מחירי הדירות עלו בכ-20% השנה: שר השיכון המיועד "לא מכיר משבר"

מחירי הדירות הגיעו לשיא של עשור, אך מבחינת שר הבינוי והשיכון המיועד, יצחק גולדקנופף, אם יש בנייה - המצב טוב: "אני לא יודע שיש משבר בענף הזה. אני רואה שבונים" • לדבריו, הוא שואף לבנייתן של יותר מ-100 אלף דירות בשנה

יצחק גולדנקופף בפתיחת מושב הכנסת ה-25 / צילום: יוסי זמיר
יצחק גולדנקופף בפתיחת מושב הכנסת ה-25 / צילום: יוסי זמיר

יושב ראש מפלגת יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון המיועד, הרב יצחק גולדקנופף, השתתף היום (ד') בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM שהתקיימה בתל אביב, והתייחס, בין היתר, למצב בשוק הדיור. "אשמח שייבנו יותר מ-100 אלף דירות בשנה. לפי הביקושים שראיתי, אני מבין שצריך לבנות יותר מ-100 אלף דירות בשנה", אמר.

משרד התחבורה בדרך לאבד סמכויות? שרי האוצר והפנים המיועדים רוצים ממנו נתח 
איפה זינק המחיר הממוצע לדירה ביותר ממיליון שקל: הסיפורים הגדולים מאחורי דוחות חברות הנדל"ן | ניתוח

יחד עם זאת, גולדקנופף ציין שטרם גובש הסכם קואלציוני ותקציב המשרד לא נקבע: "אין עוד הסכם קואליציוני כי לא דיברנו על הדברים האידיאולוגיים המהותיים, ויש רשימה שלמה. חייבים לסגור את תקציב משרד השיכון ותוספת תקנים למשרד. כדי להגיע לכמויות האלה של 100 אלף דירות בשנה ויותר, אנחנו צריכים כלים".

שיא של עשור במחירי הדירות

גולדקנופף הוסיף כי עד כה לא הכיר את משרד השיכון, אולם לדבריו, "מדברים איתי כל הזמן על משבר, משבר ומשבר. אני לא יודע שיש משבר בענף הזה. אני רואה שבונים".

לפני כשבועיים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן עבור חודש אוקטובר, ממנו עלה כי חלה עליה בחודש אוקטובר 2022 ב-0.6% וקצב האינפלציה השנתי עומד כעת על 5.1%. כמו כן, בלמ"ס פרסמו גם את השינוי במחירי הדירות, שהשלימו עלייה של 19.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (אוגוסט- ספטמבר 2021) המשקפת את העלייה הגבוהה מזה עשור. מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אוגוסט- ספטמבר 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים יולי- אוגוסט 2022, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1.1%.

"אני שומע מכולם שהתוכניות מוכנות, רק צריך לצאת לבנייה. יש לי אנשים טובים במשרד השיכון שכבר נמצאים שם", אמר גולדקנופף, והוסיף: "אני נמצא בחלק השני של החיים, ואני נכנס למשרד הבינוי והשיכון בכדי להקדיש את השנים הטובות והמנוסות שלי למען עם ישראל ולמען בניית ארץ ישראל".