הדלק חוזר להתייקר: המחיר יטפס ב-9 אגורות החל מיום רביעי

מחיר ליטר בנזין יעמוד על 6.46 שקלים לליטר – עלייה של 9 אגורות • בחודשים האחרונים ניסתה הממשלה להתחמק מהתייקרות של הדלק בסמוך לבחירות, באמצעות מתן הנחות זמניות במס הבלו על הדלק

תחנת דלק / צילום: Shutterstock
תחנת דלק / צילום: Shutterstock

הדלק חוזר להתייקר: מחיר ליטר בנזין יעמוד בחודש נובמבר על 6.46 שקלים לליטר - עלייה של 9 אגורות לעומת 6.37 שקלים לליטר באוקטובר. השינוי ייכנס לפועל בלילה שבין שלישי לרביעי הקרובים. בדרך כלל השינוי במחיר הדלק מתבצע ביום הראשון של החודש, אך הפעם הוא נדחה ביום בשל הבחירות. 

בחודשים האחרונים ניסתה הממשלה להתחמק מהתייקרות של הדלק בסמוך לבחירות, באמצעות מתן הנחות זמניות במס הבלו על הדלק. למרבה האירוניה, לבסוף ההתייקרות בתחנות הדלק תירשם ביום הבחירות עצמו. צו הפחתת הבלו, שקובע הוזלה של כשקל לליטר דלק, יפוג בעוד שבועיים, כך שבעוד חודש צפויה התייקרות נוספת ומשמעותית. עם זאת, בלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן עדיין לא ויתרו על אפשרות להאריך תוקף הצו. דיונים בנושא צפויים להתקיים בקרוב באוצר. 

"נביא הזעם" רוביני צופה מיתון עולמי עמוק וממושך. מה חושבים המומחים? | הצוללת
●  אחרי פרסום נתון האינפלציה המאכזב האנליסטים מעריכים: ריבית בנק ישראל תעלה ב-0.5%
● במאה ה-20 ראינו את הנס הכלכלי הגדול בהיסטוריה. הוא נגמר | ראיון

מחיר הדלק מחושב לפי המסחר העולמי בנפט בשבוע האחרון לכל חודש (ליתר דיוק, חמשת ימי העבודה שקדמו לשני ימי המסחר האחרונים בחודש). מחיר נפט מסוג ברנט זינק בתוך חודש בכ-17% ל-96 דולר לחבית.

בכך למעשה נמחקה הוזלת הנפט שנרשמה בחודשיים האחרונים. זאת, לאחר שבסוף ספטמבר כבר נרשמה אופטימיות, כשמחיר חבית עמד על כ-82 דולר - בדומה למחירו בינואר 2022 לפני פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה.

תעריף הדלק היוצא, שהיה זהה באוקטובר ובספטמבר, היה הנמוך ביותר בשנה האחרונה. מחיר הדלק הגבוה ביותר ב-2022 - ובעשור האחרון כולו - היה ביולי האחרון, אז עמד על 8.08 שקלים לליטר בנזין.