למה wecom מעכבת תשלום של 45 מיליון שקל למשרד התקשורת?

שחקנית הסלולר wecom מסתבכת עם משרד התקשורת • החברה מעכבת את תשלום דמי הרישיון שלה בסך 45 מיליון שקל על רקע העיכוב בפתיחת מכשירי אפל לשימוש בדור החמישי ברשת שלה

אסף עופר, מנכ''ל Wecom / צילום: יונתן בלום
אסף עופר, מנכ''ל Wecom / צילום: יונתן בלום

שחקנית הסלולר החדשה-ישנה wecom מסתבכת עם משרד התקשורת. לגלובס נודע כי החברה מעכבת את תשלום דמי הרישיון שלה בסך 45 מיליון שקל, וזאת על רקע העיכוב בפתיחת מכשירי אפל לשימוש בדור החמישי ברשת שלה. בעקבות זאת צפויים אנשי משרד התקשורת - שמן הסתם אינם רואים זאת בעין יפה - לכנס את ועדת המכרזים ולהחליט כיצד לפעול.

כפי שנחשף לאחרונה בגלובס, wecom פנתה למשרד התקשורת וביקשה שיפנה לאפל, על-מנת לחייב אותה לפתוח מכשירי אייפון לשימוש בדור החמישי ללקוחות wecom. ככל הנראה מדובר בתהליך בירוקרטי שגרתי, שלאפל ישראל אין כלל מעורבות בו, ולעתים עובר זמן עד שהוא יוצא לפועל. אולם מבחינת wecom, משמעות הדבר היא שלקוחות רבים שרוצים לעבור אליה מוותרים על כך, כשהם מגלים כי לא ניתן להשתמש ברשת דור 5 כי המכשיר חסום.

נזכיר כי wecom שותפה ברשת סלקום, שפתוחה לדור 5 מבחינת אפל, ולכן מדובר בעניין טכני של הגדרות - אפל צריכה לזהות ולהכיר את wecom כמפעיל סלולרי.

במשרד התקשורת אומרים כי ינסו לעזור ל-wecom ככל שיוכלו, אלא שהסירוב של המפעילה לשלם את דמי הרישיון דווקא מקשה עליהם בכך. במשרד יש ביקורת גדולה על התנהלות החברה, בעיקר על רקע המאמצים שנעשו על-מנת להשאיר את החברה כמפעיל עצמאי ולמנוע את קריסתה.

wecom השיקה את פעילותה בחודש שעבר תחת בעלים חדשים (קרן כלירמרק ואיש העסקים יריב לרנר), לאחר שאלה רכשו את מרתון - שהפעילה את המותג WE4G, ונקלעה לקשיים שמהם נחלצה דרך הסדר חוב.

החברה נכנסה לשוק עם אסטרטגיה שיווקית שמציעה מחיר חבילה קבוע בסך 49 שקל לחודש, כולל גלישה חינם בחו"ל כמעט ללא הגבלה. החברה נמצאת בעיצומה של ההשקה עם קמפיין נרחב, כאשר במקביל היא נערכת לתקופת החגים, שבה ישראלים רבים נוהגים לטוס לחו"ל - מה שיגדיל את הצורך בשירותי נדידה. במקביל, גם השקת האייפון 14 נמצאת ברקע, והחברה לא רוצה להיות במקום שבו דווקא הרשת שלה אינה תומכת באייפונים דור חמישי.

מ-wecom לא נמסרה תגובה.

הרכש החדש של ברייט דאטה

חברת Bright Data רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Market Beyond המתמחה בניתוח נתוני סחר אלקטרוני. מארקט ביונד יהפוך לחטיבה חדשה בתוך החברה, ועשרות עובדיו ייקלטו בה. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

ברייט דאטה עובדת עם מותגי קמעונאות גדולים בארץ ובעולם, ובאמצעות הרכישה תוכל לספק להם לא רק שירותי איסוף, קיטלוג והנגשת דאטה, אלא גם שירותי ניתוח והסקת תובנות. זוהי הרכישה הרביעית של החברה בשנתיים האחרונות. היא מעסיקה מאות עובדים, והיקף הכנסותיה ב-2021 עמד על כ-100 מיליון דולר.

