בעל העסק שמסייע בתחזוק פרופילי לינקדאין: "לא אוכל לעולם להתרגל לתנאי התשלום מול העיריות"

אבי צדקה, בן 30 מבת ים, רווק בזוגיות • הבעלים והמנכ"ל של חברת דוקטור לינקדאין • "בשנת 2017 הייתה לי התמוטטות נפשית טוטלית, נטו בגלל המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעתי עם העסק. אני בן אדם שנלחץ מלקיחת הלוואות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אבי צדקה, הבעלים והמנכ''ל של חברת דוקטור לינקדאין / צילום: יניב כהן
אבי צדקה, הבעלים והמנכ''ל של חברת דוקטור לינקדאין / צילום: יניב כהן

"החלק הכי קשה בעסק שלי הוא העבודה מול העיריות השונות ברחבי הארץ, בגלל הבירוקרטיה ומוסר התשלומים הבעייתי שלהם עם הספקים". מספר אבי צדקה, הבעלים והמנכ"ל של חברת דוקטור לינקדאין.

"בחמש השנים האחרונות אני עובד עם מרכזי הצעירים בכל רחבי הארץ ומעביר הרצאות וסדנאות גם באופן פרונטלי וגם דרך הזום, ככה שהעיריות הן למעשה הלקוחות העיקריים שלי. חוץ מתהליך הפתיחה מול הספק, תנאי התשלום הם שוטף פלוס 90. זה לא קל ולא נראה לי שאוכל להתרגל למצב הזה אי פעם.

"שוטף פלוס 90 זה בעצם אומר לתת עבודה ולהשקיע בצורה משמעותית ורק אחרי 3 חודשים לפחות אתה מקבל את התשלום שמגיע לך על עבודתך. זה משהו שמשנה את כל ניהול התקציב של העסק".

העסק של אבי מספק שירותי לינקדאין שונים ומגוונים - החל מהקמה ושדרוג של פרופילי לינקדאין ודפי חברה ועד תחזוק שוטף של הפרופיל, יצירת תוכן מותאם לרצון הלקוח, אוטומציה וקידום ממומן. בנוסף, אבי מקיים הרצאות וסדנאות שונות שמותאמות לחברות שונות בתחום וגם לעולמות האקדמיה.

"אני לוקח הלוואה לפחות אחת שנה בעשור האחרון, ובכל פעם זה יוצא כמה עשרות אלפי שקלים. ככה שבכל שנה ושנה ההחזרים של ההלוואות שלי מצטברים וזה מקשה מאוד על תזרים המזומנים של העסק", אומר אבי. "כשהריביות שברו שיאים מטורפים אמרתי לעצמי שזהו, יש גבול.

"בשנת 2017 הייתה לי התמוטטות נפשית טוטלית, נטו בגלל המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעתי עם העסק. אני בן אדם שנלחץ מלקיחת הלוואות אבל עדיין אני עושה את זה הרבה כי יש הזדמנויות שצריך להמר עליהן ולא לפספס".

אבי אומנם גדל במרכז הארץ, אבל לדבריו הוא מאוד מחובר לפריפריה. "הרוב המוחלט של ההרצאות שלי ברחבי הארץ הן לא במרכז, ככה שיוצא לי להיות כל השנה גם בצפון וגם בדרום הארץ ולראות את החוסר בהזדמנויות שיש שם ואת הקושי של התושבים. לפני כשבועיים הייתי בבאר שבע ומישהי אמרה לי 'שמע אבי, כאן זה לא תל אביב, כאן אנשים לא יודעים מה זה לינקדאין אז תסביר לנו לאט כדי שנבין'. סיטואציה כזו הופכת את כל העבודה שלי להרבה יותר מעניינת ומאתגרת.

"העסק לגמרי נמצא כיום במגמת עלייה מבחינת ההכנסות. מבחינת ההוצאות, יותר מ־30% כרגע הולכים לספקים ונותני השירות שהעסק נעזר בהם חיצונית. אני מאמין שההכנסות ימשיכו לעלות ונדע להתייעל גם מבחינת ההוצאות השוטפות".

לסיכום, אבי מציין את השאיפות שלו להמשך. "לטווח הארוך אני רוצה להמשיך את הקו הקיים כיום בעסק, ולמצוא את הדרכים הכי טובות לייעל תהליכים בצורה נכונה ובריאה עבור קיום העסק".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il