גוגל העבירה בטעות 250,000 דולר לבלוגר. לקח לה כמעט חודש לבקש את הכסף בחזרה

גוגל הודיעה כי היא עשתה "טעות אנושית" לאחר שהעבירה לבלוגר ומהנדס אבטחה בשם סם קרי רבע מיליון דולר • "זה בסדר אם אתם לא רוצים את זה בחזרה", צייץ קרי בטוויטר. בחברה הבהירו כי הם פועלים להשבת הכסף

מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb
מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb

ענקית הטכנולוגיה גוגל העבירה בטעות רבע מיליון דולר לסם קרי, בלוגר ומהנדס אבטחה. לדבריו, לקח כמעט חודש עד ששמע סוף סוף מהחברה. ביום רביעי האחרון צייץ קרי כי גוגל העבירה לו 249,999 דולר וצירף צילום מסך. "זה בסדר אם אתם לא רוצים את זה בחזרה", צייץ בטוויטר, והוסיף כי עברו יותר משלושה שבועות מאז שקיבל את הכסף ופנה לגוגל.

קיבלנו את האייפון 14 פרו החדש ל-24 שעות. אלה המסקנות 
המניה צללה, המשקיעים זועמים: עסקת הענק שריסקה את התדמית של אדובי 

לדברי קרי, הוא לא ביזבז את הכסף ושמר אותו עד שבסופו של דבר החברה תבקש אותו בחזרה. אם גוגל לא תפעל בזמן הקרוב על מנת להשיב את הכסף, ייתכן שקרי יצטרך להעביר אותו לחשבון אחר על מנת להימנע מתשלום מס על הכסף.

קרי, שעובד במציאת נקודות תורפה בתוכנות של חברות, אמר כי הוא מבצע "ציד באגים" עבור ארגונים שונים, כולל גוגל. עם זאת, בריאיון ל-NPR הוא אמר כי הוא לא חושב שיש קשר בין העבודה שביצע עבור גוגל ובין ההעברה הבנקאית.

בגוגל הודיעו כי הם מתכוונים לקחת את הכסף בחזרה: "הצוות שלנו ביצע לאחרונה תשלום לגורם לא נכון כתוצאה מטעות אנוש. "אנחנו מוקירים את התקשורת המהירה אלינו מצד הגורם שהושפע מכך, ואנחנו עובדים על מנת לתקן זאת".

קרי מצידו אמר כי הוא סקרן לגבי התדירות בה תקריות כאלה מתרחשות בגוגל, ואלו מערכות יש לחברה על מנת לפקח על שגיאות דומות.

בתחילת החודש דווח על אירוע דומה - בורסת הקריפטו Crypto.com העבירה בטעות 10 מיליון דולר ללקוחה, והיא רכשה אחוזה. החברה פנתה לבית המשפט העליון באוסטרליה כדי להשיב את המיליונים, אך חלק מהם כבר הושקעו באחוזה יוקרתית.