המונדיאל משתלט על הפסקת הפרסומות, למרות שהוא משודר בערוץ אחר

טורניר הכדורגל בקטאר משפיע על השפה הפרסומית בקמפיינים, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהודה ביותר שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, והפרסומת המושקעת ביותר שייכת לקבוצת כלמוביל ומיצובישי, אך היא אינה מתברגת בדירוג

גורי אלפי בקמפיין חברת הביטוח מגדל / צילום: צילום מסך
גורי אלפי בקמפיין חברת הביטוח מגדל / צילום: צילום מסך

השבוע הראשון של המונדיאל, המשודר בערוץ כאן 11, השפיע על תוכניות טלוויזיה רבות המשודרות במקביל בערוצי הברודקאסט המתחרים - וגם על הפסקת הפרסומות.

אין אפילו תאריך יעד: העיכובים בקו האדום של הרכבת הקלה יצאו משליטה 
הסכומים נחשפים: כמה ישלם לב לבייב למנכ"לו לשעבר שירצה עונש מאסר? | בלעדי

לא מעט חברות בחרו לעלות בקמפיינים הקשורים בטורניר הכדורגל העולמי בקטאר, במטרה לתת תחושת חיבור למציאות האקטואלית. בשופרסל הלכו על פרסומת מכירתית שממוקדת בטקסט ותמונות מוצרים, עם המסר שבדיקת ה-VAR מוכיחה כי יש מבצע על מוצרים שנהוג לצרוך בזמן צפייה בכדורגל. במידה מסוימת, מדובר בהשקעה מינימלית עם תוצאה מקסימלית, כשהפרסומת מתברגת במקום השביעי מבחינת זכירות (אם כי שיעור האהדה נמוך).

קמפיין המבצעים של שופרסל / צילום: צילום מסך
 קמפיין המבצעים של שופרסל / צילום: צילום מסך

בחברת הביטוח מגדל הושיבו את הפרזנטור גורי אלפי מול מסך הכדורגל יחד עם "בתו", כשהשניים דנים בשאלה למה ישראל לא משתתפת (המילה "מונדיאל" אינה מוזכרת, לכולם ברור היכן ישראל אינה נמצאת, ובכל מקרה לא כדאי להזכיר לאף אחד להעביר ערוץ), והאם איטליה בעצם דומה לנו (לא, הם סתם גרועים). הפרסומת ההומוריסטית, שנועדה למכור ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית, מתברגת בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות רק במקום התשיעי מבחינת זכירות והחמישי מבחינת אהדה.

בנק הפועלים משתלב בדירוג עם הפרסומת "הרגילה" למשכנתה שבה מככבים עמוס תמם ומרקו (מקום שישי בזכירות ושלישי באהדה), אולם במקביל משודרת בערוץ 11 חסות המותאמת לאווירה הספורטיבית, שבה מתקיים מפגש "שדרנים" בין תמם לשדר המיתולוגי זוהיר בהלול. בכך למעשה הוא מגדיל את סיכוייו לא לאבד צופים, כלומר לקוחות פוטנציאליים.

הפרסומת הזכורה ביותר גם השבוע שייכת לפרטנר ולחברים סטטיק וג'ורדי. עם זאת, שיעור הזכירות הוא כמחצית מהממוצע השנתי (5.2% לעומת 11.1%), ככל הנראה בהשפעת המונדיאל.

 
  

הפרסומת האהובה ביותר השבוע עלתה לאוויר עוד בספטמבר, והיא שייכת לביטוח 9, אודי כגן ומכון האפילציה. הבדיחה המתמשכת על האב המאותגר טכנולוגית רושמת שיעור אהדה גבוה יחסית של 20.5%, מה שמוכיח כי הומור הקולע בדיוק לנקודת ההזדהות של הצופה ומייצר אצלו תחושת שייכות - מה שאני חווה עם ההורים שלי קורה לכולם - עובד לאורך זמן.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לקבוצת כלמוביל ומותג הרכב מיצובישי, עם כ-1.2 מיליון שקל. הקבוצה עלתה בקמפיין Feel The Energy עם השחקנית והרקדנית רונה לי שמעון (באמצעות גיתם BBDO), שבו היא מקבילה בין ריקוד לנסיעה ברכב ה-SUV באמצעות משפטים כמו "תנועה היא הדרייב שלי", "אני מעבירה הילוך והופכת נועזת יותר", ו"התנועה מתפרצת בכל הכוח שלה". למרות רמת ההפקה הגבוהה והדיוק בצילום, הפרסומת אינה מצליחה להתברג בדירוג. 

רונה לי שמעון בקמפיין למיצובישי / צילום: צילום מסך
 רונה לי שמעון בקמפיין למיצובישי / צילום: צילום מסך

סטטיות בהשקעה

ההשקעה בפרסום דומה לזו של השבוע שעבר: 33 מיליון שקל לעומת 34 מיליון שקל.

לוקחים את החצי

שני משרדים "משתלטים" על מחצית מהדירוג: מקאן תל אביב עם שלוש פרסומות וגיתם BBDO עם שתיים.

יציבות פיננסית

שש מתוך עשר פרסומות בדירוג מגיעות מהמגזר הפיננסי: שלוש חברות ביטוח, שני בנקים וחברת כרטיסי אשראי אחת.