נטפליקס תנסה להגדיל את מספר המנויים באמצעות שידורי ספורט

השנה הקשה של ענקית הסטרימינג מובילה אותה לבחון הגדלת הכנסות דרך אירועי ספורט בשידור חי, בדומה למתחרותיה • הבעיה: זכויות השידור יקרות

''פורמולה 1: המרוץ לניצחון'' של נטפליקס / צילום: באדיבות נטפליקס
''פורמולה 1: המרוץ לניצחון'' של נטפליקס / צילום: באדיבות נטפליקס

ענקית הסטרימינג נטפליקס מתמודדת עם שנה קשה במיוחד. מנייתה נחתכה בכ־60%, התחרות בשוק מתגברת, המנויים זולגים לשירותים אחרים או משתמשים יחד באותו חשבון, וגם התנודות המאקרו־כלכליות ברחבי העולם משפיעות על מצבה.

ענקית הסטרימינג מקדימה את כניסתה לעולם הפרסום, והשוק נערך בהתאם 
המספרים בדוחות נטפליקס מרשימים, אבל הבעיה הגדולה שלה עדיין כאן | ניתוח
הצופים חזרו לנטפליקס: עקפה את התחזיות והוסיפה 2.4 מיליון מנויים חדשים
נטפליקס משיקה בנובמבר את המסלול כולל הפרסומות. כמה הוא יעלה?
בגלל יוקר המחיה - צופי שירותי הסטרימינג מבטלים מנויים. איך ייראה עתיד הענף?

כל אלה מובילים את החברה לחפש דרכים להתפתח ולצמוח. על־פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הכיוון החדש שנטפליקס בוחנת הוא שידורים חיים של אירועי ספורט על גבי הפלטפורמה שלה.

באחרונה הגישה החברה הצעות לרכישת זכויות השידור של סבב הטניס העולמי ATP במדינות כמו צרפת ובריטניה, אבל נשרה באמצע.

מוקדם יותר השנה היא הגישה הצעה לשידור הפורמולה 1 בארה"ב, אבל הפסידה ל־ESPN של וולט דיסני. קצת אירוני, בהתחשב בכך שהפורמולה 1 הפך פופולרי יותר בארה"ב מאז שנטפליקס הפיקה עליו סדרת דוקומנטרית ("המרוץ לניצחון"), שזכתה למאות מיליוני שעות צפייה.

זכויות שידור יקרות

למעשה, המהלך של נטפליקס מתבקש: ספורט וחדשות הם מסוגי התוכניות שאנשים עדיין צופים בהם בשידור חי, ולעתים באדיקות וביחד ("מסיבות צפייה").

המפרסמים מודעים לכך, ולכן אירועי ספורט גדולים מלאים בפרסומות מטורגטות לקהל שבוי. יותר מכך, צופי ספורט נוהגים לעקוב אחרי השידורים במשך עונה שלמה - וכך נטפליקס תוכל להימנע מעריקת מנויים.

לפני נתוני Insider Intelligence, השנה יצפו בשידורי ספורט חיים בארה"ב כ־160 מיליון צופים. לשם ההשוואה, בארה"ב ובקנדה יש לנטפליקס 73.4 מיליון מנויים - כך שזה יכול להיות משמעותי עבורה.

עם זאת, צריך להזכיר שזכויות לשידור ספורט הן עסק יקר. כך, למשך, השנה שולם עבור זכויות הספורט בארה"ב סכום של 21.3 מיליארד דולר, לעומת 16.95 מיליארד דולר ב־2019, לפי אנליסטים ב־MoffettNathanson.

כדי לעקוף את העלויות הללו, בנטפליקס שוקלים לשדר ליגות בעלות פרופיל נמוך, להפוך אותן למוכרות יותר ואף לייצר סביבן טורנירים או אירועים חדשים.

נטפליקס מסתכלת על הכיוון הזה בעיקר בגלל שהיריבות שלה כבר עמוק שם. אמזון, למשל, רכשה את זכויות הטלוויזיה הבריטיות לסבב ה־ATP העולמי עבור השנים 2019-2023, ואפל רכשה זכויות לשידורי בייסבול ספציפיים.

כרגע הפתרון של נטפליקס לבעיית המנויים החדשים ומקורות ההכנסה הוא מסלול מוזל מלווה בפרסומות, אולם הכנסת תכני ספורט יכולה לסייע לה לא פחות.