שקד כינסה מסיבת עיתונאים והודיעה: "ארוץ עד הסוף"

ברקע המסרים סותרים מסביבתה בנוגע בפרישה אפשרית מהמירוץ לכנסת, שקד ערכה היום (ג') מסיבת עיתונאים והודיעה שהיא נשארת במירוץ לכנסת • עוד טענה שקד כי במערכת הפוליטית פועלים נגדה

יו''ר הבית היהודי, איילת שקד / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
יו''ר הבית היהודי, איילת שקד / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

במסיבת עיתונאים שערכה הערב בכפר המכבייה, הפריכה איילת שקד את השמועות על ההחלטה לפרוש מהמירוץ ואמרה: "החל מרגע פרסום הידיעות שאני שוקלת לפרוש, אני מקבלת דחיפה אדירה מהציבור. דחיפה אדירה המלווה בדאגה גדולה. ביממה האחרונה, הפרסומים הביאו לתזוזה בקרב הציבור האידיאולוגי שנפשי נקשרה בנפשו, פתאום חדרה ההכרה שהנה, נותרנו בלי פתק בקלפי. מבט ימינה, מבט שמאלה, ומופיעות רק דמויות שמעולם לא הצבענו להן ולעולם לא נצביע עבורן. אלה מאז ומעולם היו ימין חזק בדיבורים, ואלה אינם מייצגים את הממלכתיות עליה גדלנו ובשמה אנו מוכנים למסור את נפשנו. אני כאן כדי לעצור את חרושת השמועות - אני רצה עד הסוף".

לרוץ עד הסוף או לפרוש: הדילמה של איילת שקד והסיבה שבליכוד לא חוששים | שירית אביטן כהן, טור סופ"ש

עוד לדברי שקד "אני גאה על מי שאני וגאה על הדרך שלי. נכון, אינני חפה מטעויות וכפי שאמרתי לא פעם הטעויות שלי שברו לבבות רבים שאני מאחה בשבועות האחרונים במסע המטורף הזה והיומיומי מבית לבית מישוב לכפר לאורכה ולרוחבה של המדינה המדהימה שלנו.

"אני פוגשת את הנשים והגברים את הצעירים והצעירות ועונה על כל השאלות הקשות גם אם הן אינן נוחות לי. אינני מבקשת הנחות. ואני מרגישה בימים האחרונים התעוררות גדולה. אנשים חוזרים הביתה ודורשים את האות ב' בקלפי".

שקד טענה עוד כי במערכת הפוליטית פועלים נגדה ואמרה "יש שדיברו פעם על מסעות צייד. מסע הצייד שאני עוברת הוא מטורף שבעתיים. כוחות גדולים אשר יום וליל מנסים לעשות הכול על מנת לשבור אותי. אני מישירה מבט בגאווה היום ואומרת לא תצליחו, וגם אם מצלמים אותי לפעמים ברגע של חולשה זה רק רגע והוא אנושי. תל אביבית ימנית אף פעם לא היה טרנד פופולרי במיוחד. אבל תמיד נשארתי נאמנה לערכים שלי, ואני לא מרימה ידיים".

מוקדם יותר היום: דיווחים סותרים על המשך דרכה של שקד

לפני מסיבת העיתונאים התקבלו מסביבתה של שקד מסרים סותרים בנושא הפרישה. מחד טענו כי היא שוקלת את המשך דרכה מאחר שהיא לא מתקרבת לאחוז החסימה ומאידך טענו שהיא ממשיכה בחוגי הבית והכחישו דיווחים על פרישה. רק היום מוקדם יותר בצהריים יצאה הודעה מטעמה של שקד בשם הבית היהודי שהכחישה דיווח בחדשות 12 על כך ששקד מקיימת התייעצויות על פרישה. "הידיעה אינה נכונה. חגית משה לא אמרה לאיילת שקד לפרוש. שקד ממשיכה עד הסוף", נמסר בהודעה.

במערכת הפוליטית טענו כי פניה של שקד לפרישה. כך למשל ביש עתיד מיהרו להוציא אחר הצהריים סרטון בכיכובו של לפיד שבו הוא קורא למצביעי הציונות הדתית להצביע למפלגה בראשותו.