מכה משמעותית לפוטין: צבא רוסיה נסוג ממחוז חרסון בדרום אוקראינה

שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, הודיע רשמית כי צבא רוסיה ייסוג מאזור חרסון והגדה המערבית של נהר הדניפר • מדובר בהישג משמעותי לצבא אוקראינה, כשרק לפני מספר שבועות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגג את סיפוח המחוז בטקס מיוחד במוסקבה

ביצורים במחוז חרסון. החיילים הרוסים נסוגים מהאזור / צילום: Reuters, Yuriy Sobolevskyi
ביצורים במחוז חרסון. החיילים הרוסים נסוגים מהאזור / צילום: Reuters, Yuriy Sobolevskyi

בסוכנויות הידיעות מדווחים כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הורה לצבא לסגת מהגדה הימנית של נהר הדניפרו, מה שיוביל לנסיגה של הכוחות הרוסים מחרסון בדרום אוקראינה. 

כתב של עיתון הגארדיאן הבריטי העלה לרשת טוויטר וידאו בו השר שויגו מודיע על הנסיגה מהאזור. שויגו אמר כי "בריאותם וחייהם של חיילנו הם בעדיפות ראשונה".

ניצחון אוקראיני בחרסון הוא אחד היעדים העיקריים שסימנה לעצמה קייב בהתגוננות מפני הפלישה הרוסית שהחלה בפברואר השנה. זוהי מכה משמעותית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כמה שבועות בלבד לאחר שהכריז על סיפוח אזור חרסון, יחד עם עוד 3 אזורים בדרום אוקראינה, בטקס מיוחד עם מושלים מטעמו במוסקבה.

בשידורי טלוויזיה מרוסיה ניתן היה לראות את הגנרל סרגיי סורובקין, המפקד הכללי של הפלישה לאוקראינה, ממליץ על נסיגה מוחלטת של הצבא הרוסי מהגדה המערבית של הדניפר, כשהוא מציין שהבעיה העיקרית היא "קשיים לוגיסטיים".

סורובקין אמר לשויגו כי "חרסון לא יכולה לקבל אספקה או לתפקד. רוסיה עשתה כל מה שביכולתה כדי להבטיח את פינוי התושבים בעיר". עוד הוסיף הגנרל כי "ההחלטה להגן על הגדה השמאלית של נהר הדניפר אינה קלה, אך בו זמנית נציל את חיי החיילים שלנו.

מוקדם יותר דווח בסוכנויות כי צבא רוסיה השמיד גשרים בגדה המערבית של נהר הדניפר, באזור חרסון, על מנת לעכב את ההתקדמות של כוחות ההגנה האוקראינים. עוד דווח בסוכנויות הידיעות כי אחד מהבכירים הרוסים הבולטים שהוצב באזור כסגן מנהל מחוז, קיריל סטרמוסוב, נהרג בתאונת דרכים.

בינתיים, הלחימה בחזית בדרום אוקראינה תוארה כ"אינטנסיבית" על ידי הנשיא וולודימיר זלנסקי וצבא אוקראינה הודיע כי כבר הספיק לכבוש מחדש כמה ישובים במחוז חרסון.