מייסדי market beyond / צילום: ענת פמלה שרון
 מייסדי market beyond / צילום: ענת פמלה שרון

לדברי המנכ"ל אור לנצ'נר, המהלך יאפשר לחברה "להתקדם מהובלה של תעשיית ה-web data לשלב הבא: ניתוח המידע והצגת התובנות. הרכישה הזאת מאפשרת לנו לשרת מגוון רחב של לקוחות שאין ביכולתם לאסוף מידע ולנתח אותו בעצמם".

מרקט ביונד הוקמה ב-2016, היא מספקת תובנות שוק מבוססות בינה מלאכותית ופועלת בעיקר בשוק האמריקאי. בין לקוחותיה נמנות איביי, הום דיפו ואוברסטוק. בראשית דרכה גייסה החברה כ-5 מיליון דולר, ומאז הגדילה את הכנסותיה ואת הרווחיות שלה.

לדברי המנכ"ל, יובל יפרח, "בשנתיים האחרונות עבדנו רבות עם הטכנולוגיה של ברייט דאטה, והמהלך העכשווי פותח בפנינו ובפני עולם האיקומרס יכולות חדשניות".

מצנח הזהב

רון הדסי, יו"ר ומנכ"ל אלביט הדמיה, מצטרף לדירקטוריון חברת הנדל"ן אינטר גאמא.

מינויי בכירים במיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל: איתי צונץ (41) מונה לסמנכ"ל פרויקטים והטמעת פתרונות, רימה אברמוביץ (40) מונתה למנהלת היחידה למניעת פשעים פיננסיים, ורעות סרוסי (41) מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש.

מיה קוגלר מונתה למנכ"לית חברת התוכנה BASE 3 מקבוצת וואן טכנולוגיות.

אסף אמסלם מונה למנכ"ל גינדי BE-LIVE, העוסקת בדיור להשכרה ארוכת-טווח. קודם לכן כיהן 12 שנה כסמנכ"ל הכספים של גינדי החזקות.

אסף אמסלם / צילום: יח''צ
 אסף אמסלם / צילום: יח''צ

איילת כהן-שבו (45) מונתה לסמנכ"לית השיווק והמכירות של רשתות בתי המלון אוליב ורימונים.

איתי נבנצאל מונה לסמנכ"ל הכספים בחברת הדאטה Logz.io.

יותם רשף (36) מונה לסמנכ"ל חינוך וקהילה בגן הבוטני בירושלים.

יותם רשף / צילום: תמנע באר
 יותם רשף / צילום: תמנע באר

נירה רזמוביץ' מונתה לסמנכ"לית תפעול ומשאבי אנוש בגן הבוטני בירושלים.

נירה רזמוביץ / צילום: אדיר יוגב
 נירה רזמוביץ / צילום: אדיר יוגב

חדשות טובות

פלטפורמת התרומות JGive מציעה למעסיקים להעניק לעובדים בארגון את האפשרות לתרום לקראת החג באמצעות GiveCard. מדובר בשובר מתנה שהמעסיק מטעין בסכום הרצוי, והעובד יכול לבחור מתוך "תפריט" של מאות עמותות רשומות לאן ילך הכסף. התרומות באתר מוכרות לצורכי מס, וניתן לקבל עבורן זיכוי במס גם עבור העובדים וגם עבור המעסיקים.

לדברי מנכ"ל ומייסד JGive, אורי בן שלמה, "הרעיון לשובר הגיע מעובדים שביקשו לתרום את המתנה שלהם לחג, ולא מצאו מענה. במציאות שבה מעסיקים רבים מחפשים גם מתנה ערכית לקראת החג, שובר לתרומה הוא מתנה שנותנת ערך אמיתי לכל המעורבים - החברות, העובדים והכי חשוב, מקבלי התרומה".