מול כיתה של 30 או יותר תלמידים. פתרונות טכנולוגיים כמו SpeakingPal מאפשרים את השגת היעד הזה לכל התלמידים, בעלות נמוכה ותוך כדי צמצום פערים בין בעלי המשאבים שיכולים לממן חינוך פרטי לבין אלה שידם אינה משגת".

בשנת הלימודים הקרובה SpeakingPal, יחד עם שבע חברות נוספות, נבחרה להשתתף באתגר SEL. "מדובר באתגר של עמותת בוגרי 8200, קרן עזריאלי, משרד החינוך וחברת אורקל. מטרתו היא להטמיע בבתי ספר טכנולוגיות שמקדמות מיומנויות חברתיות ורגשיות של תלמידים. זאת מתוך הבנה שהמיומנויות האלו חשובות להצלחה בבית הספר, בקריירה, במערכות יחסים ובכל תחומי החיים".

למרות החשיבות הרבה של טכנולוגיות החינוך, התחום עדיין נחשב קטן וחורג בסצנת ההייטק במקומי. "בשנים האחרונות יש צמיחה בקצב מוגבר, גם בזכות מגפת הקורונה שהביאה את הפתרונות הטכנולוגיים לקדמת הבמה.

"בעשורים האחרונים, כאשר בצפון אמריקה ובאסיה קרנות הון סיכון השקיעו סכומים משמעותיים בחברות חינוך, הקרנות הישראליות נמנעו מכניסה לתחום. רוב החברות המקומיות בתחום סבלו מחוסר מימון ונאלצו לגייס בעיקר ממשקיעים זרים. למרות זאת, ישראל נחשבת למקור פורה של רעיונות וטכנולוגיות חינוכיות ומושכת עניין של השחקנים המובילים".

לסיכום, איל מסביר על חשיבות העשייה של החברה שלו. "אני מאמין שההון האנושי והכישרון הם המשאבים החשובים ביותר שיש לנו והדרך הטובה ביותר לנצלם היא על ידי חינוך ציבורי איכותי ומתקדם המאפשר שוויון הזדמנויות לכולם. SpeakingPal מגשימה תפיסה זו על ידי קידום האנגלית הדבורה וחיבור כל התלמידים לשיח הגלובלי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il