בפעם השנייה מאז עסקת טוויטר: אילון מאסק מכר מניות טסלה

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, מכר השבוע כ-22 מיליון מניות של החברה • מניית חברת הרכב החשמלי ירדה מתחילת השנה ב-55%, ושווי השוק שלה עומד על 495 מיליארד דולר

אילון מאסק. ממשיך למכור מניות טסלה / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אילון מאסק. ממשיך למכור מניות טסלה / צילום: Associated Press, Matt Rourke

אילון מאסק שוב מוכר מניות טסלה . המיליארדר, שלאחרונה איבד את תואר האדם העשיר בעולם, מכר עוד כ-22 מיליון מניות של חברת הרכב החשמלי בבעלותו, בשווי של כ-3.6 מיליארד דולר - כך לפי דיווח רשמי לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). העברות הכספים התבצעו בין הימים שני לרביעי השבוע.

משקיעי טסלה מביעים חשש לגבי הזמן שאילון מאסק משקיע בטוויטר 
תחת מאסק טוויטר לא נלחמת ב"פייק" שקשור לקורונה. מה ההשלכות? | המשרוקית 
ההרפתקאות של אילון מאסק בטוויטר עולות מיליארדים - גם לבנקים | מומחים כותבים

מוקדם יותר השנה, מאסק צייץ למיליוני עוקביו בטוויטר כי אינו מתכנן עוד מכירות של מניות טסלה לאחר 28 באפריל. לפי מחקר שערכה חברת VerityData, מנכ"ל חברת הרכב החשמלי מכר עד כה השנה 94,202,321 מניות טסלה השנה במחיר ממוצע של 243.46 דולר למניה (לפני מס), בסך כולל של כ-22.93 מיליארד דולר. מאסק מחזיק ב-13.4% ממניות טסלה לאחר המכירה האחרונה.

מניית טסלה יורדת מתחילת השנה ונפגעה משמעותית מכך שמאסק רכש את טוויטר מוקדם יותר השנה ב-44 מיליארד דולר, עסקה שגם בשבילה הוא מכר נתח נכבד של מניות החברה בשווי של כ-4 מיליארד דולר.

אמש (ד') במסחר בוול סטריט, מניית טסלה סיימה את היום בירידה של 2.6% ברמת 156.8 דולר, מה שהוריד את שווי השוק של החברה ל-495 מיליארד דולר. מתחילת השנה, מניית החברה צללה ב-55%.