בעזרת גיוס הון מאלמנתו של סטיב ג'ובס: מכון מחקר חדש לדיני עבודה

הוקם מכון חדש של חברת דיל, המתמחה בדיני עבודה מההיבטים המשפטיים והכלכליים • מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט מתחיל לפעול בישראל: בשלב ראשון באמצעות אתר אונליין, ובהמשך ייפתחו שתי חנויות פיזיות של המותג • וגם: עובדי בזק בינלאומי צבעו ושיפצו את בית הספר לחינוך מיוחד בפתח תקווה • אירועים ומינויים

פרופ' סמואל דאהן. יעמוד בראש המכון / צילום: Queen’s University
פרופ' סמואל דאהן. יעמוד בראש המכון / צילום: Queen’s University

כיצד נווד דיגיטלי באירופה יכול לתבוע מעסיק על פיצויים בישראל? מה עושים עם חוק שעות עבודה ומנוחה שונות בתוך צוות גלובלי? אלה רק חלק מהשאלות שמטרידות לא מעט מעסיקים בימינו, ושהובילו את חברת דיל האמריקאית-ישראלית להקים את מכון המחקר Deel Lab.

מדובר במכון המתמחה בדיני עבודה מההיבטים המשפטיים והכלכליים, ושבראשו יעמוד הישראלי פרופ' סמואל דאהן, לשעבר בכיר באיחוד האירופי ופרופסור למשפטים באוניברסיטת קווינס. המכון יפעל בצורה וירטואלית, וייקחו בו חלק פרופסורים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם.

חברת דיל, שבחודש מאי האחרון גייסה הון מאלמנתו של סטיב ג'ובס לפי שווי של 12 מיליארד דולר, מספקת פלטפורמה להעסקת עובדים שכירים ופרילאנסים לפי המטבע המקומי ובהתאם לדיני העבודה במדינת המקור שלהם, ב-150 מדינות בעולם. החברה מבוססת על שותפויות עם כ-250 משרדי עורכי דין ורואי חשבון. את החברה ייסדו בסוף 2019 אלכס בואזיז, המשמש כמנכ"ל, ושואו וואנג.

לדברי דאהן, "כיום המדיניות בנושא מודל עבודה גמיש לוקה בחסר. דיני העבודה מותאמים למודל העסקה מסורתי, ואין לקובעי המדיניות מספיק נתונים בכדי להביא לשינוי שייטיב עם המעסיקים והעובדים.

"המטרה שלנו היא לבחון את הדרכים להבטיח לעובדים שמירה על זכויותיהם בתחום שירותי בריאות, ביטוח מקום עבודה, פיצויים, מיסוי ועוד. המעבדה תפעל על בסיס נתונים של Deel ממקומות שונים בעולם ותתאים אותם לחוקי העבודה המקומיים ולתורת המשפט באותו אזור. המטרה הסופית היא לנסח מסמך מדיניות, שעל בסיסו יוכלו לפעול לקידום רגולציית עבודה גלובלית במקומות שונים בעולם."

ויקטוריה'ס סיקרט נכנסת לארץ בהשקעה של 70 מיליון שקל

מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט מתחיל לפעול בישראל: בשלב ראשון באמצעות אתר אונליין, ובספטמבר 2023 ייפתחו שתי חנויות פיזיות של המותג בגרנד קניון חיפה ובקניון הגדול בפתח תקווה.

לאחר מכן, עד 2025 צפויות להיפתח כעשר חנויות נוספות בשטח של כ-350 מ"ר כל אחת. היקף ההשקעה של דלתא ישראל, שקיבלה את הזיכיון לפעילות המותג בארץ, מוערך בכ-70 מיליון שקל בחמש השנים הראשונות.

"החיבור לויקטוריה'ס סיקרט מתקיים אחרי שינוי גדול שהמותג עבר בשנים האחרונות ומתחבר לעולם שמייצג נשיות מאוד חזקה", אומרת ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל. "מכיוון ששוק הנדל"ן בישראל מאוד עמוס, נאלצנו לחכות יותר ממה שחזינו לשטחים של 350 מ"ר.

VICTORIA'S SECRET / צילום: VS&CO
 VICTORIA'S SECRET / צילום: VS&CO

"בנוסף, היה לנו חשוב להשיק את החנויות בקונספט החדש של המותג - החנויות היו בפורמט שחור כהה, והפורמט החדש הרבה יותר נשי ורך - וזה גם תרם לעיכוב".

באתר החדש ניתן יהיה לרכוש את הקולקציות המובילות של המותג, לצד מוצרי בישום וטיפוח הגוף. בניגוד לאתר האמריקאי, המשלוח בישראל יהיה חינם ברכישה מעל 199 שקל, ובמקרה של החזרת מוצר, החברה תשלח שליח שיאסוף אותו מבית הלקוח ללא עלות.

חדשות טובות

עשרות עובדי בזק בינלאומי, ובהם המנכ"ל החדש, רון גלב, צבעו ושיפצו את בית הספר לחינוך מיוחד ממ"ד שלום בפתח תקווה.

רון גלב / צילום: דרור יצחק
 רון גלב / צילום: דרור יצחק