סלקום מחפשת פתרון לפעילות הטלוויזיה ההפסדית ומקדמת אותה בהפסקת הפרסומות

חברת הסלולר סלקום ורן דנקר עדיין לא מתברגים בתודעת הצופים, בעוד קמפיין הבדידות שמוביל סטטיק עבור המתחרה פרטנר נכנס היישר למקום הראשון - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לבנק הפועלים

רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך
רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך

לאחר תקופה של מנוחה, שתי חברות הסלולר הגדולות בישראל סלקום ופרטנר חוזרות להפסקת הפרסומות, ומתחרות ראש בראש.

פרטנר מקדמת יחד עם הפרזנטור הקבוע סטטיק את שירותי הגלישה המהירים, באמצעות התאמת מילים לשיר האיקוני Lonely - כשהיא בעצם קורצת כאן גם לגבי מצבו האישי, כמי שפרוד בימים אלה מאשתו. היו כאלה שלא אהבו את השימוש הזה, אבל גוונים צהובים משיגים תוצאות בדרך-כלל, וכך אף הפעם - זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע (מקום 6 באהדה). זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם 1.8 מיליון שקל.

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
 סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

בסלקום בוחרים לקדם דווקא את שירותי הטלוויזיה, וזאת למרות שמדובר בפעילות הפסדית עבור החברה, ושהיא מנסה לשנות את המודל העסקי ולמצוא שותף חיצוני שיעזור לה להתמודד עם הזרוע הזו בפעילותה.

מבחינה קריאיטייבית, גם כאן נבחר הפתרון הקל של מילים חדשות לשיר קיים, והאנרגיה נותבה בעיקר להפקה המושקעת. בעוד שהפרסומת הקודמת של החברה התבססה על השיר "בית משוגעים" של הפרזנטור רן דנקר, הפעם נבחר להיט מחו"ל (Moves like Jagger של מארון 5 שאהובים מאוד בישראל, ואף הופיעו כאן לאחרונה). הפרסומת מצליחה להתברג במדד כבר בשבוע הראשון שלה, והיא נמצאת במקום החמישי מבחינת הזכירות.

 
  

הקמפיין המתמשך של ביטוח ישיר וליאור הלך צעד אחד (או שמא יש לומר אלפי קילומטרים) רחוק מדי, והותיר אותו על אי בודד עם הכדור משה, לנצח רפרור לחבר של טום הנקס ב"להתחיל מחדש". התחושה היא שכבר נגמרו הרעיונות למקומות שאליהם רז יכול להגיע, והפרסומת מתמקמת במקום השמיני בזכירות והחמישי באהדה.

חברת ביטוח אחרת, AIG, גייסה לשורותיה את שלומי סרנגה שמצטרף לפרזנטורים הקבועים אסי עזר ואלברט אסקולה. שיתוף הפעולה הקודם עם סמיון גרמפן לא הוביל את החברה לדירוג, ומעניין יהיה לעקוב האם המקרה הזה יהיה שונה.

עמוס תמם בקמפיין הפועלים / צילום: צילום מסך
 עמוס תמם בקמפיין הפועלים / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר השבוע היא זו של בנק הפועלים עם עמוס תמם ומרקו, שתי דמויות אהובות מאוד על הישראלים - ובמיוחד על בני הדור שאליו הפרסומת פונה. סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, מציין כי "ארבע מבין עשר הפרסומות שנכנסו השבוע למדד שייכות לתחום הבנקאות, כאשר המסר העיקרי שלהן כולל התייחסות לעליית הריבית במשק". 

זינוק בהשקעה

ההשקעה בפרסום מזנקת מ־25 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־35 מיליון שקל השבוע.

השלושה של מקאן

משרד מקאן תל אביב הוא היחיד שמכניס שלוש פרסומות לדירוג: פרטנר, בנק לאומי וביטוח ישיר.

השתלטות פיננסית

ענף הפיננסים מככב בדירוג עם ארבע פרסומות לבנקים ושתיים לחברות ביטוח.