היזם שמפיק אירועים ומפעיל חדרי אירוח: "רישיון עסק כרוך בהוצאה של מאות אלפי שקלים"

אייל נאור, בן 56 מתל אביב • הבעלים של קבוצת "חדרפרטי חוויית אירוח" וחברת הפקת האירועים EXP • "בתחילת משבר הקורונה תזרים המזומנים של העסק היה חלש. מצאתי את עצמי נעזר במדינה ולוקח את ההלוואה הראשונה בחיי" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אייל נאור, הבעלים של קבוצת ''חדרפרטי חווית אירוח'' וחברת הפקת האירועים EXP / צילום: שאולי לנדר
אייל נאור, הבעלים של קבוצת ''חדרפרטי חווית אירוח'' וחברת הפקת האירועים EXP / צילום: שאולי לנדר

"האתגר בעסקים מהסוג שלי הוא הוצאת רישיון עסק. מדובר בתהליך מתמשך הכרוך בהוצאה של מאות אלפי שקלים" - כך אומר אייל נאור, הבעלים של קבוצת "חדרפרטי - חוויית אירוח" וחברת הפקת האירועים EXP. "עברנו את התהליך בהצלחה תוך כדי מגפת הקורונה, מה שהיווה אתגר כפול והרבה יותר מורכב".

נאור, בעל ניסיון של מעל 25 שנה בהפקת אירועים, מחזיק בבעלותו אולמות אירוח וחברת הפקות. "לשמחתי אני לא נזקק להלוואות כדי לקיים את העסק", הוא מספר. "מה שכן, הייתה נקודת זמן אחת בתחילת משבר הקורונה שבה תזרים המזומנים של העסק היה חלש. בתקופה הזאת המדינה יצאה עם הלוואות לעסקים קטנים, ומצאתי את עצמי נעזר בכך ולוקח את ההלוואה הראשונה בחיי".

נאור משתף בתהליך הקמת העסק. "חדרפרטי - חוויית אירוח התחיל מרעיון קטן לארח פעם בשבוע 20 איש ולהוות חלופה לחדרי האירוח השונים שקיימים באזור תל אביב. מהר מאוד חדר האירוח הפך למקום לאירועים פרטיים ועסקיים של עד 150 אנשים. זה מקום שהקמתי לפני שמונה שנים ומהווה עבורי עוגן עסקי. בהמשך, בעקבות ההצלחה הקמתי עוד שני מקומות: לילי מטבח שף ומטבח אחורי".

בנוסף, נאור הוא גם היזם של המותג "קופסת אוכל" - מארזים קולינריים מוקפדים בהתאמה אישית. "לפני שפרצה כאן מגפת הקורונה היו בבעלותי שלושה עסקים: EXP - חברה להפקת אירועים, חדרפרטי ולילי מטבח שף", הוא מסביר. "בסגר הראשון זיהיתי הזדמנות והחזרתי את כל העובדים לעבודה מלאה ואינטנסיבית.

"כך, בעבודה משותפת, מאומצת וסיזיפית יצרנו את המותג 'קופסת אוכל' שהיווה מענה לקהל הפרטי ובעיקר למגזר העסקי. מדובר בעיקר בחברות הייטק, אבל לא רק, שרצו לדאוג לעובדים שלהם ולשלוח להם מארזים קולינריים בזמן ששהו בביתם. המותג פרח והצליח מהר מאוד. יצאנו בתזמון של חודש וחצי לפני החגים ובתקופה הזאת מכרנו מעל 5,000 מארזים".

בחצי השנה האחרונה נאור אף הקים את המיזם Pop up wine bar מתוך רצון להנגיש את תרבות היין בישראל. במסגרתו הוא מקיים מפגשים בהם יקבים מגיעים לתל אביב ונותנים לאנשים את האפשרות לטעום את היין שלהם. "המיזם הוקם בעקבות סיור קולינרי שעשיתי ברומא. באחת התחנות במהלך הסיור נערכו טעימות יין במחסן ליד השוק. זה למעשה היווה עבורי את ההשראה למיזם היין שלי כאן בארץ.

"כשהגעתי לישראל, ערכתי משאל בפייסבוק על בר יין. ההיענות הייתה גבוהה מאוד, וכבר באירוח הראשון הגיעו מעל 200 אורחים. בעקבות ה-Pop up wine bar נחשפתי לעולם של יינות ישראליים עשיר ומגוון. כיום גובר בי הרצון להתעסק בתחום המרתק והמתגמל הזה". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il