המגדל בחולון השתמש בחומרים מהתאגיד הספרדי קוסנטינו - וזכה לפרס ממלך ספרד

במגדל אמות בחולון נעשה בין היתר שימוש ביותר מ־22 אלף מ"ר של משטחי Dekton של תאגיד קוסנטינו, לריצוף ולחיפוי המבנה • וגם: חברת נוסטרומו תקים מתקן אגירת אנרגיה ראשון במבשלת Budweiser • אירועים ומינויים

עודד חלף מקבל את פרס מקאל היוקרתי מידי המלך והמלכה / צילום: באדיבות קוסטינו
עודד חלף מקבל את פרס מקאל היוקרתי מידי המלך והמלכה / צילום: באדיבות קוסטינו

פרסי MACAL מחולקים מדי שנה בדרום ספרד, מאז 1985. האירוע נוסד על ידי איגוד חברות השיש הבינלאומי, במטרה להוקיר את פועלם של אנשי מקצוע מתחום האדריכלות והעיצוב, שהצטיינו במיוחד בשימוש באבן ובשיש. לאירוע מגיעים אישים בכירים ואנשי תעשייה רבים, והשנה הוא זכה לביקורו של הזוג המלכותי.

במגדל אמות בחולון נעשה, בין היתר, שימוש ביותר מ־22 אלף מ"ר של משטחי Dekton של תאגיד קוסנטינו, לריצוף ולחיפוי המבנה. מדובר במשטחים המיוצרים בטכנולוגיה ייחודית, המדמה היווצרות אבן טבעית. החלל הגדול והמרכזי (אטריום) בכניסה למגדל עשוי כולו מחיפוי זה - ועל כך זכה המבנה בפרס היוקרתי.

מגדל קמפוס אמות חולון נבנה בשטח כולל של כ־11 דונם, בלב אזור העסקים של חולון. הוא מתנשא לגובה 22 קומות ומורכב משלוש חזיתות. עלות ההקמה של המגדל, שאכלוסו החל השנה, היא כחצי מיליארד שקל.

הבחירה במוצרי חברה ספרדית השתלמה לאמות, שזכתה בסוף השבוע שעבר בפרס הפרויקט המנצח במזרח התיכון, באירוע הבינלאומי Macael Architecture שנערך באלמרייה, ספרד. אדריכלי מגדל העסקים "קמפוס אמות חולון", עודד חלף ומשה צור, קיבלו את הפרס מידי מלך ספרד פליפה השני, ורעייתו, המלכה לטיסיה.

ההסכם הישראלי עם יצרנית הבירה

חברת נוסטרומו, המתמחה באגירת אנרגיה בבניינים, מממשת את ההסכם האסטרטגי שלה עם יצרנית הבירה הגדולה בעולם אנהאוזר־בוש, ותקים מתקן אגירת אנרגיה ראשון במבשלת Budweiser בעיר באלדוינסוויל שבצפון מדינת ניו יורק.

המערכת במתקן תעבוד בהספק של 1.5-1.0 מגה וואט לשעה, והיא צפויה להפחית את עלויות האנרגיה של מערך הקירור ולאפשר הפחתה של פליטות הפחמן הנובעות מתהליכי הייצור.

עלות המערכת צפויה להסתכם במיליון דולר, מתוכם 600 אלף דולר ימומנו במענק מגוף ציבורי בארה"ב, והיתרה תתחלק בין נוסטרומו ואנהאוזר־בוש. למעשה, מדובר בפיילוט, ובמידה שהמהלך יוכיח עצמו, תורחב ההתקשרות בין הצדדים למפעלים נוספים. ההסכם הראשון בין החברות נחתם בספטמבר 2021.

לדברי יורם אשרי, מנכ"ל נוסטרומו, "ההסכם מעניק לנו דריסת רגל ראשונה במגזר התעשייתי, המתאפיין בדרישות אנרגיה גבוהות, צמיחה מהירה וצרכי קירור משמעותיים לאורך כל ימות השנה".

להיות במגרש, ולהתעדכן בלייב

רגע לפני פתיחת המונדיאל בקטאר, באצטדיון בלומפילד בתל אביב מתקיימת ועידת Sports Tech Nation, מהוועידות הגדולות בעולם הספורט, עם יותר מ־100 אורחים בינלאומיים ממועדונים וארגוני ספורט מובילים.

בפאנל שעסק בטכנולוגיות שישפרו את חוויית האוהדים ציין יבגני ברנר, מייסד־שותף בסטארט־אפ 365Scores כי "אם יש דבר אחד ומרכזי שאנחנו רואים אצל אוהדי הספורט בעידן הנוכחי, זה החיפוש אחר עדכונים בזמן אמת.

"ישנה דרישה גדולה למספרים ונתונים, המסייעים להבין מה קורה במהלך המשחק בכל דקה, וזו הסיבה שהרחבנו משמעותית את מגוון הסטטיסטיקות ברמת הקבוצות, המשחקים, הליגות או השחקנים עצמם, והכול חי ובזמן אמת".

יבגני ברנר / צילום: 365scores
 יבגני ברנר / צילום: 365scores

אורי שריר, מנכ"ל Stadicom הזכיר את האתגר שמתעורר כאשר רבים רוצים לשתף מתוך אירוע הספורט עצמו. "הקמת תשתית 5G שמותאמת לאצטדיונים היא הכרחית. לאנשים חשוב להתעדכן בזמן אמת בתוצאות ממשחקים אחרים, ולקבל קליפים מהמשחק שבו הם נמצאים".

חדשות טובות

כ־2 מיליון שקל נתרמו בקמפיין Give של מיקרוסופט ישראל, במסגרתו החברה מכפילה את הסכום שתרמו עובדיה. התרומה חולקה בין עשרות עמותות.