בעקבות צניחת מניית טסלה: מאסק כבר לא האיש העשיר בעולם

תואר האיש העשיר בעולם הועבר יו"ר מותג היוקרה לואי ויטון, ברנרד ארנו, ששוויו מוערך ב-187.3 מיליארד דולרים • ירידת שוויו של מאסק מגיע משילוב של נפילת מניית טסלה, ומכירת מניות שברשותו כדי לממן את עסקת טוויטר

אילון מאסק, כבר לא האיש העשיר בעולם / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu
אילון מאסק, כבר לא האיש העשיר בעולם / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הוא כבר לא האיש העשיר בעולם על פי מגזין פורבס. התואר הועבר ליו"ר מותג היוקרה לואי ויטון, ברנרד ארנו.

העברת התואר התרחשה אמש אחרי סגירת המסחר בוול סטריט, בה צנחו מניות טסלה ב-6.3%. בשנה האחרונה נחתך שווי החברה בחצי, בעיקר בגלל מכירת מניות מצד מאסק - כדי לממן את עסקת טוויטר שהוערכה ב-44 מיליארד דולרים. עושרו של מאסק, שרובו נשען על שווי חברת טסלה, קפץ בשנתיים האחרונות ביותר מאלף אחוזים.

תחת מאסק טוויטר כבר לא נלחמת ב"פייק" שקשור לקורונה. מה יהיו ההשלכות? | המשרוקית 
ההרפתקאות של אילון מאסק בטוויטר עולות מיליארדי דולרים - גם לבנקים | מומחים כותבים 
טסלה נחתכה ב-54% מתחילת השנה. וזו כנראה לא התחתית | ניתוח טכני

ארנו מחזיק כ-60% ממניות ההצבעה באל.וי.אם.אייץ'. מואט הנסי לואי ויטון  לפי נתוני רשות ניירות הערך האמריקאית. ולפי מגזין פורבס עושרו מוערך בכ-186.2 מיליארד דולר.

מאסק מחזיק בכ-14% ממניות טסלה  שהונפקו , ששוויין הכולל מוערך בכ-530 מיליארד דולרים. בנוסף, הוא מחזיק יותר מ-40% ממניות SpaceX, שמוסיפים מיליונים לשוויו.

בשנה האחרונה, בה השווקים חוו ירידות משמעותיות, מניית לואי ויטון, הנסחרת בצרפת, צנחה ב-1.5%.

גם רשימת העשירים של בלומברג עודכנה לכך שמאסק כבר לא האיש העשיר ביותר.

אחרי ארנו ומאסק, הרשימה של פורבס כוללת את גאוטם אדאני במקום השלישי עם 134 מיליארד דולר, ג'ף בזוס במקום הרביעי עם 113.8 מיליארד דולר, וורן באפט במקם החמישי עם 108.1 מיליארד דולרים.