לראשונה: אלף האקרים בתחרות אחת

חברת CyTaka תקיים בקריית אתא תחרות ענק בהשתתפות כאלף האקרים, אשר יעסקו בפיצוח אתגרי סייבר מתקדמים ויתחרו על התואר "אלוף הסייבר של ישראל" • שווי הפרסים שיחולקו עומד על 250 אלף שקל, כאשר הזוכה במקום הראשון יקבל 100 אלף שקל • אירועים ומינויים

''ככל שאנחנו מוכנים יותר נגד מתקפות סייבר, כך כל מערכות המדינה מתפקדות באופן אפקטיבי וחסין יותר'' / צילום: Shutterstock
''ככל שאנחנו מוכנים יותר נגד מתקפות סייבר, כך כל מערכות המדינה מתפקדות באופן אפקטיבי וחסין יותר'' / צילום: Shutterstock

לרגל יום הסייבר הבינלאומי שיחול בחודש הבא, חברת CyTaka תקיים בקריית אתא תחרות ענק בהשתתפות כאלף האקרים, אשר יעסקו בפיצוח אתגרי סייבר מתקדמים ויתחרו על התואר "אלוף הסייבר של ישראל" .

זו השנה השלישית שבה מתקיים האירוע, לאחר שבפעמים הקודמות הוא נערך בתל אביב ובשדה בוקר, ובין היתר ייקח בו חלק יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר. שווי הפרסים שיחולקו עומד על 250 אלף שקל, כאשר הזוכה במקום הראשון יקבל 100 אלף שקל.

מאחורי האירוע עומד דורון אמיר, מנכ"ל CyTaka ויזם "הטובים לסייבר" - קהילת אנשי סייבר ואבטחת מידע שמאתרת נקודות תורפה באבטחה, ומייצרת מערכי סייבר הגנתיים לארגונים בתחום הבנקאות ועוד.

דורון אמיר / צילום: יוסי אלוני
 דורון אמיר / צילום: יוסי אלוני

"אנשי הסייבר ומומחי אבטחת המידע משמשים למעשה כמעין תמ"ג (GDP) חדש", אומר אמיר. "אם יש אנשי סייבר טובים והמדינה מוגנת מבחינה טכנולוגית, זה אומר שהמערכת עובדת נכון ויעיל. זה משליך על איכות החינוך, המחקר האקדמי, הכלכלה, הבנקאות, הרפואה, הביטחון ועוד.

"למעשה, ככל שאנו מוכנים יותר נגד מתקפות סייבר, כך כל מערכות המדינה מתפקדות באופן אפקטיבי וחסין יותר, ולכן יש לעודד כמה שיותר מומחי סייבר, אבטחה והאקינג לחזק את היציבות הטכנולוגית במדינה".

אמיר הוא גם מבעלי חברת האם של סייטקה, גלובוס מחקר ופיתוח, שבחודש מרץ גייסה 50 מיליון דולר דרך קבוצת משקיעים פרטית, לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

מצנח הזהב

אלעד קומיסר מונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה ולחבר הנהלה בשטראוס.

אלעד קומיסר / צילום: סיון פרג'
 אלעד קומיסר / צילום: סיון פרג'

יהוא עופר ימונה למנכ"ל ScoutCam, העוסקת בפיתוח וייצור של פתרונות תחזוקה למערכות קריטיות בשוקי התעופה, החלל, התחבורה, האנרגיה והבריאות.

עו"ד איילה ברלר שפירא מונתה ליועצת המשפטית של סלברייט, העוסקת בפתרונות בינה דיגיטלית.

אריאל אדלשטיין מונה לסמנכ"ל השקעות ברובי קפיטל.

אלדן קיי מונה לסמנכ"ל פיתוח ושותפויות בקבוצת עוגן.

אבישי ברמן, 43, מונה למנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות.

אלעד קומיסר / צילום: סיון פרג'
 אלעד קומיסר / צילום: סיון פרג'

אודי בן דרור מונה למנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות.

חדשות טובות

בשלושת החודשים הקרובים יציעו רשתות הקפה גרג וביגה את רוטב הבית לסלט ב-10 שקלים, כשמתוך זה 5 שקלים יועברו כתרומה לארגון וראייטי.