הריסה ובנייה בתל אביב: "התוספת לדירות הייתה באחוזים ולא בשטח מוגדר"

בניין בן 4 קומות עם 17 דירות ברחוב אנטיגונוס בתל אביב יקבל עוד 4 קומות ו-10 דירות • מחירי השיווק מתחילים מ-4.7 מיליון שקל לשני חדרים

התחדשות עירונית ברחוב אנטיגונוס 5, תל אביב / הדמיה: pitom סטודיו
התחדשות עירונית ברחוב אנטיגונוס 5, תל אביב / הדמיה: pitom סטודיו

סיפור הפרויקט:

רחוב אנטיגונוס נמצא בצפון החדש בתל אביב, והבניין נמצא במרחק קצר מרחוב אבן גבירול, מפארק הירקון ומכיכר המדינה, וכמה קילומטרים מהים. אורי שומרוני, מבעלי הדירות בבניין וחבר נציגות הדיירים, השכיר לאחרונה את הדירה שירש מהוריו, לאחר שגר בה בעצמו למשך חמש שנים. 

עליות המחירים דחפו כלפי מעלה גם את הדירות היקרות, אבל החגיגה נגמרה
מכרזי ענק ביבנה ובהרצליה ותוכנית המריבה בפתח תקווה: מה צפוי השבוע בנדל"ן 

לדבריו, "הבניין המקורי נבנה בשנות ה־60־70 ובשנות ה־80 הוסיפו עוד קומה ובמסגרת התהליך הזה סגרו דירת קרקע בקומת הכניסה, וזו למעשה הדירה של המשפחה שלי שנרכשה אז. הבניין היה בסדר גמור עד שנת 2010, ואז בנו בית ספר בצד השני של הרחוב ובעת החפירות כנראה שהיסודות זזו וזה גרם לסדקים בבניין. ראינו שתמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) עשויה לשפר את מצב הדירות ולשדרג אותנו".

התחדשות עירונית ברחוב אנטיגונוס 5, תל אביב/ צילום: נוי דקל, הדמיה: pitom סטודיו
 התחדשות עירונית ברחוב אנטיגונוס 5, תל אביב/ צילום: נוי דקל, הדמיה: pitom סטודיו

שומרוני מספר כי לאורך כל הדרך היו בפרויקט שבעה נציגי דיירים. לדבריו, היה לזה יתרון רציני: "אם הייתי מפספס ישיבה למשל היה לי הביטחון שלא יעשו משהו נגדי, לעומת זאת היה קשה לקבוע ישיבות בנוכחות כולם.

"ההחלטה על תמ"א התקבלה בשנת 2016. היו כמה בעיות טכניות, למשל אחד מבעלי הדירות גר בחו"ל והיה קשה להשיג אותו, דירה נוספת הייתה עיזבון של מישהו שנפטר והנכס לא חולץ והיה צריך לנהל משא ומתן מול עורך דין, בדירה אחרת גרה אישה מבוגרת סיעודית שהמשפחה שלה רצתה להבטיח שלא תעבור הרבה מקומות". שומרוני מספר כי התהליך מצד העירייה היה מהיר יחסית, ומציין כי "התוספת לדירות הייתה באחוזים ולא בשטח מוגדר".

התמורה ליזם:

10 דירות. מחירי שיווק בפרויקט: החל מ־4.7 מיליון שקל לדירות שני חדרים, החל מ־6.15 מיליון שקל לדירות 3 חדרים, ודירת פנטהאוז מוצעת למכירה במחיר התחלתי של 13.5 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה בתוספת שטח משתנה, הכוללת ממ"ד, מרפסת שמש, חניה ומחסן.

לו"ז:

הדיירים התגבשו סביב 2015, חוזה עם היזם נחתם במרץ 2019, התקבל היתר התקבל מרץ 2022 והריסת הבניין הישן התקיימה בחודש נובמבר.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה), אנטיגונוס 5, תל אביב

המצב הישן: בניין בן ארבע קומות ו־17 דירות

המצב החדש: בניין בן 8 קומות ו־27 דירות

היזם: דמרי בעיר

הקבלן המבצע: י.ח דמרי

האדריכל: דרור רימוק אדריכלים

עו"ד הדיירים: גד שפסלס, ממשרד טרייסטר שפסלס - עורכי דין

עו"ד היזם: אורי ינקו ודנה פליקר, ממשרד קרן כהן בלחרסקי - KCB עורכי דין
התחדשות עירונית