אמזון AWS שימשה כשושבינה ברכישת המיליונים של בניאס לאבס

חברת אלפה ווייב, המפתחת קניין רוחני לשבבי עיבוד אותות (DSP), הודיעה על רכישת בניאס לאבס הישראלית, חברה אלמונית שפיתחה שבב עיבוד אותות אופטי, בתמורה ל-240 מיליון דולר • לגלובס נודע כי לחטיבת הענן של אמזון ובפרט לכמה בכירים ישראלים בה, בהם נאפע בשארה, ישנה תרומה גדולה לגיבוש העסקה

מטה אמזון. בעיגול: נאפע בשארה, סגן נשיא אמזון AWS / צילום: שאטרסטוק, מתוך כנס אמזון, אמש
מטה אמזון. בעיגול: נאפע בשארה, סגן נשיא אמזון AWS / צילום: שאטרסטוק, מתוך כנס אמזון, אמש

לחטיבת הענן של אמזון, AWS, ובפרט לכמה בכירים ישראלים בה, בהם נאפע בשארה, ישנה תרומה גדולה לעסקת מאות המיליונים שהוכרזה היום (ה') בין בניאס הישראלית לאלפה ווייב (Alphawave) הבריטית, כך נודע לגלובס. הבוקר הודיעה חברת אלפה ווייב המפתחת קניין רוחני לשבבי עיבוד אותות (DSP), על רכישת בניאס לאבס הישראלית, חברה אלמונית שפיתחה שבב עיבוד אותות אופטי, בתמורה ל-240 מיליון דולר. מאחורי הרכישה עומדת הכוונה להאיץ את תהליך עיבוד האותות ברכיבים אנלוגיים בחוות שרתים - פער שאותו חוות ענקיות הענן כמו אמזון וגוגל.

לגלובס נודע כי לאמזון AWS יד ורגל לא רק בעסקת הרכישה, כשושבינה, אלא שבכיריה היוו השראה עבור מייסדיה בזמן הקמת החברה. לנגד עיניו של נאפע בשארה, ישראלי המתגורר בארה"ב ומשמש כמהנדס הבכיר של אמזון בתחום שבבי השרתים, עמדה הכוונה להשלים פערים בעיבוד אותות ברכיבים אנלוגים בחוות שרתים, היכן שבלאו הכי משובצים כיום שבבים המיוצרים על ידי אנפורנה, חברת השבבים שהקים נאפע ומכר לאמזון בעשור הקודם.

את בניאס לאבס הקים שותפו לשעבר של בשארה, אביגדור וילנץ, לצד שלושה עובדי מרכז הפיתוח של וואווי הסינית בישראל, טוגה נטוורקס: אמנון רום, עמרי לוי ואור וידל. בניאס שמרה על פרופיל תקשורתי נמוך מאז הקמתה ב- 2020 ולפי ההערכה עוד לא השיקו שבב עובד, אלא יצאו לשלב ה"טייפ אאוט", כלומר פיתוח אבטיפוס של שבב טרם יציאתו ליצור. בחברה קיוו לסכום גבוה יותר, אך "הסתפקו", כאמור ב-240 מיליון דולר בלבד, בין השאר בשל הערכים הנמוכים לחברות פרטיות בשוק הטכנולוגי.

אביגדור וילנץ / צילום: אייל טואג
 אביגדור וילנץ / צילום: אייל טואג

אלפה ווייב היא ספקית של קניין רוחני לרכיבים אנלוגיים, ועובדת בין השאר עם אמזון. רכיב עיבוד האותות של בניאס, המבוסס על אלקטרוניקה אופטית עשוי להשלים עבור אלפהווייב ואמזון את פערי העיבוד (DSP) שהן מחפשות. אנפורנה לאבס שהקימו וילנץ יחד עם בשארה והמנכ"ל הרבויה ביליק הפכה לשם דבר באמזון, כאשר לאחרונה פורסם כי השבבים מתוצרתה מייצרים לענקית הענן הכנסות של 5 מיליארד דולר בשנה. בין השבבים מתוצרתה של אנפורנה: מעבדי ליבה לשבבי שרתים, למידת מכונה ובינה מלאכותית.